Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 174 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh technologie výroby kompozitního dílce s využitím prepregů bez autoklávu
Tellinger, Adam ; Gregor, Lukáš (oponent) ; Kupčák, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výroby kompozitního dílu z prepregů mimoautoklávovou technologií. První částí diplomové práce je rešerše kompozitních materiálů a technologií výroby kompozitů. Navazuje další část, jež se zaměřuje na mimoautoklávové způsoby výroby kompozitních dílů s využitím prepregů. Obsahem praktické části je návrh několika variant prototypové výroby zadané součásti a následná výroba dílu. Výstupem je zhodnocení dosažených výsledků, porovnání výrobních metod, volba vyhovující varianty technologie výroby a tvorba technologické návodky pro tento zvolený způsob výroby kompozitního dílu.
Návrh metodiky a hodnocení vhodných nastavení pro zkoušení kompozitních vrtulí ultrazvukovou defektoskopií
Běhal, Antonín ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na nedestruktivní ultrazvukové testování kompozitních leteckých vrtulí. Teoretická část obsahuje přehled výrobních technologií laminátových vrtulí a jejich konstrukční řešení. Praktická část práce obsahuje návrh metodiky ultrazvukového testování. Pro testování je použito zařízení Dolphicam 2+. Tvorba vhodných nastavení ultrazvukového zařízení, pro různé tloušťky laminátu, je provedena na kalibračních vzorcích, obsahujících uměle vytvořené vady. Porovnáním defaultního a upravených nastavení bylo zjištěno, že pomocí upravených nastavení je značně zlepšena rozlišitelnost vad od bezchybného laminátu. Potvrzení funkčnosti upraveného nastavení je provedeno pomocí testu na reálné vrtuli. Práce slouží jako vzorový postup testu laminátové vrtule ultrazvukovou defektoskopií.
Návrh sendvičových insertů monokoku Formule student
Velfl, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje insertovým spojům a uchycení zavěšení kol na závodním rámu vozidla Formule Student. Nejdříve byla zpracována rešerše pro získání potřebných znalostí o dané problematice. Poté bylo experimentálně a výpočetně stanoveno vnější zatížení namáhající dané spoje. Před zahájením vlastního návrhu uložení proběhlo zkoumání vlivu zavedení lokálních sil do sendvičové struktury monokoku, a to nejdříve na malých kalibračních vzorcích. V první fázi testování došlo k ověření mechanismů porušování, interakci mezi jednotlivými komponenty kompozitního sendviče a vyzkoušení různých provedení uchycení za použití odlišných materiálů. Na základě získaných dat byly zpřesněny materiálové knihovny a vytvořeny výpočetní modely, které byly rozšířený o parametrizaci. V dalším kroku byly tedy iteračně vytvořeny finální návrhy jednotlivých bodů zavěšení splňující předem stanovené cíle. Během validačních zkoušek byla prokázána funkčnost daného návrhu a dostatečné nadimenzování. Bylo využito také technologií jako například CT sken. Výsledky byly vyhodnoceny a stanovily se další možnosti testování a další zlepšení současného řešení.
Návrh správkové hmoty se sníženou elektrickou impedancí
Žáková, Karolina ; Černý, Vít (oponent) ; Drochytka, Rostislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh nového složení správkové hmoty na silikátové bázi s cílem snížit elektrickou impedanci. V teoretické části budou popsány základní pojmy potřebné k pochopení tématu práce, jako jsou pojmy související s vodivostí, silikáty, kompozity a obecně správkovými hmotami. Experimentální část zahrnuje výběr surovin, přípravu a testování různých složení správkových hmot s odlišnými plnivy. Bude zkoumán vliv různých přísad na elektrické vlastnosti správkové hmoty, včetně dopadu na její vodivost, rezistivitu a soudržnost. Poslední část zahrnuje shrnutí a zhodnocuje dosažené výsledky.
Využití kompozitních materiálů pro stavbu rámů jízdních kol
Plundrák, David ; Juliš, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje základní informace o kompozitech a o výrobě kompozitního rámu jízdního kola. Uvedeny jsou mechanické, fyzikální a chemické vlastnosti. Práce zahrnuje porovnání kompozitních materiálů s ostatními materiály a udává přehled o jejich použití ve veloprůmyslu.
Biokompozity na bázi polyhydroxybutyrátu pro 3D tisk
Horálek, Matyáš ; Tocháček, Jiří (oponent) ; Přikryl, Radek (vedoucí práce)
Tématem předkládané diplomové práce je příprava a charakterizace biokompozitního materiálu na bázi poly-3-hydroxybutyrátu. Biokompozitní materiály byly připravovány s ohledem na jejich použití v oblasti 3D tisku. V rámci diplomové práce byla vyvinuta metodika pro hodnocení různých materiálů, jejich vhodnosti pro 3D tisk, termických a mechanických vlastností. V první části této práce byla pozornost zaměřena zejména na sledováni vlivu teploty a procentuálního plnění na vizuální kvalitu tištěného výrobku a dále pak tendence materiálu k warpingu při 3D tisku. Pro vyhodnocení získaných dat byla použita metoda plánovaného experimentu. Bylo prokázáno, že obsah kaolinu a tributyl citrátu má pozitivní účinek na snižování warpingu. Optimalizací receptur biokompozitů bylo dosaženo zvýšení hodnot modulu pružnosti v tahu, tažnosti, meze pevnosti, ale také vrubové i rázové houževnatosti.
Moderní materiály v automobilovém průmyslu
Vaníček, Jan ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konvenčních a nekonvenčních materiálů, které jsou využívány ke stavbě automobilu. Jednotlivé druhy materiálů jsou řazeny dle šíře uplatnění a charakterizovány z hlediska vlastností a reálného využití. Konec každé kapitoly je věnován možným budoucím trendům.
Mechanická odezva skleněnými vlákny vyztuženého polymerního kompozitu
Širjovová, Veronika ; Svěrák, Tomáš (oponent) ; Čech, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem mechanických vlastností polymerních kompozitů vyztužených skleněnými vlákny v závislosti na povrchové úpravě vláken a na objemovém podílu vláken v kompozitu. Testovanými vzorky byly kompozitní trámečky tvořené matricí z polyesterové pryskyřice vyztuženou dlouhými skleněnými vlákny bez povrchových úprav a s komerční lubrikací. Pro posouzení míry adheze na rozhraní mezi výztuží a matricí byly prováděny smykové a ohybové testy. Teoretická část představuje literární rešerši o kompozitech, jejich složkách (matrice, výztuž, mezifáze) a způsobech testování jejich mechanických vlastností. Experimentální část popisuje použité materiály, postupy a metody. Ve výsledkové části je uvedeno posouzení vlivu daných podmínek na smykovou a ohybovou pevnost kompozitu.
Mechanické vlastnosti vláknových kompozitů pro automobilové aplikace
Bayer, Adam ; Žídek, Jan (oponent) ; Jančář, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem mechanických vlastností vláknových kompozitů, které se lišily objemovým zlomkem a teplotou při měření. Jako matrice byl zvolen PMMA a v roli výztuže figuruje skelná tkanina. Teoretická část shrnuje současnou problematiku polymerních kompozitů v automobilovém průmyslu, jejich výrobní metody a způsoby impregnace. V rámci experimentální části byly připravovány vzorky blokovou polymerací z 30% roztoku PMMA v monomeru s iniciátorem v sušárně při 65 °C, kdy byla tkanina přímo rozložena v roztoku předpolymeru. U těchto vzorků byly prováděny tahové zkoušky na zařízení Zwick a byly porovnány výsledky s teoreticky vypočítanými hodnotami.
Povrchové úpravy kompozitového dílce
Bahenský, Štěpán ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na kompozitní materiály a na možnost jejich povrchové úpravy se zaměřením na lakování. Cílem bylo vytvořit na povrchu materiálu vrstvu, která by sloužila jako ochrana vůči UV záření a následné degradaci. První teoretická část je věnována materiálovému složení. V podkapitolách jsou uvedeny jednotlivé druhy funkčních složek kompozitů. Jsou zde popsány jejich možné aplikace a také jejich výhody a nevýhody. Teoretická část je navíc doplněna o používané druhy metod výroby kompozitních materiálů a o následnou přípravu povrchu s cílem zlepšit adhezní vlastnosti materiálu vůči laku. Druhá část, která byla vytvořena ve spolupráci s firmou GDP Koral, s. r. o., pojednává o zvoleném druhu povrchové úpravy pro kompozitní materiály vyrobené metodou pultruze. Byla zvolena metoda UV lakování, kde je mokrá vrstva laku vytvrzována UV zářením. Byly vytvořeny dvě sady vzorků, které se liší jak metodou nanášení laku, tak i parametry vytvrzovacího procesu. Na jednotlivých vzorcích byly následně provedeny mechanické testy, které měly za cíl prověřit výslednou adhezní schopnost lakovacího systému. Součástí praktické části je také navržení možných technologií, pro implementaci povrchové úpravy do výrobní linky. Ve třetí části je uvedeno technicko-ekonomické zhodnocení, které je zaměřeno na srovnání nákladů standartního lakování a lakování pomocí UV laků. Závěrečná kapitola obsahuje shrnutí zjištěných poznatků a zhodnocení zvoleného typu povrchové úpravy s ohledem na výsledky mechanických testů a možnosti aplikace při pultruzním výrobním procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 174 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.