Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Quiet Omnipresence
Bodlák, Ondřej ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Práce nesoucí název The Quiet Omnipresence tematizuje metaforu mřížky a linie jakožto zastupujících zdrojových prvků nezbytných pro růst celistvých forem. Opírá se o studium krajinné i urbanistické scenérie, jejích tichých všudypřítomných mechanismů a procesů. Změť čar vytváří smyslově neuchopitelnou monochromatickou plochu, se kterou se pozorovatel může střetnout při delším nazírání do organických struktur i industriálně laděných urbánních kompozicí. Zkoumá vztah řádu a chaosu ve svých protilehlých, avšak paradoxně vzájemně nevylučitelných konotacích. Práce se ponejvíce opírá o specifický a nijak neobvyklý typ prostoru často přímo ve středu měst – o vágní terény, místa pozapomenutá i záměrně přehlížená, ve kterých banální biologické procesy pomalu přebírají kormidlo určující směr zdánlivě nahodilého vývoje.
Městská knihovna, Lausanne
Turčan, Andrej ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt novej mestskej knižnice a mediatéky v meste Lausanne vo Švajčiarsku, rieši koncept premeny starej priemyselnej platformy Sévelin, na novú spoločenskú a vzdelávaciu štvrť mesta s metropolitným životom. Dva objekty knižnice a mediatéky mestotvorne ukončujú racionálnu urbanistickú mriežku štvrte a vo svojom strede definujú námestie ako vstupný bod platformy a tiež ako priestor vystúpenia aktivít knižnice do ulíc mesta. Tu je napojená stanica metra ako zdroj života, preto má miesto predpoklady na úspešné fungovanie a život. Koncept knižnice – „dom v dome, mesto v meste“, predstavuje skupinu troch objektov umiestnených pod spoločnou strechu a fasádou. Domy knižnice dospelých, mládeže a administratívy definujú medzi sebou dve átriá, ktoré opticky a funkčne prepájajú život celej knižnice. Preto systém „mesto v meste“. Objekt mediatéky je vysunutý pred objem knižnice a naznačuje nové smerovanie našej kultúry a práce s informáciami.
Analýza scény založená na 2D obrazech
Hejtmánek, Martin ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou povrchu objektů v jednoduché scéně reprezentované dvourozměrným obrazem. Shrnuje běžně používané metody v tomto oboru informačních technologií a popisuje jejich výhody a nevýhody. Na základě získaných znalostí a zkušeností představuje vlastní návrh algoritmu pro analýzu povrchu objektů založený na světelné informaci. Obsahuje podrobný popis algoritmu implementovaného v rámci této práce a diskutuje výsledky provedených experimentů. Na základě zkušeností s implementovaným algoritmem navrhuje možné předpoklady pro jeho další vylepšení.
Generátor herní mapy galaxie
Březina, Karel ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací procedurálního generátoru galaxie pro využití v počítačových hrách nebo simulacích. Součástí je také implementace demonstrační aplikace, která ukazuje možný způsob využití generátoru. Generátor je schopný vytvářet galaxie na základě předvolených typů, ale i uživatelsky vytvořených map.
Příprava multimateriálových struktur za použití depozičních metod
Novotná, Hana ; Čupera, Jan (oponent) ; Řehořek, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vznikem, strukturou a mechanickými vlastnostmi architektonického materiálu. Teoretická část se věnuje kompozitům a teorii architektonických materiálů. Dále je zde popsána technologie cold spray, která se používá na vytvoření sítě drážek v architektonickém materiálu. V experimentální části se zkoumá vliv geometrie a profilu drážek na mechanické vlastnosti vzniklého architektonického materiálu. Zkoumána byla i mikrostruktura a tvrdost vzorků.
3D rekonstrukce obličeje
Poulíček, Zbyněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí obličeje s promítnutou pravidelnou mřížkou z 2D snímku. Zahrnuje také detekci mřížky v obraze a popis potřebných metod zpracování rastrového obrazu. Aplikace je napsána v jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenCV a je určena pro OS Windows XP a vyšší.
Adaptivní metody řešení eliptických parciálních diferenciálních rovnic
Humená, Patrícia ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Valenta, Václav (vedoucí práce)
Cílem tohoto semestrálního projektu je seznámení se s numerickým řešením parciálních diferenciálních rovnic. Toto řešení se bude provádět pomocí zjemňování mřížky na základe aposteriorního odhadu chyby řešení.
Mezera v Brně
Mojzesová, Šárka ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem bytového domu, jehož primární funkcí je vyplnit proluku v Brně v městské části Černá Pole – konkrétně na ulici Traubova. Řešené území leží vemi blízko historického centra. Přestože jej obklopují dvě frekventované hlučné silnice, vybraná proluka poskytuje klidné a soukromé zákoutí. V současnosti se na pozemku nachází vzrostlá zeleň a zahrada pro bytový dům ve vnitrobloku. Cílem této práce je efektivně doplnit chybějící dům v zástavbě, navázat na okolní stavby a poskytnout nové bydlení v centru města. Lokalita disponuje dobrou vybaveností okolí a perfektní dostupností, ze kterých může čerpat. Návrh nabízí čistě ubytovací funkci s přídavným prostorem pro rozšiřování vztahů v rámci komunity budovy a respektuje blízkost samostatně stojícího bytového domu ve vnitrobloku.
Řízení grafického VFD displeje mikroprocesory Atmel
Hrubý, Michal ; Pust, Radim (oponent) ; Hanák, Pavel (vedoucí práce)
Práce seznamuje s VFD displeji – principem činnosti, konstrukcí, možnostmi použití, dělením podle zobrazované informace, možnostmi napájení a buzení. Uvádí způsoby komunikace a řízení s vyspělými VFD moduly spolu s vzorovými příklady. Součástí je i výběr VFD displeje podle zadaných požadavků a návrh napájecích a řídících obvodů, včetně návrhu desky plošného spoje.
MetaArchitektura
Vymazalová, Tereza ; Mačuda, Michal (oponent) ; Vítek, Jiří (vedoucí práce)
Poutní kostel na Zelené hoře ve Ždáře nad Sázavou je jako památka UNESCO navštěvována asi 30 000 návštěvníky ročně a každý rok návštěvnost stoupá. Pro takovouto vysokou návštěvnost chybí ale ekvivalentní zázemí. Bakalářská práce se proto zabývá tímto tématem a pokouší se posunout a zlepšit podmínky pro návštěvníky i zaměstnance. Program návrhu reaguje na tyto nepsané požadavky a zároveň se snaží prodloužit dobu strávenou na Zelené hoře novymi přidanými funkcemi – kavárna, Santiniho muzeum či přednáškový/výstavní sál. Základem návrhu je komplexní právě forma objektu, která vychází a je inspirovaná způsobem Santiniho navrhováním pomocí kružnic a zároveň tento způsob posunuje do jiné roviny. Návrh formy pracuje s přeinterpretováním Santiniho navrhování a s využitím současného stylu navrhování v architektuře (architektonické pole – P. Eisenmann, OOO – object oriented ontology, mereologie – G. Retsin či 2nd digital turn – Mario Carpo). Vzniká tak geometricky složitá architektura, která vyrůstá ze Zelené hory a stává se její nedílnou součástí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.