Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  začátekpředchozí241 - 250  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse
Nováková, Kristýna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse se zabývá vlivem korporátní agendy na agendu mediální. V teoretické rovině se práce zabývá základními tezemi konstrukce mediální reality a mediálního obrazu, konceptem agenda setting a problematikou hudebního průmyslu. Tedy oblastmi, které se podílejí a ovlivňují marketingový a mediální svět a tvoří tak základní rámec teoretické konstrukce mediální reality. V praktické části je zkoumán konkrétní proces nastolování agend na příkladu tvorby mediálního obrazu českého hudebníka Tomáše Kluse v průběhu tří let. A to prostřednictvím marketingového a PR oddělení hudebního vydavatelství Sony Music Entertainment Czech Republic s.r.o. na zkoumaném vzorku vybraných tištěných médií - deníků MF DNES, Právo a Blesk. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem a do jaké míry marketingový diskurz ovlivňuje diskurz mediální a jaký je výsledný mediální obraz hudebníka.
Mediální obraz lobbingu
Groll, Tomáš ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Köppl, Daniel (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz lobbingu" se věnuje problematice mediálního zobrazení lobbingu a lobbistů v denících Mladá fronta Dnes a Právo v roce 2008. Lobbing je aktivitou, se kterou má většinová populace pouze mediálně zprostředkovanou zkušenost. Média proto mohou mít velký vliv na vnímání a hodnocení lobbingu veřejností. V práci je nejprve představena problematika mediální reprezentace skutečnosti a jsou nastíněny faktory, které ovlivňují podobu mediálních obsahů. Práce dále stručně pojednává o účincích médií a konceptu agenda-setting. Následně je definován lobbing. Jsou předloženy důvody a podmínky jeho kladného a záporného vnímání. Je poukázáno na pozitivní i negativní funkce lobbingu a jsou představeny různé druhy a podoby lobbingu včetně lobbingu nepřímého, který je spojován s PR aktivitami. Ve výzkumné části práce jsou nejprve představeny výsledky kvantitativního výzkumu, jehož záměrem bylo odhalit nejčastější podoby lobbingu a lobbistů v sledovaných denících. Kvalitativní rámcová analýza následně odhaluje způsoby, jakými jsou lobbing a lobbisté v médiích prezentováni. Práce obsahuje v příloze kódovací knihu a druhy lobbistických technik.
Odraz stáří v seriálech pro děti
Charvátová, Denisa ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediálního obrazu stáří ve Večerníčkových pohádkách pro děti. V rámci obsahové analýzy je zkoumáno 22 předem vybraných kreslených Večerníčkových pohádek (celkem 371 pohádkových příběhů v celkové délce 2974 minut), které vykazovaly znaky reprezentací stáří. Cílem práce je zmapovat podobu stáří v pohádkách a poukázat na stereotypy se stářím spojované. První část práce tvoří teoretické rámce podstatné pro následnou analýzu, a sice mediální obraz, mediální reprezentace, konstrukce reality, vztah mediálního obrazu a skutečnosti a stereotypizaci, které jsou následně doprovázeny charakteristikou pohádek, jejich funkcí a rovněž definicí stáří. Dále je ve stručnosti představeno všech 22 analyzovaných pohádek. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy je zkoumáno, jak často se ve Večerníčcích objevují reprezentace ženského a mužského stáří, v jakých souvislostech jsou reprezentace zobrazovány a jaká jsou jejich celková vyznění. Za pomoci kvalitativní obsahové analýzy je vytvořeno šest koherentních skupin mediálních obrazů stáří a prostřednictvím sémiotické analýzy je následně představeno šest konkrétních příkladů zobrazení stáří v pohádkách.
Metanolová aféra v českých médiích
Kolátorová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce se zabývá medializací veřejné zdraví ohrožujících událostí spojených s metylalkoholovou aférou, která vznikla na českém území v září roku 2012. Zkoumány jsou způsoby, jakými čtyři vybrané celostátní deníky o kauze informovaly veřejnost. V teoretické části jsou představeny koncepty, prostřednictvím kterých je možné nahlížet na fungování médií - jejich roli ve společnosti, nároky na ně, zákonitosti a rutinní způsoby mediální produkce, úlohu v případě nenadálých událostí a krizí. Analytická část práce nejprve nastiňuje metodologická východiska a následně představuje výstupy kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Část kvantitativní popisuje především, jaký prostor byl ve zkoumaných denících aféře poskytován, jaká dílčí témata byla v souvislosti s ní nejvíce akcentována, jaká důležitost byla v průběhu času kauze přisuzována, jaké motivy byly zobrazovány v publikovaných fotografiích, do jaké míry byla zachována zpravodajská neutralita uveřejňovaných titulků. Kvalitativní část výzkumu se zaměřuje na jazykové prostředky používané v článcích z hlediska neutrality, na neverbální výrazové prostředky a podrobněji ilustruje, jakým způsobem jednotlivé zkoumané deníky referovaly o konkrétních událostech spjatých s metylalkoholovou aférou.
Obraz československých válečných letců v Rudém právu v letech 1945-1950 a ve vybraných ročnících 60. let.
Holeček, Martin ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Obraz československých válečných letců v Rudém právu v letech 1945-1950 a ve vybraných ročnících 60. let má za cíl představit mediální obraz této sociální skupiny optikou Rudého práva. S ohledem na stanovené téma se autor zaměřil na poválečná léta 1945-1947, 1948-1950 a vybrané roky let šedesátých (1963, 1965 a 1968). Práce je založena na komplementačním postupu, který propojuje mediální historii a teorii, historický kontext a rozsáhlou obsahovou analýzu definovaných ročníků Rudého práva a jeho článků. V případě obsahové analýzy pak autor práce využil metodu kódování textu v závislosti na tematických okruzích vhodných pro dostatečnou demonstraci jak obrazu československých válečných letců, tak témat a okolností, která k danému obrazu přispívají. V diplomové práci bylo využito jako primární pramen periodikum Rudé právo, které pak sloužilo i jako materiál pro obsahovou analýzu. Odborná literatura zabývající se mediální historií, či leteckým a válečným prostředím pak spadá mezi prameny sekundární. Dále bylo využito i různých internetových zdrojů, z nichž některé jsou díky svému obsahu archivovány přímo Národní knihovnou České republiky.
Verbální obraz Romů v českých tištěných médiích
ADAMCOVÁ, Eva
Předkládaná diplomová práce se zabývá současnou interkulturní problematikou a dává si za cíl vypracovat mediální obraz romské menšiny v České republice. Zahrnuto je několik obecných kapitol, které mají za cíl přiblížit nám romskou menšinu, její původ, kulturu, dnešní životní styl a každodenní problémy. Dále následují kapitoly teoretické, zabývající se publicistickým stylem a persvazí, které jsou podkladem pro pozdější analýzu. Druhá polovina diplomové práce je analýzou novinových článků z vybraných tištěných deníků, která obsahuje souhrn hypertémat článků a dále rozbor persvazivních prvků v článcích a jejich titulcích. Cílem této analýzy je podat ucelený Verbální obraz Romů v českých tištěných médiích.
Mediální obraz "muslimů" v časopise Reflex
VONÁSKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou "muslimů" žijících v České republice a jejich mediálního obrazu v periodiku Reflex. V úvodu bude stručně pojednáno o historii přítomnosti muslimů v ČR, bude charakterizováno, jak jsou muslimové v ČR přijímáni. Vysvětlena bude kategorie "muslim" a kdo je do ní řazen médii, veřejným diskurzem, jak tuto kategorii pojímají orientalisté, případně odborníci dalších sociální věd v ČR. Budou též prezentovány výzkumy veřejného mínění renomovaných českých agentur zabývajících se daným tématem. Práce nastíní některé konfliktní situace debatované veřejnými sdělovacími prostředky v ČR mající vztah ke zkoumanému tématu. Jádrem bude obsahová analýza mediálního obrazu muslimů v České republice ve vybraném periodiku v určitém časovém období z pohledu vybraných kritérií. Analyzovány budou články publikované v časopise Reflex . Zmapován bude mediální obraz muslimů v letech 2012 -2013. V závěru práce budou analyzovány některé stereotypy a výroky týkající se muslimské menšiny v ČR.
Emil František Burian. Sebeprezentace, reprezentace a paměť
STŘELBOVÁ, Tereza
Předkládaná diplomová práce rozkrývá postupy utváření obrazu divadelního režiséra, hudebního skladatele, publicisty a dramatika Emila Františka Buriana ve třech klíčových okruzích. První objasňuje principy sebeprezentace a volbu charakteristických prostředků pro budování svého vnějšího obrazu v kontextu proměn osobních postojů i společenského vývoje 30. - 50. let 20. století. Druhá rovina zasazuje Emila Františka Buriana do souřadnic kulturní politiky komunistického režimu a sleduje způsoby konstrukce veřejného obrazu reprezentanta oficiální socialistické kultury. Obě roviny vychází především z detailní analýzy Burianovy divadelní činnosti, rozhlasových aktivit a článků v odborném i společenském tisku. Třetí rovina kvalifikační práce věnuje pozornost problematice tvorby individuální paměti a systematickému úsilí o budování "kultu osobnosti" E. F. Buriana. Interpretací biografií a vzpomínek herců, režisérů, novinářů i politiků se pokouší profilovat profesní i soukromý život tohoto umělce.
Mediální obraz České republiky v roce 2011
Ruffer, Roman ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz České republiky v roce 2011" si klade za cíl pomocí metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjistit, jak zahraniční média hodnotí v roce 2011 turistickou destinaci Česká republika. Metodou kvantitativní analýzy jsou vyhodnocovány všechny mediální výstupy, které se podařilo shromáždit zastoupením České centrály cestovního ruchu - CzechTourism v zahraničí. Metodou kvalitativního výzkumu bude zkoumáno, o čem se psalo v souvislosti s turismem v České republice ve vybraných médiích Ruské federace a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, a zda tento tzv. "mediální obraz" koreluje s výsledky kvantitativní analýzy, kterou vypracovaly agentury pro výzkum trhu a veřejného mínění.
Mediální obraz vztahu zdravotníka a pacienta
SÝKOROVÁ, Marta
Mediální obraz vztahu zdravotníka a pacienta Předložená bakalářská práce popisuje mediální obraz vztahu zdravotníka a pacienta v zrcadle televizních seriálů a to nejen z pohledu současnosti, ale také s ohlédnutím třiceti let a vzájemném porovnání. Teoretická část se dotýká jednak problematiky lékařské etiky (základní pojmy, transformace vztahu zdravotníka a pacienta, základní principy, Práva pacientů, Informovaný souhlas), dále také komunikace ve zdravotnictví a masové komunikace (především vztah vzájemného ovlivňování se mezi masmédii a realitou). V praktické části byla využita metoda kvalitativního výzkumu, pozorování vybraných dílů televizních seriálů Nemocnice na kraji města a Ordinace v růžové zahradě 2. Výsledky pozorování byly rozděleny do šesti částí charakterizujících nejen celkový pohled na vztah zdravotníka a pacienta (z hlediska paternalismus x partnerství), ale také dílčí skutečnosti, které jsou pro tento vztah důležité (informování pacientů, běžná komunikaci zdravotníků a pacientů, komunikace zdravotníků s blízkými osobami pacientů, povolování návštěv, dodržování povinné mlčenlivosti zdravotníky a obraz lékaře). Nejznatelnější posun vztahu zdravotníka a pacienta lze podle výsledků pozorovat v jejich běžné komunikaci, nejméně znatelný pak v dodržování povinné mlčenlivosti. V praxi by bylo možné využít poznatky získané výzkumem k publikaci v odborné literatuře a vytvoření edukačního materiálu pro pracovníky v pomáhajících profesích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   začátekpředchozí241 - 250  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.