Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy
Nejedlová, Michaela ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s...
Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK
Malý, Matěj ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK Cíle práce: Cílem této práce bylo analyzovat úroveň motorických kompetencí žáků 6. tříd pomocí testové baterie MOBAK 5-6. Na základě analýzy získaných výsledků pak bylo dále cílem určit nedostatky a navrhnout možnosti pozitivního ovlivnění ve školní praxi. Zároveň bylo cílem ověřit vhodnost této testové baterie ve školní tělesné výchově. Metody: Výzkumný soubor tvořilo celkem 144 žáků 6. ročníků základní školy (81 chlapců a 63 dívek). Výsledky testování byly získány pomocí 8 motorických testů MOBAK (kategorie 5- 6). První 4 testy tvoří kategorii Pohyb s předmětem a další 4 testy tvoří kategorii Vlastní pohyb. Samotné výsledky testování byly doplněny daty získanými metodou dotazování. Rodiče žáků vyplnili dotazníky týkající se sportovní aktivity jejich dětí. Žáci byli rozděleni do skupin dle pohlaví, sportovní aktivity ve volném čase a sportovní aktivity s rodiči a v rámci tohoto rozdělení byly jejich výsledky srovnány. Výsledky: Celý výzkumný soubor dosáhl průměrných a podobných výsledku v obou kategoriích (Pohyb s předmětem a Vlastní pohyb). Chlapci dosáhli mírně lepších výsledků v kategorii Pohyb s předmětem než dívky, v kategorii Vlastní pohyb byly výsledky vyrovnané. Žáci, kteří pravidelně sportují dosáhli většího...
Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora
Jůzková, Klára ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit vývoj vybraných pohybových schopností a držení těla u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které se účastnily inkluzivního týdenního sportovního příměstského tábora. Metody: Jedná se o smíšený výzkum s převahou kvalitativních metod. Využívá opakované měření (pretest-posttest). Hodnocení dětí je pojato jak skupinově (průměr a SD), tak jako kazuistiky jednotlivých dětí. Celkem bylo hodnoceno 10 dětí (3 chlapci, 7 dívek) ve věku od 7 do 14 let s různým typem speciálních vzdělávacích potřeb (SVP). K hodnocení pohybových schopností a držení těla byly využity: Mathiasův test, Thomayerova zkouška, měření síly stisku ruky digitálním dynamometrem (handgrip), zkouška rotace ramene a stoj na jedné noze. Výsledky: Z výsledků měření vyplývá, že v každém z vybraných testů došlo ke zlepšení motorických kompetencí alespoň u jednoho dítěte. Dále došlo u všech měřených dětí ke zlepšení alespoň v jednom z měřených parametrů. Z názorů rodičů vyplývá, že všechny děti, které se účastnily tábora, byly po táboře v lepší fyzické kondici než před táborem. Výsledky je však třeba brát s rezervou kvůli velké variabilitě hodnot a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.