Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,381 záznamů.  začátekpředchozí1226 - 1235dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Smrt v médiích dnes a před dvaceti lety (Lidové noviny, Mladá fronta DNES)
STAVRAKI, Arina
Práce se zabývá smrti v mediích dnes a před dvaceti lety. Z vybraných deníků Lidové noviny a Mladá fronta DNES byly vybrány články z let 1990, 1991, 2010 a 2011. Tyto články popisovaly tragické události, při kterých někdo přišel o život. Témata byla rozdělena do podkategorií: smrt při autonehodě, srážka vlaků, zemětřesení, vraždy, sebevraždy, smrt významné osobnosti, téma obnovení trestu smrti, interrupce a eutanazie. Po výběru článků proběhla analýza a jejich vzájemné porovnání. Nejdřív byly porovnány články z let 1990 a 1991, u kterých došlo ke zhodnocení tohoto období. Dále se analyzovaly články z let 2010 a 2011. Závěrečným hodnocením celé práce bylo konkrétní porovnání článků, a to buď stejných, podobných, nebo naopak zcela rozdílných témat a událostí v rozmezí dvaceti let. Práce poskytuje náhled na změny, k nimž za dané období v žurnalistice docházelo, a to jak ve stylu informování čtenářů o tragických událostech, tak i ve zvýšení informovanosti o smrti vůbec.
Mediální obraz seniorů
SKÁLOVÁ, Markéta
Cílem této práce je co nejvěrnější přiblížení obrazu seniora, který nám je předkládám médii, s přihlédnutím k možným kulturním, politickým, sociálním, popřípadě dalším kontextům, které tento obraz spoluutvářejí a ovlivňují. V průběhu sběru dat a jejich vyhodnocování byl brán zřetel na následující výzkumné otázky: Podléhají mediální informace týkající se seniorů typizaci a/nebo stereotypizaci? Používají média správně pojmy "senior" a "důchodce"? Je možné v médiích vypozorovat věkově podmíněnou diskriminaci? K dosažení tohoto cíle byla použita metodická podporu v podobě použití obsahové analýzy nejčtenějších českých deníků (Blesk, MF DNES, Právo, Aha!) v období od 1.1.2010 do 30.6.2012. Na obsahovou analýzu navazuje interpretativní část výzkumu založená na Glaser-Straussově metodě grounded theory. Následuje porovnání a zhodnocení výstupů výše uvedených metod pomocí kategorizace a popsání každé z těchto kategorií vzniklých na základě výsledků výzkumu.
Bioetika ve veřejném diskurzu
ŠIMKOVÁ, Petra
V České republice dochází čas od času k rozvíření celospolečenské diskuze o bioetických tématech- interrupci, prenatální diagnostice, asistované reprodukci a o eutanázii. Tato společenská diskuze je z velké míry ovlivněna médii, která nám zajímavou zprávu či příběh prezentují, je však zapotřebí si uvědomit, že uvedená témata mají mnohem širší rozsah a případné dopady, než jak jsou nám servírována médii. K bioetickým tématům týkajících se počátku a konce života se pravidelně vyjadřuje široké spektrum diskutujících, jak odborná, tak i laická veřejnost. Pro plodnou diskuzi je nezbytné jasně formulovat a upřesnit si pojmy, protože mnohdy dochází k pomýlení a očekávaný výsledek diskuze nepřinese. V minulosti nebylo zapotřebí se těmito tématy příliš zabývat, protože veškerý řád měla v rukách příroda. Ne zcela zdravým jedincům se nepodařilo počít potomka, nechtěný plod byl donošen a jeho pohlaví bylo pro rodiče překvapením a konečně, lidé umírali přirozeně stářím či po prohraném zápasu s nemocí. Pro mnohé příroda, pro jiné některý vyšší řád. Ovšem neuvěřitelný vědecký vývoj umožnil takové zázraky, o kterých by se nám ještě před stovkou let ani nesnilo. Získali jsme mnohá práva, svobodu a demokracii a také dalekosáhlou možnost volby. Dnes se můžeme rozhodnout, zda vůbec otěhotníme a stejně tak se můžeme rozhodnout, že se plného lůna z různých pohnutek zbavíme. Pomocí diagnostických metod můžeme zjistit, jakého potomka nosíme pod srdcem, ale za pomoci stejné techniky se nám může stát nepohodlným. Můžeme se nechat léčit a dožít se i staletí a leckde se můžeme zase legálně rozhodnout, že náš život již nemá smysl a ukončit ho. Cílem diplomové práce je za pomoci sekundární analýzy tištěných dokumentů tří vybraných českých deníků zmapovat povědomí čtenářů o bioetických tématech v letech 2000-2010. Vysledovat, co rozpoutalo u čtenářů diskuzi, kdo diskutoval a jaký čtenáři k problematice zaujali postoj. Druhotným cílem bylo také zmapování všech argumentů zastánců i odpůrců vybraných témat a výsledky porovnat s odbornou literaturou. Z výsledků výzkumu je patrné, že diskuzi veřejnosti vždy vyvolala médii prezentovaná událost, na kterou následně čtenáři ze všech oblastí reagovali. Dle výsledků výzkumu veřejné povědomí o bioetických tématech utváří ve většině odborníci, kteří se bioetickými dilematy přímo zabývají či vykonávají takovou profesi, do které bioetika značně zasahuje. Do diskuze se zapojili čtenáři rozmanitého složení a nejvíce zastoupená byla skupina odborníků a skupina laických diskutujících.
Vliv tištěných médií a internetu na volnočasové aktivity žáků staršího školního věku
ZAVADILOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na míru využití Internetu a tištěných médii ve volného čase žáků staršího školního věku. V teoretické části jsou podány ucelené informace týkající se médii, detailně pak médii tištěných a Internetu. Jsou zde popsány pozitivní i negativní vlivy těchto médii na socializaci a formování osobnosti žáka staršího školního věku ve volnočasových činnostech. V teoretické části, jsou analyzována některá problematická mediální sdělení, jako je mediální násilí a vliv reklamy. V souvislosti s negativními aspekty, je zde popsán význam a důležitost mediální výchovy na školách a v rodinách. V empirické části je pro sběr primárních dat, využita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkum se zabývá především interakcí žáků staršího školního věku s médii a časem stráveným s těmito médii, porovnává proporce práce s Internetem a s tištěnými médii a zjišťuje související preference. Výzkum též sleduje diference v užívání dvou výše zmíněných médii z hlediska pohlaví, věku a bydliště respondentů.
Analýza využívání Product Placementu v ČR
PLEVA, Milan
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současné využívání Product placementu v kinematografii a televizní produkci v rámci České republiky, posoudit změny ve využívání PP v souvislosti se schválením novely zákona č. 231/2001 Sb. o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a na základě analýzy navrhnout vhodná opatření na zlepšení v oblasti využití PP. Téma je pojato především z ekonomického hlediska a analyzuje Product placement jakožto marketingový nástroj. V literární rešerši jsou definovány pojmy, které je nutné znát pro potřeby pochopení problematiky, charakterizován historický vývoj a právní aspekty, hlavní část se zabývá PP jako marketingovým nástrojem, následují zahraniční a české ?best practices? a ?worst practices?, poté hloubkový rozhovor s představiteli mediální agentury odkrývající proces od poptávky ke kontraktu a následná doporučení marketérům firem.
Důvěra některým institucím veřejného života – září 2012
Buchtík, Martin
Součástí zářijového šetření veřejného mínění CVVM byla otázka zjišťující důvěru občanů ve vybrané společenské instituce: armádu, policii, soudy, rádio, televizi, tisk, neziskové organizace, banky, odbory a církve. Právě u důvěry v církve došlo k poklesu důvěry na 20 %, přičemž  důvěra se dlouhobě pohybuje okolo 30 % (v březnu 2012 29 %).
Analýza mediální strategie neziskové organizace
Čechová, Pavla ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Ksiazczak, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast komunikace neziskové organizace, konkrétně na oblast využívání médií pro reklamní sdělení. V práci je obsažena analýza a definice cílové skupiny Konta Bariéry a její konfrontace s původně definovanou cílovou skupinou. Práce se dále zabývá analýzou reklamních investic segmentu neziskových organizací a detailním pohledem na hlavní hráče na trhu. Na základě těchto informací je následně navržen vhodný mediamix a konkrétní média vhodná k efektivnímu oslovení cílové skupiny.
Informace jako nástroj politického zájmu v ČR
Hojdánek, Tomáš ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje segmentu informací, které nabývají společenského (politického) významu. V teoretické části práce je vymezen pojem informace a společenský význam, který v současné době informace má. Hlavní oblast práce je zaměřena na elektorát budoucích prvovoličů do PSP ČR v roce 2014. Potřebná data o prvovoliči byla získána za pomoci tištěných dotazníků postavených na kvantitativním dotazování. Dotazníky byly mezi budoucí prvovoliče distribuovány přímo ve výuce prostřednictvím kantorů. Na základě sesbíraných dat došlo k následnému potvrzování předem stanovených hypotéz a sestavení "modelu"většinového prvovoliče pro nadcházející volby do PSP ČR 2014. O prvovoličích bylo zjištěno, že jejich vztah k politickému dění je do značné míry vlažný. Při vytváření vlastního politického názoru upřednostňují internet a televizi před školou či rodinou, tato a mnohá další zjištění jsou výsledkem této studie. Veřejné instituce, političtí představitelé, veřejnost a samotní prvovoliči by na základě těchto zjištění měli zavést potřebná "opatření" k vyšší participaci mladých lidí na politickém diskursu. Elementární návrhy změn jsou předloženy v závěru textu.
Perception is always right: the CNB's monetary policy in the media
Böhm, Jiří ; Král, Petr ; Saxa, Bronislav
V této výzkumné publikaci jsou analyzovány příznivost mediálního přijetí měnověpolitických rozhodnutí ČNB a rozsah jejich pokrytí v médiích v období 2002 až 2007. Jsou identifikovány faktory vysvětlující proměnlivost těchto dvou aspektů mediálního obrazu ČNB s využitím rozsáhlého souboru článků, které byly publikovány ve čtyřech nejvíce relevantních českých denících bezprostředně po měnověpolitických zasedáních. Jsou přitom vzaty v úvahu parametry vlastních rozhodnutí ČNB a související komunikace stejně jako veličiny charakterizující obecné ekonomické prostředí, které převládalo v době jednotlivých zasedání.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Role moderních médií v propagaci kultury
Doležalová, Hana ; Šulcová, Irena (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití moderních propagačních nástrojů v oblasti kultury. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se kultury jak takové, marketingového mixu, jsou zde charakterizována vybraná tradiční a především moderní média, včetně současného fenoménu - sociálních sítí. V praktické části je za pomoci analýzy dat z dotazníkových šetření zjištěno, zda kulturní instituce v Hradci Králové naplno využívají potenciál pro jejich propagaci a jaké formy propagace na obyvatele města působí nejvíce. Dále se práce zabývá posouzením využití sociálních sítí v rámci souboru propagačních nástrojů. V závěru práce jsou ověřeny stanovené pracovní hypotézy a zformulovány vlastní návrhy na zlepšení současného stavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,381 záznamů.   začátekpředchozí1226 - 1235dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.