Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zahrady základních škol
Heczková, Nina
V teoretické části se práce zabývá literárním přehledem na téma zahrad základních škol, jejich historií a současným legislativním rámcem, ovlivňující do značné míry jejich dnešní podobu. Pozornost je věnována stále populárnějším tendencím se zaměřením na vztah člověk-příroda a rozsahu této vazby, zabíhající do oblasti ekologie, fyziologie, psychologie, oblasti sociální a didaktické. Poukazuje na výhody venkovní výuky a volné hry, nastiňuje možnosti financování založení přírodní učebny a přihlíží k referenčním příkladům v tuzemsku i zahraniční. V praktické části autorka nabízí možné řešení školní zahrady vybraného modelového území se zapojením principů přírodní zahrady. Navržená situace vybraného území vychází z autorčiných i získaných poznatků žáků školy. Koncept je rozšířen o tematickou rovinu rozviřující fantazii dětských dobrodruhů.
Jak se učit v přírodě a přírodou
Šrámková, Monika Nikol ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu "Jak se učit v přírodě a přírodou". Hledá kořeny zapojení přírody do vzdělávání a výchovy v historii a současnosti, jak v zahraničí, tak u nás. Zabývá se průzkumem vzdělávání a výchovy předškolních dětí, prvním stupněm základních škol a volnočasovými aktivitami v přírodě. Empirická část je kazuistikou zachycující celkový obraz nově založené komunitní školy Zeměkvítek. Objasňuje, jak příroda působí na celostní učení dítěte v předškolním a školním věku. Z praktické části vyplývá, že výuka ve venkovním prostředí pozitivně přispívá k efektům celostního učení dětí. Na základě SWOT analýzy lze konstatovat, že KŠ Zeměkvítek nevykazuje žádné nepřekonatelné hrozby a má potenciál se dál rozvíjet a přibírat další členy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.