Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové trendy a materiály používané při konstrukci rámů jízdích kol
Jelínek, Vladimír ; Němec, Karel (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce ve své první části shrnuje vývoj jízdního kola od drezín až po nízká kola se zaměřením na materiál rámu daného bicyklu. Práce také v této části obsahuje přehled drobných konstrukčních úprav, kterými bylo kolo postupně osazováno, jako je například Bowdenova brzda nebo první typ převodového systému. Ve druhé částí práce je popsán princip funkce a druhy odpružených vidlic a kotoučových brzd. Dále je uveden přehled materiálů, které se v současné době používají pro rámy kol se zaměřením na výhody a nevýhody daného materiálů a jeho dalšího předpokládaného uplatnění.
Nápravy moderních nákladních automobilů
Vávra, Radek ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je přiblížit směr vývoje náprav moderních nákladních automobilů. Jsou zde uvedeny nejmodernější nápravy nejznámějších značek nákladních vozidel. U jednotlivých typů náprav je uvedena její konstrukce, jízdní vlastnosti a vhodnost použití. Dále tato práce popisuje základní principy a konstrukce nápravových diferenciálů, brzd, reduktorů v kolech a kol.
Studie příčného rychlostního pole v blízkosti rotujícího kola s uvažováním vlivu nucené konvekce kotoučové brzdy
Regner, Dominik ; Polanský, Jiří (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá změnou rychlostního pole v oblasti kola osobního automobilu v důsledku lokální změny teploty způsobené konvekcí od kotoučové brzdy. Dále pak stanovením parametrů aplikovatelných na libovolný disk kola automobilu a studiem vlivu těchto parametrů na aerodynamické vlastnosti vozu a termodynamické vlastnosti kotoučové brzdy. Jedná se o výpočtovou práci provedenou v programu StarCCM+. V první části práce jsou popsány základní rovnice a postupy využité pro výpočetní modelování a poznatky v dané oblasti. V druhé části je ukázáno, jakým způsobem byly nastaveny parametry disků, vybrána geometrie a dále také popsán proces nastavení výpočetního řešiče. V závěrečné části jsou porovnány rychlostní pole pro izotermický a termodynamický model a diskutovány vlivy jednotlivých parametrů na rychlostní pole, koeficient aerodynamického odporu a pro výpočet s teplem také na vývoj teplot kotouče brzdy.
Tepelně-mechanická analýza brzdových kotoučů
Bačovský, Marek ; Zubík, Martin (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy tří typů běžně užívaných vozidlových brzdových kotoučů z hlediska jejich teplotní a mechanické odolnosti při definovaném brzdném manévru. Dalším cílem je posouzení jednotlivých konstrukčních řešení a jejich vzájemné srovnání.
Optimalizační analýza brzdového kotouče
Hrabovský, Jozef ; Vlach, Radek (oponent) ; Houfek, Lubomír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizační analýza brzdového kotouče. Jedná se o kotoučové brzdy, které se používají při sjezdových závodech horských kol v extrémních podmínkách. Jde o první výrobek tohoto druhu u nově vzniklé firmy, která tento produkt vyrobila intuitivním přístupem. Intuitivní přístup vedl k ne zcela optimální konstrukci, jejíž negativní vlivy se projevily při testovacích zkouškách. Provést optimalizační analýzu znamená zjistit a analyzovat stávající vlastnosti, na základě nich pak rozhodnout které faktory ovlivňují tyto nevhodné projevy, navrhnout další řešení a ověřit ho. Vlastnosti brzdového kotouče byly zjišťovány experimentálně. Pro realizaci a vyhodnocení experimentu byla zvolena metoda plánování měření, která ke zpracování výsledků využívá regresní analýzu. Tímto postupem je možno efektivně dosáhnout výsledků měření. Experiment byl zaměřen na získání dat o teplotních projevech brzdového kotouče při jeho zatížení. Na základě těchto dat byl poté naladěn výpočtový model a proveden výpočet pomocí metody konečných prvků programem ANSYS WORKBENCH. Výpočty byly také koordinovány pomocí plánování výpočtu, a byly zaměřeny na teplotní deformaci a napjatost. Výsledky, které byly dosaženy touto metodou, byly vyhodnoceny pomocí regresní analýzy, a následně se staly podnětem pro návrh nové konstrukce brzdového kotouče.
Brzdové systémy traktorů
Pazour, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Ambróz, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem součastné době používaných brzdových systémů traktorů. V práci jsou také popsány principy a konstrukce brzdových soustav. Dále je rozebrána dynamika brzdění a navržena vhodná brzdová soustava pro traktor do 90kW.
Parkovací brzdy vozidel
Straka, Vojtěch
V této práci je obsažen přehled parkovacích brzd, zejména osobních automobilů. V úvodu je vysvětleno rozdělení brzdových soustav vozidel s konkrétním přihlédnutím na funkci: provozní, zpomalovací, nouzové a brzdy parkovací. Dále jsou rozebrána konkrétní provedení jednotlivých brzd, přičemž největší důraz je kladen na brzdy parkovací. V další části práce jsou popsána jednotlivé konstrukční provedení elektronických parkovacích brzd. Součástí práce je shrnutí doporučených postupů práce s mechanickou i elektronickou ruční brzdou. Poslední kapitola se zabývá elektromechanickými nouzovými brzdami. V této kapitole jsou porovnávána vozidla různých značek, jak se chovají při nouzovém brzdění, na základě provedených testů.
Návrh a konstrukce kotoučové brzdy pro motocykl Simson S51
Povýšil, Jan ; Sliwková, Petra (oponent) ; Dvořák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh, výrobu a testy kotoučové brzdy pro motocykl Simson S51, jehož původní brzdový systém je značně problémový, má nízkou účinnost a z dnešního pohledu je již zastaralý. Úvodem se práce zabývá problematikou brzdových systémů motocyklů a srovnává jednotlivá řešení. Návrh je zpracován v CAD softwaru Autodesk Inventor Professional 2023 včetně výkresové dokumentace. Mechanické výpočty návrhu jsou prováděny zejména v aplikaci ANSYS 2022R2. Práce stručně reflektuje postup výroby pro výrobu daného prototypu. Je provedeno srovnání s komerčně dostupnými řešeními a provedena cenová kalkulace pro výrobu. Závěrem jsou provedeny testy funkčnosti fyzicky vyrobeného prototypu a srovnání s původním brzdným systémem.
Studie příčného rychlostního pole v blízkosti rotujícího kola s uvažováním vlivu nucené konvekce kotoučové brzdy
Regner, Dominik ; Polanský, Jiří (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá změnou rychlostního pole v oblasti kola osobního automobilu v důsledku lokální změny teploty způsobené konvekcí od kotoučové brzdy. Dále pak stanovením parametrů aplikovatelných na libovolný disk kola automobilu a studiem vlivu těchto parametrů na aerodynamické vlastnosti vozu a termodynamické vlastnosti kotoučové brzdy. Jedná se o výpočtovou práci provedenou v programu StarCCM+. V první části práce jsou popsány základní rovnice a postupy využité pro výpočetní modelování a poznatky v dané oblasti. V druhé části je ukázáno, jakým způsobem byly nastaveny parametry disků, vybrána geometrie a dále také popsán proces nastavení výpočetního řešiče. V závěrečné části jsou porovnány rychlostní pole pro izotermický a termodynamický model a diskutovány vlivy jednotlivých parametrů na rychlostní pole, koeficient aerodynamického odporu a pro výpočet s teplem také na vývoj teplot kotouče brzdy.
Tepelně-mechanická analýza brzdových kotoučů
Bačovský, Marek ; Zubík, Martin (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy tří typů běžně užívaných vozidlových brzdových kotoučů z hlediska jejich teplotní a mechanické odolnosti při definovaném brzdném manévru. Dalším cílem je posouzení jednotlivých konstrukčních řešení a jejich vzájemné srovnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.