Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj tvořivosti žáka základní školy prostřednictvím notačního programu
Grobár, Martin ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Sedláček, Marek (oponent)
Vsouvislosti scelosvětovým rozvojem informační a komunikační technologie a sjejím postupným pronikáním do edukačních procesů se i v hudební pedagogice jeví otázky využití moderní technologie v hudebním vyučování jako aktuální a hudebně pedagogickou veřejností diskutované. Předmětem disertační práce se stalo bádání nad možnostmi notačního programu v rozvoji hudebnosti žáků na druhém stupni základní školy, zejména pak jejich elementární hudební tvořivosti. Teoretická část práce vytváří rámec vlastního výzkumu. Klasifikuje hudební technologie, podrobněji se zabývá nejdůležitějšími notačními programy s důrazem na ve výzkumu použitý program MuseScore a přináší nezbytná fakta k problematice hudební kreativity. Část výzkumná stanoví předmět, cíle a základní pracovní hypotézy výzkumu. Ten byl realizován v několika etapách a v návazných výzkumných šetřeních. Hlavní výzkum si kladl za cíl ověřit experimentální metodiku vyučování hudební výchovy u žáků šestých tříd základních škol s využitím notačního programu jako nástroje pro rozvoj jejich hudebně- tvořivých dovedností. Závěry výzkumu lze uplatnit v dalším procesu hledání možností využití hudební technologie v rozvoji celkové hudebnosti žáků v základním vzdělávání. Následná šetření verifikovala závěry hlavního výzkumu a ověřovala navrhovaná řešení v podobě využití...
Rozvoj dětské hudební tvořivosti na 1. stupni ZŠ ve třídách s programem Začít spolu
Vlasatá, Anežka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje hudební tvořivosti u žáků prvního stupně ZŠ v souvislosti s alternativním vzděláváním, konkrétně vzdělávacím programem Začít spolu. Práce se snaží nastínit aktuální otázky alternativního vzdělávání a představuje hlavní myšlenky vzdělávacího programu Začít spolu. Dále pak zpracovává téma o tvořivosti obecně a v rámci něho se zaměřuje na specifickou problematiku hudební tvořivosti a jejího rozvoje. Cílem této práce je analyzovat a srovnat zkušenosti s užitím hudebně tvořivých činností ve výuce hudební výchovy v běžných třídách a ve třídách s programem Začít spolu.
Hudební pomůcky v rozvoji hudebnosti dětí předškolního věku
Čiháková, Karolína ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje roli hudebních pomůcek v předškolním vzdělávání. Zabývá jejich vývojem v historii hudební výchovy, současným stavem na trhu a jejich využíváním v praxi. Cílem práce je v teoretické rovině definovat pojem hudební pomůcka a stanovit obecné dělení didaktických pomůcek, vzhledem k hudebním dovednostem, které rozvíjejí. V rovině praktické potom mapuje na stanoveném vzorku mateřských škol jejich vybavenost hudebními pomůckami a také samotnou práci s nimi. Následně je cílem této práce ověřit experimentálně rozvoj hudebnosti předškolních dětí při používání vlastních navržených hudebních pomůcek, jejichž konstrukce vychází z potřeby vizualizovat dětem základní hudební pojmy a dát jim více příležitostí k vlastní tvořivé činnosti. Tento cíl byl naplněn pozorováním dvou patnáctičlenných experimentálních skupin dětí od 4 do 6 let. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pomůcky, hudební tvořivost, hudebnost, mateřská škola, předškolní věk.
Progresivní účinek tvořivé intonace na rozvoj hudebnosti žáků
Srbová, Kateřina ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dva celky. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o hudebně psychologických kategoriích, jejichž součástí je také hudebnost. Té je věnována další kapitola teoretické části. Poslední kapitolou je tvořivost, její charakteristika a specifika ve využití na prvním stupni základní školy. V praktické části byla použita metoda techniky paralelních skupin, jejímž cílem bylo zjistit vliv tvořivé intonace na rozvoj hudebnosti žáků. Experimentálního vyučování se zúčastnilo 22 žáků, kontrolní skupinu zastupoval stejný počet žáků. Respondenti byli ze dvou čtvrtých tříd prvního stupně základní školy. Dále je v praktické části uvedena analýza výsledků empirického výzkumu, který byl realizován kolektivní prověrkou hudebnosti. Výzkumem bylo prokázáno, že žáci, u nichž je rozvíjena tvořivá intonace, dosahují v hudebnosti lepších výsledků, než žáci vzděláváni běžnými metodami hudební výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA hudebnost, hudební tvořivost, tvořivá intonace, prověrka hudební tvořivosti, hudební výchova, první stupeň ZŠ, experimentální vyučování
Rozvoj dětské hudební tvořivosti na 1. stupni ZŠ ve třídách s programem Začít spolu
Vlasatá, Anežka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje hudební tvořivosti u žáků prvního stupně ZŠ v souvislosti s alternativním vzděláváním, konkrétně vzdělávacím programem Začít spolu. Práce se snaží nastínit aktuální otázky alternativního vzdělávání a představuje hlavní myšlenky vzdělávacího programu Začít spolu. Dále pak zpracovává téma o tvořivosti obecně a v rámci něho se zaměřuje na specifickou problematiku hudební tvořivosti a jejího rozvoje. Cílem této práce je analyzovat a srovnat zkušenosti s užitím hudebně tvořivých činností ve výuce hudební výchovy v běžných třídách a ve třídách s programem Začít spolu.
Rozvoj tvořivosti žáka základní školy prostřednictvím notačního programu
Grobár, Martin ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Sedláček, Marek (oponent)
Vsouvislosti scelosvětovým rozvojem informační a komunikační technologie a sjejím postupným pronikáním do edukačních procesů se i v hudební pedagogice jeví otázky využití moderní technologie v hudebním vyučování jako aktuální a hudebně pedagogickou veřejností diskutované. Předmětem disertační práce se stalo bádání nad možnostmi notačního programu v rozvoji hudebnosti žáků na druhém stupni základní školy, zejména pak jejich elementární hudební tvořivosti. Teoretická část práce vytváří rámec vlastního výzkumu. Klasifikuje hudební technologie, podrobněji se zabývá nejdůležitějšími notačními programy s důrazem na ve výzkumu použitý program MuseScore a přináší nezbytná fakta k problematice hudební kreativity. Část výzkumná stanoví předmět, cíle a základní pracovní hypotézy výzkumu. Ten byl realizován v několika etapách a v návazných výzkumných šetřeních. Hlavní výzkum si kladl za cíl ověřit experimentální metodiku vyučování hudební výchovy u žáků šestých tříd základních škol s využitím notačního programu jako nástroje pro rozvoj jejich hudebně- tvořivých dovedností. Závěry výzkumu lze uplatnit v dalším procesu hledání možností využití hudební technologie v rozvoji celkové hudebnosti žáků v základním vzdělávání. Následná šetření verifikovala závěry hlavního výzkumu a ověřovala navrhovaná řešení v podobě využití...
Počátky přípravy hry na klavír
DAVIDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých rozebírá aspekty, které mají v počátcích přípravy hry na klavír důležitou roli. První kapitola se zabývá hudební ontogenezi člověka v jednotlivých vývojových obdobích od prenatálního období až po období adolescence. Druhá zmiňuje hlavní účastníky pedagogického procesu. Dítě, pedagoga a rodiče, který má nezastupitelnou úlohu v pedagogickém procesu. Třetí část práce stručně nastíní psychologii hudebních schopností, problematiku vloh a schopností, vrozených a získaných dispozic a nakonec i poruchy těchto schopností a příčiny jejich vzniku. Poslední kapitola se zmíní o rozvoji hudebnosti, hudebního vnímání a tvořivosti u dětí. Do práce je zařazena vlastní osobní zkušenost s klavírní přípravou dětí v mladším školním věku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.