Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zapojení uživatelů do reformy psychiatrické péče
Wolfová, Magdaléna ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Předmětem výzkumu diplomové práce je zapojení uživatelů psychiatrické péče v procesu plánování a realizace reformy psychiatrické péče na makro úrovni tvorby politik. Cílem výzkumu je popsat a porozumět tomuto zapojení. Práce popisuje příležitosti participace z hlediska fází zapojení, podoby, účelu, formálního ukotvení příležitostí, očekávání respondentů, vnímané moci a překážek v zapojení. Výsledky byly zjištěny v rámci rozhovorů s klíčovými aktéry a studia relevantních dokumentů. Výsledky jsou vztaženy k teoretickým konceptům koprodukce, péče orientované na pacienta, zplnomocnění a ke strategickým a lidskoprávním dokumentům (Úmluva o lidských právech osob se zdravotním postižením). Prvek moci je popisován v souvislosti s typologií participačního žebříku Sherry Arnsteinové. Respondenti uvádějí prvky tokenismu a znevýhodnění. Jde o nízké (jednočlenné) zastoupení uživatelů v orgánech, nedostatečný čas na diskuzi v poradních orgánech, nedostatek informací a nedostatek kapacit (osob, času, prostředků) pro větší rozvoj organizací. Respondenti uvedli překážky týkající se socioekonomické situace, nedostatku kapacit pro zapojení na makro úrovni, limity duševní kondice či stigmatizaci. Zjištěné překážky v zapojení jsou diskutovány ve spojení se zahraniční literaturou, která identifikuje podobné a nabízí...
Debuty v mezinárodních koprodukcích
Michálek Květová, Kristýna ; KOPECKÁ, Anna (vedoucí práce) ; Macola, Jan (oponent)
Cílem této práce je analyzovat současné evropské filmové prostředí z pohledu mezinárodních koprodukcí debutových filmů. Práce zkoumá vliv koprodukcí na podmínky pro vznik, ale i následnou exploataci debutů. Práce se zaměřuje na současné trendy, které se na evropském filmovém trhu objevují. Jedním z nich je fenomén „film industry“, tedy různých mezinárodních platforem a workshopů určených pro filmové profesionály a zabývajících se vývojem scénářů či následnou prezentací projektů za účelem financování. Práce se zabývá také aspekty a pravidly financování filmů v případě mezinárodních koprodukcí. Téma je nahlíženo optikou debutujícího producenta, a práce samotná je pak podložena především rozhovory s evropskými producenty úspěšných debutových filmů z několika posledních let.
Zapojení uživatelů do reformy psychiatrické péče
Wolfová, Magdaléna ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Předmětem výzkumu diplomové práce je zapojení uživatelů psychiatrické péče v procesu plánování a realizace reformy psychiatrické péče na makro úrovni tvorby politik. Cílem výzkumu je popsat a porozumět tomuto zapojení. Práce popisuje příležitosti participace z hlediska fází zapojení, podoby, účelu, formálního ukotvení příležitostí, očekávání respondentů, vnímané moci a překážek v zapojení. Výsledky byly zjištěny v rámci rozhovorů s klíčovými aktéry a studia relevantních dokumentů. Výsledky jsou vztaženy k teoretickým konceptům koprodukce, péče orientované na pacienta, zplnomocnění a ke strategickým a lidskoprávním dokumentům (Úmluva o lidských právech osob se zdravotním postižením). Prvek moci je popisován v souvislosti s typologií participačního žebříku Sherry Arnsteinové. Respondenti uvádějí prvky tokenismu a znevýhodnění. Jde o nízké (jednočlenné) zastoupení uživatelů v orgánech, nedostatečný čas na diskuzi v poradních orgánech, nedostatek informací a nedostatek kapacit (osob, času, prostředků) pro větší rozvoj organizací. Respondenti uvedli překážky týkající se socioekonomické situace, nedostatku kapacit pro zapojení na makro úrovni, limity duševní kondice či stigmatizaci. Zjištěné překážky v zapojení jsou diskutovány ve spojení se zahraniční literaturou, která identifikuje podobné a nabízí...
Climate expertise and security politics: the case of the Czech Republic
Pokorná, Viktória ; Rychnovská, Dagmar (vedoucí práce) ; Svitková, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Klimatická expertíza a bezpečnostní politika: případová studie České republiky" se zabývá zapojením klimatologů do politiky a v společnosti. Někteří aktéři (politici, aktivisté, celebrity atd.) dnes vnímají změnu klimatu jako vážnou hrozbu pro lidstvo a snaží se tak tento problém sekuritizovat. Snaží se informovat obyčejné lidi a přimět politiky, aby přijali mimořádná opatření. Mezi těmito sekuritizujícími aktéry by jsme mohli najít několik klimatologů, kteří mohou plnit úlohu bezpečnostních expertů. V České republice takový trend však nenajdeme. Čeští klimatologové nejsou ve srovnání se svými zahraničními kolegy tak veřejně a politicky aktivní. Tato práce by chtěla analyzovat, jaké jsou strukturální podmínky tohoto trendu. Zaměřuje se na různé vlivné prvky - společnost, politiku, média a samotné vědecké pole. Je založena na konceptu koprodukce, který je o vzájemném vztahu mezi těmito prvky. Práce ukazuje, že společnost, politika a média spíše odrazují české vědce od angažovanosti. Nicméně také vědecká komunita jako taková není soudržná, ale existuje několik různých epistemických společenství. Tato diplomová práce by také chtěla propojit vědu s bezpečnostními studiemi, zejména teorií sekuritizace a bezpečnostní expertízy. Potvrzuje argumenty Thierryho Balzacqa a jeho...
Czechoslovak-Cuban Cinematic Cooperation in the 1960s
Matušková, Magdaléna ; Opatrný, Josef (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent) ; Skřivan, Aleš (oponent)
Práce analyzuje dosud málo probádané téma československo-kubánské spolupráce v oblasti filmu v období šedesátých letech 20. století, tj. v průběhu první dekády po vítězství Kubánské revoluce. Opírá se zejména o archivní dokumenty z bývalého ústředního ředitelství Československého státního filmu, Archívu Barrandovského studia, Ministerstva školství a kultury a Ministerstva zahraničních věcí. Řada kapitol také čerpá z orální historie, z rozhovorů s kubánskými techniky a umělci, kteří pracovali v kubánském filmu od šedesátých let, a také s československými odborníky, kteří byli vysláni do Kubánského kinematografického institutu ve druhé polovině šedesátých let jako poradci a učitelé. Kubánský kinematografický institut, založený již v březnu 1959, se od svého vzniku potýkal s nedostatkem lidských a materiálních zdrojů. Kubánský filmový průmysl, který byl před rokem 1959 z větší části v rukách Severoameričanů, přišel o mnoho zaměstnanců následkem masové emigrace na počátku dekády. Později v důsledku americké blokády a embarga přišel také o hlavního dodavatele filmů, materiálu a strojového a přístrojového vybavení. Většina techniků a umělců zaměstnaných v kubánské kinematografii teprve začínala a nevěděla mnoho o tom, jak se dělají filmy. Československý státní film (ČSF) nabídnul kubánské kinematografii...
Úvod do právní úpravy československých filmových koprodukcí v letech 1945-1970
Bednář, Leoš ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na koprodukční výrobu filmů v ČSR/ČSSR v letech 1945 až 1970. Tento opomíjený institut je popsán a částečně analyzován na základě tří stupňů jeho právní úpravy. Nejdříve je popsán první stupeň, kterým jsou mezistátní kulturní dohody a dohody o spolupráci. Nejvýznamnějšími jsou dohody o koprodukci a o filmové spolupráci uzavřené s Francií a s Itálií v roce 1968. Druhým stupněm jsou prováděcí plány a rámcové úmluvy, které rozšiřují ustanovení mezistátních dohod. Plány a úmluvy je však těžké v nezpracovaných archivních fondech dohledat, tudíž informace o nich jsou poněkud fragmentární. Dalším stupněm jsou již zcela konkrétní koprodukční smlouvy, které jsou součástí všech koprodukčních projektů. V poslední části je uvedeno několik nerealizovaných koprodukčních projektů, které nevznikly z politických, ekonomických aj. důvodů.
Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty
Šonková, Barbora ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VÁLA, Luboš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty v první řadě rozebírá způsoby zafinancování filmových projektů v Německu. Zjišťuje, za jakých podmínek lze dosáhnout na konkrétní dotace fondů a pokrývá další možnosti získání finančních prostředků. Zabývá se spoluprací s distributory, televizními stanicemi a stručně mapuje i způsoby alternativního financování. Druhá část práce se soustředí na česko-německé koprodukce se zaměřením na důležitá kritéria vzniku těchto spoluprací. Práce zkoumá jednotlivé kroky při tvorbě společných projektů, od scénáře k samotné distribuci díla. Hlavním cílem je zjistit, je-li Německo vhodným koprodukčním partnerem pro české producenty a mají-li české projekty potenciál pro německý trh.
Operní koprodukce jako projekt
Kamenická, Kristýna ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; HORČIČKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce Operní koprodukce jako projekt se věnuje operním inscenacím (projektům), které vznikají jako výsledek spolupráce divadel či festivalů. Obecně se práce dotýká problémů současného stavu české opery a nastiňuje řešení ve formě hojnější spolupráce divadel. Operní koprodukce znamenají pro divadla ekonomické úspory i obohacení repertoáru, avšak stále jsou v našich divadlech spíše výjimkou. Práce popisuje proces vzniku takového projektu v rámci provozu vícesouborového divadla, jeho řízení a smluvní zajištění. Jako další možné formy spolupráce pak popisuje nákup inscenace či její pronájem. Operní koprodukce znamenají budoucnost pro české operní divadlo.
Český producent a aspekty mezinárodní ko produkce a distribuce
Konečný, Lubomír ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; ULDRICHOVÁ, Helena (oponent)
Magisterská práce se zabývá evropským filmovým průmyslem a postavením českého producenta v rámci tohoto systému. V úvodu je kinematografie zařazena do systému kreativního průmyslu a je definována profese producenta. Dále jsou nastíněny možnosti financování audiovizuálního díla v lokálních podmínkách, které jsou nezbytným prvkem pro uzavírání potenciálních koprodukcí. Významná část práce je věnována analýze fungování významných evropských audiovizuálních fondů jako jsou: Eurimages a MEDIA Desk a vzdělávání producentů. V případové studii je pak představena dánská společnost Zentropa jako jedna z nejúspěšnějších evropských filmových společností, jejíž úspěch je založen na využívání možností evropského filmového trhu. V závěru práce je pak nastíněny změny systému spojeného s nástupem digitálních médií a rozšířením sociálních sítí.
Trendy výroby animovaného filmu
Příkaská, Barbora ; RYCHECKÝ, Tomáš (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Ve své práci se snažím o zmapování současné situace a aktuálních trendů z hlediska tvůrčích, finančních a výrobních postupů. Zaměřuji se na filmovou, televizní i ostatní tvorbu. Největší důraz přitom kladu na úhel pohledu producenta. Po úvodní části, ve které se věnuji specifikům animovaného filmu, následují kapitoly zaměřující se na situaci v České republice. Kromě popsání současného dění na scéně animovaného filmu se snažím přiblížit využití principů animace v jiných odvětvích zábavního průmyslu. V poslední části své práce nabízím výstup z rozhovorů s producenty současných animovaných celovečerních filmů. Zajímaly mne okolnosti vzniku filmu, práce se scénářem, přístup k novým technologiím a konkrétní problémy související s realizací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.