Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace pro monitorování multicastových relací
Kopecký, Martin ; Komosný, Dan (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce bylo seznámit se s možnostmi monitorování počítačových sítí a především monitorování multicastových relací. Navrhnout aplikaci pro monitorování těchto multicastových relací v IP sítích. Hlavním bodem práce bylo navržení přehledného grafického rozhraní a výpis multicastových informací ze síťových prvků experimentální sítě. V první části jsou popsány možnosti monitorování počítačových sítí z hlediska použití protokolů a technik pro monitorování. V druhé části je popis experimentální počítačové sítě a několik základních příkazů nastavení multicastu v Cisco IOS a také příkazy pro kontrolu nastavení. V třetí části se práce věnuje popisu vytvořené aplikace pro monitorování multicastu v jazyce Java. V poslední části je testování aplikace na reálné multicastové síti a je zde uveden příklad, jak tuto aplikaci otestovat.
Implementace síťového protokolu do prostřední network simulator 2
Janiga, Robin ; Mlýnek, Petr (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje protokol pro systém hromadného sběru dat a jeho implementaci do prostředí Network simulator 2. Systém definuje dvě nové komunikační jednotky. Centrální jednotku CU a měřicí jednotku MU. Jednotky pak pracují podle pravidel definovaných komunikačním protokolem. Obsah této práce jsou následující. Na začátku je popsán simulační nástroj, konkrétně systém Ns-2 a nástroj pro vizualizaci simulačních výsledků, program NAM. Dále následuje popis navrženého komunikačního protokolu, jeho princip funkce, popis jednotek a komunikačních zpráv. Způsob komunikace mezi jednotkami. Především byl popsán multicast a jeho typy ASM a SSM. Jako doplnění byl popsán i unicastový princip komunikace. Dále následuje kapitola popisující způsob rozšíření simulátoru o vlastní protokol a podporu multicastové komunikace SSM. Přidání nového protokolu je reprezentováno naprogramováním agenta a aplikace a definici hlavičky nového protokolu. V této kapitole jsou také uvedeny nezbytné změny ve zdrojových souborech, nutné před rekompilací. Hlavním cílem této diplomové práce je vlastní implementace navrženého protokolu. V programovacím jazyce C++ byli vytvořeni dva agenti, kteří reprezentují centrální a měřicí jednotku. Tito agenti byli zkompilováni do simulátoru a pomocí jednoduchého skriptu byla otestována jejich funkčnost. Simulační skript definoval 200 MU a jednu jednotku CU. Závěr práce je věnován simulaci zatížení společné linky mezi centrální jednotkou a ,,přístupovým,, uzlem. Bylo zjišťováno zda použití kumulativního způsobu potvrzovaní šetří přenosové kapacity linky oproti běžnému způsobu potvrzování.
Návrh, správa a analýza SSM multicastové sítě
Žák, Jakub ; Pelka, Tomáš (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
V diplomové práci na téma Návrh, správa a analýza SSM multicastové sítě, jsou zmapovány a podrobněji rozebrány technologie šíření paketů. Zvláštní pozornost je věnována multicastovým technologiím. V práci jsou rozebrány principy multicastu, včetně popisu adresného schématu, protokolů pro šíření multicastu, registraci v mutlicastových skupinách a jeho výhod a nevýhod. Dále je podrobně rozebrána technologie Source specific multicast (SSM), která vychází z multicastu. Je popsán způsob fungování této technologie, implementace v síťových zařízeních i na straně klienta, její výhody a nevýhody. Dále jsou popsány tzv. distribuční stromy, které se využívají při distribuování multicastu přes IP sítě, mezi něž patří i síť internet. Na základě znalostí technologie mulitcast, byla vybudována síť na šíření multimediálních dat s podporou technologie multicast a SSM. Síť je postavena na zařízeních firmy Cisco systems, konkrétně se jedná o tyto zařízení: Cisco Content Engine 566, Cisco IP/TV broadcast server a router 1812. Multimediální sít poskytuje mnoho služeb, včetně živého vysílání televizních a video programů. Na této síti, využívající multicastového šíření paketů, byla provedena analýza provozu pomocí protokolových analyzátorů Wireshark a Finisar. S jejich pomocí mohlo být provedeno srovnání efektivity přenosu multimediálních dat technologiemi unicast, multicast a SSM.
Simulační model IPTV služby s protokolem RTP
Ležák, Aleš ; Skořepa, Michal (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá především problematikou simulace multicastových přenosů ASM v prostředí Opnet Modeler a simulací služby IPTV. V simulačním nástroji byl vytvořen simulační model IPTV s multicastovým přenosem dat. Tento způsob přenosu dat podporuje skupinové vysílání. To si lze představit jako komunikaci jednoho zdroje dat s velkým počtem příjemců stejných dat. Hlavním cílem této technologie je zmenšení zátěže zdrojového uzlu a přenosové soustavy při distribuci dat skupině příjemců. Nejčastěji se používá multicast v oblasti distribuce vysílání audio a video signálu. Známe dva druhy multicastu - ASM a SSM. Zde je však použit pouze model ASM. Simulována je relace RTP/RTCP s větším počtem uživatelů a je sledován interval zasílání kontrolních RTCP paketů. Toho je docíleno dvěma způsoby, které jsou v závěru srovnány. A to sice teoretickým výpočtem podle vzorce a praktickou simulací v nástroji Opnet Modeler.
Multicastové směrování v UMTS sítích
Kokeš, Roman ; Novotný, Vít (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá multicast přenosy v mobilní síti 3. generace UMTS (Universal Mobile Telecommunacitions System). UMTS síť je primárně určena pro datové přenosy a podporuje nové služby jako přenos multimediálních dat v reálném čase. Proto byla síť vybavena i podporou multicast vysílání. Při velkém počtu účastníků sledujících stejný obsah (např. televizní program) je nadměrně zatěžována síť přenosem stejných dat každému účastníkovi zvlášť a také zdrojový server je zatěžován udržováním spojení s každým účastníkem. Proto bylo vyvinuto vysílání jednou cestou ke skupině účastníků, kteří mají zájem o stejná data. Tato podpora se v UMTS sítích podle doporučení vývojové skupiny 3GPP jmenuje MBMS (Multimedia Broadcast and Multicast Service). Tato práce rozebírá funkce této služby v mobilní síti. Nejprve jsou popsány základní mechanizmy UMTS sítě a její struktury. Dále se zaměřuje na úpravy jednotlivých uzlů sítě (hlavně SGSN a GGSN) a na nový uzel BM-SC (Broadcast-Multicast Service Center). Tento uzel je základním prvkem pro správu multicast přenosů. Je připojen k serveru, který poskytuje daný obsah a zajišťuje jednotlivé fáze multicast vysílání. Byly vytvořeny nové procedury, které zajišťují multicast vysílání (např. aktivace MBMS služby). Dále se práce zabývá GTP protokolem, který je používán pro přenos řídících i uživatelských dat ve vytvořených tunelech. Je rozebrána struktura dat a jednotlivé řídící zprávy protokolu. Závěrečná část se zabývá simulacemi přenosu multimediálních dat v síti UMTS pomocí simulačního prostředí Opnet Modeller.
Grafické zobrazení relací mezi počítači v Internetu
Cimbálek, Přemysl ; Malý, Jan (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Internetová televize IPTV (Internet Protocol Television) slouží k přenosu televizního vysílání po síti založené na protokolech rodiny TCP/IP. Její výhodou je, že vysílání nemusí být jednosměrné, jako je tomu u stávajícího televizního vysílání, ale může uživatelům poskytovat zpětnou vazbu ve formě interaktivity. Problémy zabraňující jejímu většímu rozmachu jsou dnes zejména technického rázu, zejména v nízké datové propustnosti přístupových sítí. Proto jsou navrhovány nové metody, jak vysílání internetové televize zefektivnit. Hlavním úkolem této práce je na základě pochopení principů hierarchické sumarizace a vysílání IPTV zobrazit stromovou strukturu vazeb mezi uzly sítě, které mají za úkol zpracovávat data ve zpětném kanále, tedy data od uživatelů. V první části práce je tedy vysvětlen princip vysílání IPTV a její rozdíl oproti klasickému televiznímu vysílání. Zaměřeno je na poskytované služby, výhody a nevýhody systému. Vysvětlen je také princip používané komprese datových toků standardy MPEG-2 a MPEG-4, jakožto i problematika přenosových sítí, zejména problém "poslední míle". IPTV využívá k přenosu dat SSM (Specific Source Multicast) multicastové vysílání, každý uživatel se připojuje do multicast skupiny která vždy vysílá jeden program. Zpětný kanál je většinou realizován unicast vysíláním. Z důvodů úspory množství přenášených dat je využito principu hierarchické sumarizace, která je v práci náležitě popsána. S tímto souvisí protokoly pro řízení síťových relací, jako je RTP, RTCP a TTP. Teoretická část zahrnuje také zmínku o celosvětové experimentální síti PlanetLab, která slouží pro testovaní síťových aplikací. Je zmíněna z toho důvodu, že navrhovaná struktura IPTV vysílání a aplikace s tím spojené jsou v této síti testovány. V praktické části jsou nejprve diskutovány možnosti metod vizualizace a uchovávání dat o jednotlivých uzlech pro časově zpětné výpisy. Z hlediska vysoké dostupnosti a adaptibility byly vybrány webové technologie,, například MySQL databáze pro uchovávání dat. Model stromu je na základě těchto dat zpracován algoritmem v jazyce Java. Samotná vizualizace stromu je řešena pomocí čístě webových technologií, zdrojový kód pro vizualizaci je dynamicky generován skripty v JSP (Java Server pages). Grafický výstup je realizován vektorovým formátem SVG (Scalable Vector Graphics), který je určen pro grafické vyjádření na internetu a v mobilních telefonech. Díky jeho schopnosti spolupráce s technologií Javascript, byla vytvořena interaktivní internetová aplikace, která zobrazuje stromovou strukturu uzlů. V práci jsou vysvětleny základy všech použitých technologií, zdůvodněn výběr použitých technologií a uvedeny příklady a zajimavé části řešení.
Zjištění fyzické pozice počítače v Internetu
Relovský, Josef ; Kubánková, Anna (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je tvořena jako součást výzkumného projektu, pro jehož řešení je používaná celosvětová experimentální síť PlanetLab. Celá problematika se zabývá termínem IPTV (Internet Protokol TeleVision). Jedná se o protokol, který umožňuje přenášet data televizního vysílacího obsahu přes Internet ke koncovému uživateli. V technologii IPTV je zdrojem dat určitý server. Tato data jsou představena jako obraz a zvuk (streem), které je potřeba doručit koncovým uživatelům. Jelikož se jedná o technologii využívající velké nároky na přenos, musí být určena určitá struktura, která představuje vzájemné propojení daných počítačů. Hledá se nejprůchodnější cesta mezi zdrojem a cílem. Úkolem mé práce je tuto strukturu navrhnout. Princip rozvětvení signálu z jednoho uzlu na více uzlů se nazývá multicast. Přesněji řečeno z jednoho uzlu do množiny uzlů. V IPTV je to tak, že každý jednotlivý program představuje jednu multicastovou skupinu. Konkrétní koncoví uživatelé (příjemci) jsou členy jedné nebo více dostupných multicastových skupin. Přepnutí mezi programy pak vyžaduje přechod z jedné multicastové skupiny do jiné skupiny. Pro testování je používána celosvětová experimentální síť PlanetLab. Vznikla v roce 2002 po založení tří amerických univerzit. Obsahuje přes 800 uzlů, které jsou rozmístěny po celém světě. Tuto experimentální síť používají přední nadnárodní společnosti jako je Intel, HP. Je vytvořena pro testovací a vědecké účely. Pro vytvoření struktury propojení vytvářím skripty v Linuxu. Hlavní údaj, podle kterého je vše odvíjeno, je čas odezvy. Ten zjišťuji pomocí příkazu „ping“. Vše je tvořeno v Linuxu, protože v PlanetLabu používají uzly právě Linux. Pomocí příkazů „ping“ zjišťuji aktivní uzly a časy odezev. Podle těchto časů vytvářím vzdálenostní vektory, které slouží k nalezení polohy vůči referenčním bodům, které jsou předem určeny. Podle shodností těchto vektorů se potom určuje, ke kterému bodu se daný uzel připojí.
Monitorování provozu multicastu v lokální síti
Korbelář, Jakub ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Beneš, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce řeší problematiku ohledně multicastového vysílání, konkrétně možnosti pro monitorování využívanosti jednotlivých multicastových skupin. V první části představím protokoly, které se používají pro multicastové vysílání a vysvětlím jejich princip fungování. Dále popíšu, jaké existují možnosti, pokud bychom chtěli multicastové vysílání monitorovat. V druhé části demonstruji vybraný způsob monitorování na IPTV vysílání, které se provozuje v síti VŠE. Realizuji aplikaci pro sběr dat a poté i aplikaci pro následnou prezentaci nasbíraných dat.
Využití IPTV v univerzitní síti
Jireš, Kamil ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Beneš, Jiří (oponent)
Cílem práce je nabídnout čtenáři řešení nasazení IPTV s využitím bezplatného software. V rámci práce bude čtenář seznámen s teorií týkající se IPTV, která obnáší nezbytné části systému, protokoly související s IPTV a možné chyby, se kterými se můžeme v průběhu provozování IPTV setkat. Práce je dělena do čtyřech částí. V první části je rozebrána teorie. V rámci teorie se čtenář seznámí s definicí základních pojmů, se základními prvky systému, s protokoly používanými ve spojení s IPTV a také budou zmíněny chyby, které mohou nastat během provozu IPTV služby. Ve druhé části je nastíněna architektura řešení, kde se čtenář může seznámit s řešením, které bylo realizováno v rámci zkušebního provozu. Třetí část se zaměřuje na volbu komponent (HW a SW), které byly použity pro zkušební provoz. Jsou zde zmíněny varianty, ze kterých se jednotlivé části vybíraly. Čtvrtá část obsahuje samotnou realizaci, kde je popsáno zprovoznění jednotlivých komponent. Na závěr čtvrté části jsou vloženy konfigurační soubory, které se dají použít v případě opakované realizace řešení.
Video v rámci webu 2.0
Fišera, Martin ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Vlach, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pojednává o videu, Webu 2.0 a jejich vzájemném vztahu. Jelikož se jedná o velmi komplexní téma, je první kapitola práce věnována samotnému úvodu do problematiky videa, tedy parametrům videa a technologiím s ním spjatých. Pracuje se zde s pojmy jako datový tok, rozlišení, barva, barevná hloubka, prokládání, komprese, multimediální kontejnery a další. V závěru první kapitoly je pak stručně nastíněna problematika komprese audia. Druhá kapitola se již věnuje samotnému propojení a vztahu mezi videem a Webem 2.0, kdy je nejprve popsán samotný průnik videa a internetu a následně dochází k plynulému přechodu k pojmu Web 2.0, jeho historickému vymezení a definici. Zde se také poprvé objevuje pojem streaming, který je dále v kapitole rozebírán jak na síťové, tak na aplikační vrstvě. Poslední třetí kapitola je zasvěcena sociálním aspektům streamingových služeb jako je YouTube, Stream.cz a další, přičemž se tato kapitola prostřednictvím zamyšlení snaží poukázat na fakt, že streamingové služby nejsou vymezeny jen technologickými prvky, kterým jsou věnovány předcházející kapitoly, ale také sociálními vlivy, které působí na uživatele těchto služeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.