| |
|
Ocenění podniku Rudolf Jelínek a.s.
Šauer, Martin
Diplomová práce "Ocenění podniku Rudolf Jelínek a.s." je zaměřena na stanovení tržní hodnoty podniku pro investory. Literární rešerše shrnuje teoretická východiska oceňování podniků a jednotlivé postupy pro stanovení tržní hodnoty podniku. Ve druhé, praktické části diplomové práce jsou využity teoretické metody na data konkrétního podniku Rudolf Jelínek a.s.. Součástí druhé části je strategická analýza, finanční analýza, generátory hodnoty a finanční plán.
|
| |
| |
|
Posouzení vhodnosti vybraných metod ocenění rodinných domů v okrese Ústí nad Orlicí s důrazem na občanskou vybavenost
Štantejský, Milan ; Levstek (Bradáčová), Šárka (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou metod ocenění a jejich vzájemným srovnáním a posouzením vhodnosti. Teoretická část uvádí základní pojmy spojené s oceňováním nemovitostí, rozbor metod ocenění pro nemovitost typu rodinný dům a pojem občanská vybavenost. V praktické části práce je popsáno a oceněno pět rodinných domů v okrese Ústí nad Orlicí. Hlavním cílem této práce je porovnání vlivu dostupnosti služeb na prodejnost rodinných domů a vyhodnocení, která z použitých metod zohledňuje míru občanské vybavenosti nejvýstižněji. Dalším cílem práce je zhodnocení rozdílu ve dvou možných postupech výpočtu venkovních úprav nákladovou metodou dle platného oceňovacího předpisu. Závěrem práce je provedeno srovnání metod ocenění a vyhodnocení nejvhodnější metody.
|
| |
|
Určení hodnoty stavebního podniku s ohledem na jeho regionální pozici
Jamrišková, Ivana ; Polák, Martin (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením hodnoty vybraného stavebního podniku působícího ve Zlínském regionu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je podrobně rozebrán postup určení hodnoty podniku a také jednotlivé metody, které se pro výpočet hodnoty používají. V praktické části jsou vybrané metody využity přímo k ocenění daného podniku. Rovněž je zde zohledněna aktuální situace na trhu a provedeno srovnání podniku s konkurenčními firmami v daném regionu.
|
|
Zhodnocení budovy investicí do inteligentního domovního systému
Menšík, Ondřej ; Vaňková, Lucie (oponent) ; Krejza, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou investic do inteligentních domovních systémů. V teoretické části práce popisuje definice pojmů z ekonomické oblasti, oblasti inteligentních systémů a oceňování nemovitostí. V praktické části je zjištěna cena dané nemovitosti, proveden průzkum názoru veřejnosti a navržen konkrétné inteligentní domovní systém. Navržené řešení je rozděleno do částí a hodnoceno z ekonomické i neekonomické stránky. V závěru je stanovena hodnota nemovitosti po dokončení investice.
|
|
Finanční analýza a ocenění společnosti Feroplast spol. s r.o.
Ondráček, Jakub ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je charakteristika jednotlivých metod oceňování podniku, jež jsou v současné době používány v praxi, a také aplikace několika vybraných metod na konkrétní podnik. Pozornost je věnována zejména metodám výnosovým, jež jsou považovány za nejpoužívanější, avšak v krátkosti jsou představeny také metody majetkové a metody tržní. Při praktickém ocenění společnosti Feroplast spol. s r.o. je použita metoda diskontovaného cash flow ve variantě FCFF, metoda EVA a metoda kapitalizovaných čistých výnosů, jejichž výsledky budou v závěru porovnány. Před samotným použitím oceňovacích metod byla provedena také finanční a strategická analýza, jež představují významnou součást každého ocenění.
|
|
Značka jako nehmotné aktivum firmy
Holický, Martin ; Harantová, Monika (vedoucí práce) ; Hesková, Marie (oponent)
V teoretické části bakalářské práce na téma Značka jako nehmotné aktivum firmy jsou vyloženy důležité pojmy, nástroje a metody, týkající se dané problematiky. Získané teoretické poznatky o nehmotném majetku, oceňovacích metodách a hlavně o značce, jejích prvcích a funkcích, jsou základem pro část praktickou. Předmětem praktické části je aplikace získaných teoretických poznatků z oblasti oceňování značky jako nehmotného aktiva firmy. Cílem této části je představení společnosti a především stanovení hodnoty ochranné známky a její řízení ve společnosti DataLife, s. r. o.
|