Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti ovlivnění projevů motorické výkonnosti, tělesného složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek se sedavým životním stylem pomocí aerobní formy pohybové aktivity
Šimková, Michaela ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čepička, Ladislav (oponent) ; Jaklová Dytrtová, Jana (oponent)
Název práce: Možnosti ovlivnění projevů motorické výkonnosti, tělesného složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek se sedavým životním stylem pomocí aerobní formy pohybové aktivity Cíl práce: Cílem disertační práce je ověřit vliv aerobiku na motorickou výkonnost dívek, jejich tělesné složení a úroveň rovnovážných předpokladů. Cílem práce je zjistit, zda při čtyřměsíční aerobikové intervenci při frekvenci dvou tréninkových jednotek týdně v rozsahu 60 minut může dojít k ovlivnění tělesné zdatnosti a úpravě v tělesném složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek. Metody: Ke zjištění úrovně motorické výkonnosti děvčat budou využity položky ze standardizované testové baterie UNIFIT test (6-60). Ke zjištění tělesného složení probandek bude využita metoda bioelektrické impedance - k měření tělesného složení bude využita tetrapolární multifrekvenční B. I. A. 2000 M. Sledovanými parametry budou procento tělesného tuku, obsah vody v těle, aktivní tělesná hmota, což jsou parametry, které jsou pohybovou aktivitou nejvíce ovlivněny. Ke zjištění úrovně obecných rovnovážných schopností bude použita tlaková deska FOOTSCAN. Testována bude výdrž ve stoji spatném s otevřenýma očima a se zavřenýma očima a stoje na pravé a levé noze s otevřenýma očima, vše po dobu 30 vteřin. Výsledky: Výsledkem...
Tělesný růst a výkonnost předškolních dětí ve vztahu k pohybovému režimu dětí
Kohoutová, Hana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním úrovně tělesného růstu a základních motorických schopností předškolních dětí, jejich pohybového režimu i podmínek pro pohybové činnosti ve dvou mateřských školách se sídlem v různých lokalitách (ve velkoměstě a v malém městě). Cílem práce bylo zjistit úroveň růstu a motorické výkonnosti ve vztahu k pohybovému režimu předškolních dětí v místě bydliště. Studie se zúčastnilo 116 dětí ve věku 4 - 6 let. Úroveň fyzického růstu byla zjišťována měřením somatických charakteristik dětí (výška, hmotnost, BMI). Zjištěné údaje byly porovnány s percentilovými grafy. Pro určení úrovně motorické výkonnosti byly použity motorické testy. Běh na 20 m s pevným startem pro testování běžecké rychlosti, pro zjištění úrovně dynamické síly dolních končetin skok do dálky z místa sounož a pro zjištění úrovně dynamické síly horních končetin hod míčkem pravou i levou rukou. Tyto testy zároveň vypovídají o úrovni pohybových dovedností dětí. Pro zmapování podmínek pro pohybový rozvoj dětí byla provedena analýza podmínek v obou obcích i zúčastněných mateřských škol a také analýza školních vzdělávacích plánů mateřských škol. Pro zjištění rozložení pravidelného pohybového režimu dětí bylo provedeno dotazníkové šetření s rodiči dětí, byl prozkoumán režim obou mateřských škol. Výsledky ukazují...
Tělesné složení a motorická výkonnost u Romských dětí v okrese Most
Česák, Petr ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Havel, Zdeněk (oponent) ; Kutáč, Petr (oponent)
Název: Tělesné složení a motorická výkonnost u romských dětí v okrese Most Úvod: Romský způsob života, nebo spíše hodnoty, které vyznávají, jsou odlišné od hodnot a způsobu života majoritní populace. To má za následek nižší naději na dožití Romů a také horší sociální postavení v české společnosti, až úplné sociální vyloučení. Životní styl jedince se vyvíjí od dětství, proto jsme se zaměřili na hodnocení životního stylu pomocí několika parametrů tělesného složení a motorické výkonnosti u romských dětí v sociálně vyloučených romských lokalitách. Cíle: Cílem práce je zjistit, jaký vliv má životní styl romských dětí žijících v sociálně vyloučených romských lokalitách v okresu Most na jejich tělesné složení a motorickou výkonnost. Druhým cílem je porovnat tělesné složení a motorickou výkonnost majoritních i sociálně vyloučených dětí z okresu Most s českými populačními normami. Metody: Výzkumu se účastnilo celkem 733 dětí ve věku 7-15 let, z toho 448 majoritních dětí z okresu Most (221 dívek a 227 chlapců) a 285 děti ze sociálně vyloučených romských lokalit v okrese Most (124 dívek a 161 chlapců). Pro stanovení tělesného složení byla využita bioelektrická impedanční analýza pomocí přístroje BIA 2000 M. Pro zjišťování motorické výkonnosti dětí je využita metoda UNIFIT Test 6-60. Pro porovnání vybraných...
Tělesné složení a motorická výkonnost dětí mladšího školního věku
Hladilová, Klára ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název: Tělesné složení a motorická výkonnost dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je na základě literární rešerše titulů, které pojednávají o problematice tělesného složení a motorické výkonnosti, porovnat jednotlivé metody stanovení tělesného složení a porovnat testové systémy určené k diagnostice motorické výkonnosti mladšího školního věku. Dílčím cílem je vybrat vhodné metody pro odhad tělesného složení v kombinaci s vhodnou testovou baterií pro diagnostiku úrovně základní motorické výkonnosti dětí mladšího školního věku. Metody: Práce byla zpracována na základě rešerše a komparace domácí a zahraniční odborné literatury, která se zabývá tělesním složením a motorické výkonnosti. Tyto pojmy byly identifikovány prostřednictvím obsahové analýzy odborných sdělení, publikací a článků. Pro získání podkladů bylo využito informačních zdrojů, převážně odborná literatura a knihy se sportovní tematikou soustředěné v Národní digitální knihovně ČR. A pak také Portál elektronických zdrojů Univerzity Karlovy, především PubMed a SPORTDiscus. Pro vyhledávání podkladů pro tuto práci bylo využita klíčová slova jako tělesné složení, tělesná zdatnost, motorická výkonnost, diagnostika, mladší školní věk, testová baterie. Výsledky: Byla shrnuta rešerše literatury na téma složení těla a motorická výkonnost....
Tělesné složení a motorická výkonnost u Romských dětí v okrese Most
Česák, Petr ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Havel, Zdeněk (oponent) ; Kutáč, Petr (oponent)
Název: Tělesné složení a motorická výkonnost u romských dětí v okrese Most Úvod: Romský způsob života, nebo spíše hodnoty, které vyznávají, jsou odlišné od hodnot a způsobu života majoritní populace. To má za následek nižší naději na dožití Romů a také horší sociální postavení v české společnosti, až úplné sociální vyloučení. Životní styl jedince se vyvíjí od dětství, proto jsme se zaměřili na hodnocení životního stylu pomocí několika parametrů tělesného složení a motorické výkonnosti u romských dětí v sociálně vyloučených romských lokalitách. Cíle: Cílem práce je zjistit, jaký vliv má životní styl romských dětí žijících v sociálně vyloučených romských lokalitách v okresu Most na jejich tělesné složení a motorickou výkonnost. Druhým cílem je porovnat tělesné složení a motorickou výkonnost majoritních i sociálně vyloučených dětí z okresu Most s českými populačními normami. Metody: Výzkumu se účastnilo celkem 733 dětí ve věku 7-15 let, z toho 448 majoritních dětí z okresu Most (221 dívek a 227 chlapců) a 285 děti ze sociálně vyloučených romských lokalit v okrese Most (124 dívek a 161 chlapců). Pro stanovení tělesného složení byla využita bioelektrická impedanční analýza pomocí přístroje BIA 2000 M. Pro zjišťování motorické výkonnosti dětí je využita metoda UNIFIT Test 6-60. Pro porovnání vybraných...
Testování motorické výkonnosti studentů středních škol v Kadani a jejich vztah k pohybovým aktivitám
Schönauer, Lukáš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Vágner, Michal (oponent)
Název práce: Testování motorické výkonnosti studentů středních škol v Kadani a jejich vztah k pohybovým aktivitám Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo analyzovat úroveň základní motorické výkonnosti studentů středních škol v Kadani a zjistit jejich vztah k pohybovým aktivitám. Metoda: Tato diplomová práce je zpracována v podobě empirického kvantitativního výzkumu. Výzkum byl realizován v takovém prostředí, kde bylo možno eliminovat vlivy vnějšího prostředí, tedy v tělocvičně. Zkoumaným souborem byli studenti dvou vybraných středních škol v Kadani v zastoupení obou pohlaví. Z celkového počtu 232 studentů bylo 143 dívek a 89 chlapců ve věku 15-17 let. Pro zjištění úrovně motorické výkonnosti studentů bylo využito testové baterie UNIFITTEST (6-60). K získání informací o vztahu studentů k tělesné výchově a soutěživosti byla sestavena krátká anketa o osmi položkách. Ty byly zaměřeny na získání základních anamnestických údajů, jakými jsou jméno a příjmení, datum narození, název navštěvované školy a známka z tělesné výchovy. Dále bylo důležité zjistit, zda a jak často se studenti účastní pohybové aktivity ve svém volném čase. Konkrétně byly tyto otázky rozčleněny na zapojení studenta v tělovýchovné organizaci nebo sportovním kroužku při škole. Spolu s tím nás také zajímal druh nejčastěji prováděné...
Hodnocení motorické výkonnosti a držení těla u dětí mladšího školního věku
Pinkasová, Lenka ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Hodnocení motorické výkonnosti a držení těla u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je zhodnotit motorickou výkonnost, držení těla a základní informace týkající se pohybové aktivity dětí mladšího školního věku a zjistit, zda existují vzájemné souvislosti mezi těmito znaky. Hypotézy: 1. Objem pohybového zatížení dětí mladšího školního věku ovlivňuje jejich motorickou výkonnost i držení těla. 2. Motorická výkonnost hodnocená modifikovaným UNIFITTESTem má signifikantní souvislost s držením těla u dětí mladšího školního věku. Metody: Pro zjištění úrovně motorické výkonnosti dětí jsem použila modifikaci UNIFITTESTu (Měkota et al. 2002), zároveň jsem u dětí hodnotila i základní somatické parametry. Držení těla dětí jsem hodnotila testy dle Mathiase (Hošková a Matoušová 2007), Jaroše a Lomníčka (Hošková a Matoušová 2007) a Adamsovým testem (Haladová a Nechvátalová 2005). Pro doplnění informací o četnosti sportovních aktivit dětí a jejich životního stylu jsem sestavila krátkou anketu. Výzkumný soubor tvoří 19 chlapců a 11 dívek v průměrném věku 9 let (8- 11 let k 1. 1. 2018), průměrné tělesné výšky 1,4 m (σ=8,2 cm) a průměrné tělesné hmotnosti 36,5 kg (σ=9,1 kg). Výsledky: U dvou třetin dětí jsem zjistila pravidelnou fyzickou aktivitu s každodenní četností. Tento fakt jsem porovnávala s...
Volnočasové aktivity a motorická výkonnost u dětí staršího školního věku
Bohata, Pavel ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název: Volnočasové aktivity a motorická výkonnost u dětí staršího školního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je zhodnotit motorickou výkonnost a volnočasové aktivity u dětí staršího školního věku (12 - 14 let) na základní škole Boženy Němcové v Litoměřicích. Zajímá nás, jestli se prokáže pokles motorické výkonnosti u studentů s rozšířenou výukou hudební výchovy a estetiky, oproti studentům bez zaměření. Metody: Tato práce je zpracována formou empiricko-kvantitativního výzkumu. Celkem se výzkumu zúčastnilo 82 žáků. K určení motorické výkonnosti byla zvolena testová baterie Unifittest 6 - 60 a pro zhodnocení volnočasových aktivit byla použita vybraná část sociologického dotazníku COMPASS II. K určení množství podkožního tuku jsme použili multifrekvenční bioimpedanční analýzu (BIA). Stanovené hypotézy jsme ověřili pomocí dvouvýběrového t-testu. K určení věcné významnosti jsme použili koeficient Cohens'd. Výsledky: Na základě vyhodnocených výsledků nebyl mezi komparovanými skupinami zjištěn při hladině významnosti (p ≤ 0,05) statisticky významný rozdíl ani u jedné z hypotéz. Věcná významnost až na dívky v Leger testu, kde byl zjištěn střední efekt (d = 0,5), vykazovala pouze malou nebo žádnou míru efektu. Ani ve skladbě volnočasových aktivit nebyl zjištěn významný rozdíl. Klíčová slova: motorická...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.