Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím
Bednář, Leoš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím - shrnutí: Hlavním tématem této diplomové práce jsou audiovizuální díla, která v mnoha ohledech zasahují do naší společnosti a nelze je v žádném směru opomíjet. Ovlivňují mnoho odvětví společnosti a staly se podstatným světovým elementem. Měli bychom toto ,,odvětví" nahlížet z několika perspektiv. Těmi mám na mysli především odvětví práva, filmové vědy, historie a financování respektive ekonomie. Jedná se o multidisciplinární oblast, jež vedle kulturní, sociální, společenské, ekonomické a například i vzdělávací stránky v sobě mnohdy zahrnuje i prvek mezinárodní, který napomáhá k zlepšení a usnadnění mezistátních a multikulturních vazeb a vztahů. Druhá část práce nabízí obecné vymezení sousloví ,,audiovizuální dílo". Toto sousloví nemůžeme omezit pouze na legální definici, ale musíme na něj nazírat z interdisciplinárního hlediska. Třetí část připomíná fakt, že na téma musíme nahlížet i z historického hlediska. Jedná se především o úpravu a informace obsažené v jednotlivých původských (autorskoprávních) zákonech, v publikacích ze 30. a 40. let dvacátého století zabývajících se filmovým právem a v právních časopisech z tohoto období (např. ,,Soutěž a tvorba"), které svojí tematikou značně přispívají do diskuze o jednotlivých aspektech týkajících se...
Aktuální otázky audiovizuálních děl s přihlédnutím k filmovým koprodukcím včetně otázek týkajících se jejich financování
Bednář, Leoš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Aktuální otázky audiovizuálních děl s přihlédnutím k filmovým koprodukcím včetně otázek týkajících se jejich financování Abstrakt: Rigorózní práce se zaměřuje na audiovizuální díla, jež jsou podstatnou součástí naší společnosti. Jedná se o multidisciplinární oblast zasahující do mnoha sfér našich životů. Na toto hospodářské, sociální, společenské a kulturní odvětví je třeba nahlížet z několika perspektiv. Tvorba audiovizuálních děl a výroba prvotních záznamů audiovizuálních děl může být nazírána například z hlediska práva, historie, filmové vědy či financování. Mezinárodní prvek často přítomný při realizaci audiovizuálních děl napomáhá k rozvoji nejen multikulturních, ale především mezistátních vztahů. Práce zpočátku poskytuje vymezení sousloví "audiovizuální dílo", které je třeba pojmout z interdisciplinárního hlediska. V další části je pojednáno o historii rozebíraného tématu. Oblast filmového průmyslu a filmové tvorby je vyobrazena díky právní úpravě v jednotlivých původských (autorskoprávních) zákonech a díky knižním a časopiseckým publikacím ze 30. a 40. let 20. století pojednávajícím o filmovém právu. Ve čtvrté části je prostor věnován mezinárodním dokumentům a dokumentům Evropské unie upravujícím oblast audiovize (především jde o autorskoprávní dokumenty) a také vybraným rozhodnutím SDEU. Následující...
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím
Bednář, Leoš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím - shrnutí: Hlavním tématem této diplomové práce jsou audiovizuální díla, která v mnoha ohledech zasahují do naší společnosti a nelze je v žádném směru opomíjet. Ovlivňují mnoho odvětví společnosti a staly se podstatným světovým elementem. Měli bychom toto ,,odvětví" nahlížet z několika perspektiv. Těmi mám na mysli především odvětví práva, filmové vědy, historie a financování respektive ekonomie. Jedná se o multidisciplinární oblast, jež vedle kulturní, sociální, společenské, ekonomické a například i vzdělávací stránky v sobě mnohdy zahrnuje i prvek mezinárodní, který napomáhá k zlepšení a usnadnění mezistátních a multikulturních vazeb a vztahů. Druhá část práce nabízí obecné vymezení sousloví ,,audiovizuální dílo". Toto sousloví nemůžeme omezit pouze na legální definici, ale musíme na něj nazírat z interdisciplinárního hlediska. Třetí část připomíná fakt, že na téma musíme nahlížet i z historického hlediska. Jedná se především o úpravu a informace obsažené v jednotlivých původských (autorskoprávních) zákonech, v publikacích ze 30. a 40. let dvacátého století zabývajících se filmovým právem a v právních časopisech z tohoto období (např. ,,Soutěž a tvorba"), které svojí tematikou značně přispívají do diskuze o jednotlivých aspektech týkajících se...
Úvod do právní úpravy československých filmových koprodukcí v letech 1945-1970
Bednář, Leoš ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na koprodukční výrobu filmů v ČSR/ČSSR v letech 1945 až 1970. Tento opomíjený institut je popsán a částečně analyzován na základě tří stupňů jeho právní úpravy. Nejdříve je popsán první stupeň, kterým jsou mezistátní kulturní dohody a dohody o spolupráci. Nejvýznamnějšími jsou dohody o koprodukci a o filmové spolupráci uzavřené s Francií a s Itálií v roce 1968. Druhým stupněm jsou prováděcí plány a rámcové úmluvy, které rozšiřují ustanovení mezistátních dohod. Plány a úmluvy je však těžké v nezpracovaných archivních fondech dohledat, tudíž informace o nich jsou poněkud fragmentární. Dalším stupněm jsou již zcela konkrétní koprodukční smlouvy, které jsou součástí všech koprodukčních projektů. V poslední části je uvedeno několik nerealizovaných koprodukčních projektů, které nevznikly z politických, ekonomických aj. důvodů.

Viz též: podobná jména autorů
2 Bednář, Ladislav
1 Bednář, Libor
7 Bednář, Luboš
3 Bednář, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.