Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teoretické a praktické aspekty Balanced Scorecard
Vysloužil, Radovan ; Fibírová, Jana (vedoucí práce) ; Šoljaková, Libuše (oponent)
Diplomová práce nahlíží na problematiku metody Balanced Scorecard (BSC) ze vzájemně spjatého teoretického a praktického úhlu pohledu. Výchozím bodem práce je obsahové vymezení problematiky BSC, kterého je docíleno zmapováním dvou klíčových funkcí BSC -- BSC jako nástroj měření hospodářské činnosti a jako nástroj strategického řízení. Na obsahové vymezení problematiky BSC navazuje popis vhodných metodických postupů, které jsou uplatnitelné při realizaci jednotlivých fází tvorby BSC. Na základě získaných poznatků z oblasti obsahových aspektů a metodických postupů je zpracován návrh systému BSC pro reálnou společnost Train Engineer a.s..
Implementation of Business Intelligence
Bľanda, Lukáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Chalupník, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zavedení Business Intelligence ve firmě podnikající v oblasti cestovního ruchu a její provázáním na Balanced Scorecard jako jednu z metodik hodnocení výkonnosti podniků. První část práce se zaměřuje na vymezení teoretických základů Balanced Scorecard i Business Intelligence. Charakterizuje metodiku Balanced Scorecard a její principy a také definuje co je to Business Intelligence, jeho informační architekturu a postup při jeho nasazení. V praktické části je v rámci BSC vytvořen model metrik optimalizovaný pro firmu a je zde popsán i postup zavedení vybraných ukazatelů v pilotním projektu BI.
KPI management - auto alerting na platformě MS SQL
Vedral, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá řešením problematiky automatického alertingu na platformě Microsoft SQL Server 2008. Práce je řešená ve spolupráci se společností Clever Decision spol. s r. o., která se významně podílela na tvorbě jejího zadání. Hlavním cílem práce je vyřešit absenci podpory alertingu pro multidimenzionální data uložená v tomto databázovém produktu. Především se jedná o indikátory KPI (Key performance indicators -- klíčové indikátory výkonnosti), kritická data pro podniky, pomocí kterých se podnik snaží zlepšit svou výkonnost - aplikací přístupu Corporate Performance Management (CPM). Tyto data je často potřeba sledovat velice často, proto se zde uplatní alerting, pokud se data vychýlí ze stanovených mezí. Návrh řešení se zakládá na průzkumu trhu s platformami Business Intelligence (BI) z hlediska podpory alertingu. Dalším cílem práce je přinést ucelený pohled na problematiku KPI managementu, tj. na tvorbu, správu, analýzu a monitoring indikátorů KPI. Práce je rozdělena do tří logických částí. První část se zabývá popisem teoretického základu pro vypracování praktických problémů a zároveň popisuje problematiku KPI managementu. Druhá část je tvořena průzkumem trhu BI platforem z hlediska alertingu, podle vybraných kritérií. Třetí část představuje návrh koncepce řešení alertingu prostřednictvím návrhu webové aplikace, řešící tuto funkcionalitu. Práce je určena především jejímu zadavateli, tedy společnosti Clever Decision spol. s r.o., dále pak také odborníkům z oblasti BI zajímajících se problematiku automatického alertingu. Práce může sloužit také jako ucelený teoretický přehled pro KPI management, kterému se dostupná literatura příliš nevěnuje.
Měření efektivnosti zavedení datových schránek
Ovesný, Tomáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Čečman, Ivo (oponent)
Práce se zabývá problematikou informačního systému datových schránek, který podporuje elektronickou komunikaci mezi orgány veřejné moci a dalšími subjekty. Cílem práce je zjistit, změřit a zhodnotit efektivnost zavedení datových schránek na procesech zpracování přijatých a odeslaných dokumentů u vybraných orgánů veřejné moci. Efektivnost zavedení datových schránek je zjišťována za pomoci navržených metrik a na základě provedených analýz procesů zpracování dokumentů u vybraných orgánů. Efektivnost zavedení datových schránek je zkoumána na Úřadu městyse Dub nad Moravou a na Státní zemědělské a potravinářské inspekci. Informace potřebná pro analýzy procesů a data potřebná pro provedení hodnocení efektivnosti navrženými metrikami byla získána od zaměstnanců orgánů. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části je zevrubně popsán informační systém datových schránek. Na základě dostupných informací je popsána funkcionalita, využití, technické řešení a legislativní úprava datových schránek. Druhá část práce je zaměřena na popis vybraných orgánů a analýzu procesů zpracování přijaté a odesílané pošty. Ve třetí části práce jsou navrženy vhodné metriky pro posouzení efektivnosti zavedení datových schránek. Následně je provedeno dvoufázové měření. Ve čtvrté části je na základě provedených měření zhodnocena efektivnost zavedení datových schránek u vybraných orgánů veřejné moci. Hlavním přínosem práce je první hodnocení efektivnosti zavedení datových schránek u vybraných subjektů cca měsíc po oficiálním spuštění datových schránek. Dalším přínosem je navržení postupu zhodnocení efektivnosti zavedení nového velmi specifického informačního systému v rámci subjektu a zevrubný popis informačního systému datových schránek.
Corporate Performance Management in connection to Business Intelligence applications
Klimko, Jozef ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice Corporate Performance Management (CPM), jako komplexnímu přístupu k řízení výkonnosti společnosti integrujícího procesy, metriky, metodiky a technologie. Cílem práce je na základě zmapování dostupných informačních zdrojů přinést ucelený pohled na problematiku, podrobně rozebrat základní komponenty CPM a analyzovat trh s CPM produkty. Práce sestává ze tří základních částí. V první části práce je představen koncept Corporate Performance Management, Business Intelligence a základní komponenty potřebné pro úspěšnou implementaci CPM systémů. Dále jsou zde uvedeny rozdíly mezi řešeními CPM a BI. Druhá část práce blíže analyzuje jednotlivé elementy potřebné pro provádění -procesy, metriky, metodiky, technologie a základní typy aplikaci pro podporu CPM. V třetí části práce posuzuje situaci na trhu s CPM systémy na základě průzkumu společností Gartner - Magic Quadrant for CPM suites v letech 2007 a 2009 a společnosti Forrester - Business Performance Solutions: Clash Of The Titans.
Webová analytika v internetovém obchodování
Jašek, Pavel ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Plotěný, Luboš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na webovou analytiku a popisuje její nejdůležitější aspekty. Rozebírá základní koncepci zdrojů dat, jejich zpracování i posuzování. Je popsán trh programových nástrojů i webových analytiků. Stěžejní přínos této práce je ve vysvětlení podstaty a účelu klíčových ukazatelů se zaměřením na internetové obchody. Aspekty využití webové analytiky v rámci internetového marketingu a principy geografické lokalizace návštěvníků jsou taktéž podrobně rozepsány.
Implementace BI ve stavebnictví
Melichar, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na oblast strategického měření výkonnosti podniku a na oblast Business Intelligence. Hlavní cíle této diplomové práce jsou: definování strategických cílů stavební společnosti pomocí konceptu Balanced Scorecard, přiřazení konkrétních metrik těmto cílům a návrh implementace aplikace Business Intelligence ? tedy vytvoření datového skladu z primárních dat společnosti, n-dimenzionálních OLAP kostek a ukázkových uživatelských reportů. Výchozí teoretický základ je popsán v první části práce, kde jsou definovány základní pojmy z oblasti strategického řízení podniku, konceptu Balanced Scorecard a oblasti řešení Business Intelligence. V praktické části práce jsou definovány strategické cíle analyzované stavební společnosti a těmto cílům jsou přiřazeny konkrétní ukazatele (metriky, měřítka). Výstupem této kapitoly je taktéž souhrnná strategická mapa společnosti obsahující zmíněné strategické cíle, příslušné metriky a komentář objasňující vzájemné vazby těchto cílů. Nad poskytnutými daty je s pomocí nástrojů BI vytvořen datový sklad a multidimenzionální OLAP kostky. Výsledkem je také ukázka vybraných uživatelských reportů spolu s interpretací naměřených hodnot. Přínosy této práce jsou jednak model řízení podniku dle konceptu BSC, který napomáhá k upřesnění strategických cílů a návrh implementace aplikace BI, která by měla pomocí definovaných metrik usnadnit sledování plnění těchto cílů. Tato diplomová práce může managementu podniků stavebního průmyslu poskytnout přehled o technologiích BI a možnostech jejich praktického využití.
Meření procesů provozu IS čerpacích stanic
Šebelík, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Ďásek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá měřením procesů podpory a servisu specializovaného informačního systému pro provoz čerpacích stanic. Jedná se o systém pro podporu maloobchodního prodeje pohonných hmot a nepalivového zboží. Za hlavní cíl práce byl stanoven návrh sady metrik pro měření těchto procesů s použitím principu multidimenzionality. Znamená to, že jsou samostatně navrženy dimenze a ukazatele a jejich kombinací vznikla sada doporučených metrik. Je ale možné jinou kombinací dospět k novým metrikám. Jako teoretický základ slouží knihovna ITIL, coby mezinárodně uznávaný standard pro řízení IT služeb a metriky navržené v literatuře a jiných diplomových pracích. Navržené metriky jsou uzpůsobeny pro konkrétní sledované prostředí a servisní informační systém, měly by být ale použitelné i jinde. Vybrané metriky byly implementovány do servisního informačního systému a změřeny v poměrně velkém vzorku vstupných dat. To umožnilo vyhodnotit použitelnost metrik a porovnání hraničních hodnot se skutečnými. V závěru práce jsou popsány souvislosti metrik a servisní smlouvy (SLA) a navrženy konkrétní metriky vhodné pro zařazení do SLA, včetně konkrétního příkladu z praxe.
Data Quality Metrics
Sýkorová, Veronika ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
The aim of the thesis is to prove measurability of the Data Quality which is a relatively subjective measure and thus is difficult to measure. In doing this various aspects of measuring the quality of data are analyzed and a Complex Data Quality Monitoring System is introduced with the aim to provide a concept for measuring/monitoring the overall Data Quality in an organization. The system is built on a metrics hierarchy decomposed into particular detailed metrics, dimensions enabling multidimensional analyses of the metrics, and processes being measured by the metrics. The first part of the thesis (Chapter 2 and Chapter 3) is focused on dealing with Data Quality, i.e. provides various definitions of Data Quality, gives reasoning for the importance of Data Quality in a company, and presents some of the most common tools and solutions that target to managing Data Quality in an organization. The second part of the thesis (Chapter 4 and Chapter 5) builds on the previous part and leads into measuring Data Quality using metrics, i.e. contains definition and purpose of Data Quality Metrics, places them into the multidimensional context (dimensions, hierarchies) and states five possible decompositions of Data Quality metrics into detail. The third part of the thesis (Chapter 6) contains the proposed Complex Data Quality Monitoring System including description of Data Quality Management related dimensions and processes, and most importantly detailed definition of bottom-level metrics used for calculation of the overall Data Quality.
Implementace metrik help desk v malé IT firmě
Braverman, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
V této práci byla navržena sada metrik vhodných pro měření help desku a ta byla podrobena mutlidimenzionální analýze. Základním konceptem pro celé řešení je metodika ITIL, proto je v práci obsažena i analýza odpovídajících procesů ITIL. Pro vyzkoušení některých metrik, byly tyto nasazeny v help desk aplikaci. Navržená sada metrik byla zúžena na ty, které jsou uplatnitelné v malé firmě. Závěr práce vyhodnocuje provoz vybraných metrik nad reálnými daty a zkoumá možné způsoby interpretace získaných výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.