|
Uniform Marker Fields pro Android
Salát, Marek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací vlastního detektoru Uniform Marker Fields a ladící aplikace pro mobilní zařízení. Implementace detektoru přináší alternativní postupy k původnímu řešení, tak aby co nejvíce vyhovovala málo výkonným zařízením. Hlavním cílem této práce je nalézt pozici a rotaci modulu markeru, případně pozici kamery v prostoru. Výsledné řešení je možné využít jako knihovnu pro detekci modulu markeru nebo základ pro aplikace využívající rozšířenou realitu s použitím Uniform Marker Fields.
|
|
Offline editor wiki pro Android
Chrastina, Ondřej ; Šebek, Michal (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá wiki weby a mobilní platformou Android. Jejím cílem je vytvořit aplikaci, která umožňuje offline editaci wiki webů na mobilních zařízeních. Tato aplikace má být zaměřena na přívětivé uživatelské rozhraní, které umožnuje efektivní editaci. První část práce se soustřeďuje na teoretický popis wiki webů a platformu Android. Druhá část je věnována samotnému vývoji aplikace. Při vývoji je kladen důraz na rozšiřitelnost aplikace o komponentu k synchronizaci mezi lokálním úložištěm v mobilním zařízení a serverem. V závěru práce je výsledná aplikace zhodnocena a jsou nastíněny možnosti pro její potencionální vývoj.
|
|
Nástroj pro vlastní tvorbu NFC štítků na platformě Android
Černý, Tomáš ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá bezdrátovou technologií NFC, její podporou na platformě Android a využitím v praxi. Popisuje návrh a implementaci aplikace, která je schopná pracovat s vlastními NFC štítky včetně jejich vytváření, upravování, mazání, a interpretace. Reálné využití NFC štítků spočívá v urychlení a automatizaci běžných úkolů a akcí, které na mobilním zařízení s operačním systémem Android často provádíme. Jedná se např. o akce, jako je změna nastavení, změna vyzváněcího profilu, ovládání hardwaru, spouštění aplikací, inicializace hovoru, odeslání zprávy, apod.
|
|
Řízení mobilního robota
Kozubek, Jakub ; Peringer, Petr (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou komunikačního rozhraní mezi mobilním zařízením a robotickým kitem Traxster. Rozhraní bude sloužit k ovládání robota. Aplikace pro mobilní zařízení je vyvíjena pro operační systém Android a umožňuje ovládat robota pomocí bezdrátové technologie Bluetooth. Aplikace zároveň slouží jako interpret sady příkazů pro robota.
|
| |
| |
|
Hra Mravenci pro mobilní zařízení
Hovorka, Petr ; Novosad, Petr (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje problematiku vývoje her pro mobilní zařízení. Obsahuje popis dnes nejvíce používaných platforem mobilních zařízení a snaží se vybrat jednu z nich, vhodnou pro vývoj jednoduché karetní hry Mravenci. Dále popisuje návrh a implementaci této hry na platformě Windows Mobile v programovacím jazyce C#. Podstatná část práce se zabývá tvorbou uživatelského rozhraní. V závěru jsou diskutována možná budoucí rozšíření hry a obecné problémy provázející vývoj her pro mobilní zařízení.
|
| |
|
Identifikace obličeje na platformě Android
Karhánek, Martin ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce popisuje možnosti využití identifikace osob podle obličeje na mobilních zařízeních s platformou Android. Čtenáři je přiblížena struktura tohoto systému a způsob vytváření aplikací pro něj. Jsou zde uvedeny některé metody použitelné při identifikaci a ty z nich, použité v praktické části, jsou rozebrány podrobněji. Další součástí práce je popis implementace aktivního modelu vzhledu (AAM) v nativním kódu pro použití na mobilním zařízení a zhodnocení výsledků použitých algoritmů.
|
|
Modulární architektura distribuovaných aplikací
Musil, Jiří ; Hrubý, Martin (oponent) ; Hanáček, Petr (vedoucí práce)
Tradiční architektury softwarových systémů jsou v heterogenním prostředí dnešních počítačových sítí příliš težkopádné. Tento problém se snaží řešit myšlenka architektury orientované na služby (Service Oriented Architecture - SOA). Systémy postavené nad jejími principy jsou vysoce škálovatelné a snadno integrovatelné. Praktickou možnost implementace SOA nabízejí v současné době webové služby (WS) postavené zejména nad otevřenými protokoly SOAP a XML-RPC. Tato diplomová práce se zaměřila na problém poskytování kontextových informací mobilním zařízením a způsob jeho řešení založený na principech SOA. Práce představuje návrh a implementaci webové služby poskytující kontextové informace mobilním zařízením a škálovatelný inverzní SOAP proxy server, který bude umožňovat její efektivní monitoring a management.
|