Název:
Český producent a aspekty mezinárodní ko produkce a distribuce
Překlad názvu:
Czech Producer and the Aspects of International Co-Production
Autoři:
Konečný, Lubomír ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; ULDRICHOVÁ, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Magisterská práce se zabývá evropským filmovým průmyslem a postavením českého producenta v rámci tohoto systému. V úvodu je kinematografie zařazena do systému kreativního průmyslu a je definována profese producenta. Dále jsou nastíněny možnosti financování audiovizuálního díla v lokálních podmínkách, které jsou nezbytným prvkem pro uzavírání potenciálních koprodukcí. Významná část práce je věnována analýze fungování významných evropských audiovizuálních fondů jako jsou: Eurimages a MEDIA Desk a vzdělávání producentů. V případové studii je pak představena dánská společnost Zentropa jako jedna z nejúspěšnějších evropských filmových společností, jejíž úspěch je založen na využívání možností evropského filmového trhu. V závěru práce je pak nastíněny změny systému spojeného s nástupem digitálních médií a rozšířením sociálních sítí.This master thesis is focusing on European film industry and on the position of Czech producer in this system. In the beginning is cinematography listed into the system of creative industries and there is a definition of what the producer is. Furthermore are presented the possibilities of financing of audiovisual work in local conditions, which is the necessity for potential co-productions. Significant part of the thesis is dedicated to the analysis of structure of European audiovisual funds, which are Eurimages and MEDIA Desk and producer?s networking. In the case study is described the history of growth of Danish company Zentropa which is one of the most successful European companies based on possibilities which offers European film market. In the end of thesis is in short view described the change of industry connected with entering of digital media and social networks to audiovisual industry.
Klíčová slova:
evropská kinematografie; filmová distribuce; filmová produkce; filmové společnosti; financování filmu; financování projektů; koprodukce; práce producenta
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7639