Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Laboratorní úloha řízení náklonu ramene tahem vrtule
Hindrich, Tomáš ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací modelu soustavy, kde regulovanou veličinou je náklon ramene. Cílem je stabilizovat polohu ramene ve vodorovné poloze. Jeho poloha je ovládána pomocí změny tahu vrtule. Pro řízení otáček BLDC motorku, který společně s vrtulí vytváří tah jsou použity tři typy regulátorů PID, fuzzy PID a LQI regulátor. Všechny regulátory jsou navrženy a otestovány v softwaru Matlab/Simulink, kde řídí matematický model soustavy, následně je vytvořen firmware pro STM32F446RE obsahující regulátory naprogramované v jazyce C. Poté je vytvořen UI v C# .Net Frameworku pro ovládání reálné soustavy uživatelem. Všechny regulátory jsou pak zprovozněny na reálné soustavě a porovnány mezi sebou. Model bude následně sloužit k testování různých typů regulátorů ve výuce.
Návrh a realizace kyvadlového dynamického tlumiče vibrací
Čupr, Michal ; Rubeš, Ondřej (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
V reálném prostředí jsou různé systémy (stroje, budovy, atd.) často vystavovány podmínkám, které způsobují jejich kmitání. Tyto vibrace je nutné tlumit, k čemuž se využívá mnoho druhů tlumičů. Pro nízké frekvence je využíván kyvadlový tlumič vibrací. V této práci je nejprve popsáno kmitání jednoduchých těles a zjednodušených modelů s jedním a se dvěma stupni volnosti. Následně je tento popis aplikován na mechanismus obsahující kyvadlový tlumič vibrací. Text pokračuje vysvětlením principu funkce tlumiče a jsou uvedeny jeho vlastnosti a důležité parametry. Dále je popsáno, jak se tlumič navrhuje a ladí. V následující části je rozlišeno několik typů kyvadlového tlumiče a jsou uvedeny konkrétní příklady využití tohoto tlumiče v praxi. V závěrečné části práce je navržen model mechanismu s kyvadlovým tlumičem, který je nejprve popsán matematicky pomocí programů Matlab a Ansys. Následně byl vyroben demonstrátor, na kterém bylo experimentálně zkoumáno kmitání. Úplným závěrem práce je srovnání demonstrátoru s matematickým modelem. Bylo zjištěno, že účinnost tlumiče nejvíce záleží na vlastní frekvenci systému a na disipaci energie z něj. Vyrobený kyvadlový tlumič účinně tlumí kmitání demonstrátoru a průběh jeho kmitů odpovídá matematickému modelu
Model inverzního kyvadla
Penka, Vít ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem modelu inverzního kyvadla. Je vytvořen matematický popis inverzního kyvadla a implementován do prostředí Simulink. Dále je vytvořen reálný model inverzního kyvadla a je propojen s prostředím Simulink pomocí platformy STM32 NUCLEO. Na konci práce jsou identifikovány základní parametry reálného modelu inverzního kyvadla.
Kyvadlo čelisťového drtiče 900 x 500
Hladík, František ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem kyvadla jednovzpěrného čelisťového drtiče s označením DCJ 900x500. V první kapitole jsou popsány teorie a způsoby rozpojování materiálu. Druhá kapitola pojednává o drtících strojích, zvláště čelisťových drtičích a jejich částí. Třetí kapitola se věnuje výpočtu a návrhu důležitých částí stroje. V další část se skládá z výpočtu drtící síly, návrhu kyvadla a technologii jeho výroby. V poslední části je provedena pevnostní analýzy pomocí MKP pro vybranou variantu výroby kyvadla. Práce obsahuje výkresovou dokumentaci drtiče a kyvadla.
Nové směry v oblasti asfaltových koberců mastixových
Pfeiferová, Magdaléna ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Práce se skládá ze dvou částí. První část je zaměřená na stanovení protismykových vlastností na zkušebním úseku na ulici Vídeňská. Protismykové vlastnosti budou zjišťovány pomocí kyvadla a současně se stanoví makrotextura. Mikrotextura se změří pomocí odměrné metody. V druhé části se snažíme získat první zkušenosti s návrhem a zkoušením nízkohlučných asfaltových koberců mastixových. Stanovujeme jejich základní vlastnosti a současně je porovnáváme se standardním asfaltovým kobercem mastixovým. Pro porovnání jsou použity dva různé druhy asfaltových pojiv. Srovnávána je odolnost vůči účinkům vody, odolnost proti tvorbě trvalých deformací, a moduly tuhosti.
Návrh samobalancujícího dvoukolového podvozku
Bartončík, Michal ; Hrabec, Jakub (oponent) ; Šolc, František (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu samobalancujícího podvozku typu segway. Seznamuje s principem vozítek segway, originálními modely a řešením dalších osob. V simulaci využívá matematický model pro určení vlastností senzorů. Výběrem způsobu měření náklonu a jeho realizací za pomocí snímačů. Dále se zabývá motory pro pohánění modelu, vstupně/výstupní kartou a PC desky pro zpracování signálů ze senzorů. Jejich propojením a uchycením na konstrukci.
Kyvadlo čelisťového drtiče
Pitner, Jakub ; Jurásek, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem kyvadla pro jednovzpěrný čelisťový drtič DC 110x70 a skládá se z několika hlavních částí. První část je zaměřena na zpracování nerostných surovin, konkrétně na proces mechanického rozpojování. Druhá část porovnává charakteristické vlastnosti jednovzpěrných a dvouvzpěrných čelisťových drtičů. Třetí část se věnuje konstrukčním uzlům drtiče DC 110x70. Další část tvoří návrhy dvou variant provedení kyvadla s porovnáním jejich výhod a nevýhod. Pro zvolenou variantu je provedena pevnostní kontrola Metodou konených prvků (MKP) v programu I-DEAS. Poslední část řeší stavění výstupní štěrbiny drtiče při použití navrženého kyvadla.
Kyvadlo čelisťového drtiče 1 600 x 1 250
Ješuta, Jiří ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem kyvadla jednovzpěrného čelisťového drtiče. První část pojednává o mechanickém rozpojování nerostných surovin. V druhé části jsou porovnány charakteristické vlastnosti dvouvzpěrných a jednovzpěrných drtičů. Třetí část se věnuje výpočtům a návrhu důležitých součástí drtiče. Další část se skládá z výpočtu drtící síly, návrhu a způsobu výroby kyvadla. V poslední části je provedena pevnostní analýza navrženého kyvadla v programu NX I-deas pomocí metody konečných prvků (MKP).
Návrh zkušebního zařízení/metody pro rychlé ověření kvality svarového spoje
Zejda, Václav ; Hála, Michal (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a výběrem vhodné metody pro rychlé ověření svarového spoje kulového čepu stabilizátoru osobních automobilů vytvořeného metodou odporového svařování. První, teoretická, část je věnována odporovému svařovaní. Druhá část se zabývá popsáním výroby a zkoušení konkrétní součásti. Poslední část obsahuje vlastní návrhy a posouzení vhodnosti použití jednotlivých konstrukčních řešení jednoduchých mechanických zařízení pro ověření kvality svarového spoje. Doporučeno je využít metodu Charpyho kladiva, na jejímž základě bylo navrženo speciální testovací zařízení.
Kinematické buzení kyvadla
Vrána, Jiří ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena vytvořením modelové situace kinematicky buzeného kyvadla s jedním stupněm volnosti, které kmitá jak v lineárním, tak nelineárním stavu. V teoretické části je popsáno několik základních pojmů z teorie kmitání a uvedení několika příkladů využitelnosti kyvadla. Praktická část obsahuje sestavení pohybových rovnic modelových situací, na základě kterých jsou vytvořeny simulační programy. Práce obsahuje i návrh praktického využití modelu nelineárního kyvadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.