Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
Lávka přes kolejiště
Mojžíš, Jan ; Sýkora, Karel (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ocelové nosné konstrukce lávky pro pěší přes kolejiště v Havířově. Celková délka lávky je 101,6 m. Lávka se skládá ze čtyř částí. Základní konstrukční systém první části je trám ztužený obloukem. Ostatní části jsou tvořeny příhradovými nosníky. Volná šířka lávky je 3,2m. Lávka bude sloužit pro spojení místní části Havířov - Šumbark s vlakovým nádražím.
Hranice – redefinice městské struktury
Vinklárková, Eliška ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je představení koncepce dopravního terminálu v Hranicích. Nový objekt sdružuje služby autobusové a vlakové nádražní budovy a vytváří důstojnou vstupní bránu do města. Stavba slouží i jako lokální centrum veřejné vybavenosti a místní přerušení bariéry, kterou tvoří železniční trať v rámci města.
Návrh konstrukčního řešení aretace bazénového zastřešení
Machýček, David ; Čudek, Vladimír (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se v rešeršní části zabývá možnostmi zakrytí či zastřešení vodní hladiny bazénu. Po uvedení možností zakrytí bazénu je proveden rozbor efektivnosti bazénového zastřešení a nalezeny hlavní pozitiva tohoto zastřešení. Konstrukční prvky bazénového zastřešení jsou v rešerši také popsány a je rozebrán a vysvětlen současně nejrozšířenější systém aretace bazénového zastřešení. V části práce, která se zabývá novým řešením aretace bazénového zastřešení, je nejprve proveden návrh jednotlivých řešení. V návrhu se vyskytují dvě řešení. První řešení vzešlo z myšlenky kolejnicového vedení všech segmentů, což je v podstatě jeden z nejužívanějších systémů na dnešním trhu. Druhý návrh je navržen pro částečně kolejnicové vedení segmentů. Pro konstrukční řešení byl vybrán návrh částečně kolejnicového vedení, ke kterému byl vytvořen 3D digitální model a z něj vygenerovány a upraveny výkresy sestav v otevřeném a uzavřením stavu.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
Hranice – redefinice městské struktury
Vinklárková, Eliška ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je představení koncepce dopravního terminálu v Hranicích. Nový objekt sdružuje služby autobusové a vlakové nádražní budovy a vytváří důstojnou vstupní bránu do města. Stavba slouží i jako lokální centrum veřejné vybavenosti a místní přerušení bariéry, kterou tvoří železniční trať v rámci města.
Lávka přes kolejiště
Mojžíš, Jan ; Sýkora, Karel (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ocelové nosné konstrukce lávky pro pěší přes kolejiště v Havířově. Celková délka lávky je 101,6 m. Lávka se skládá ze čtyř částí. Základní konstrukční systém první části je trám ztužený obloukem. Ostatní části jsou tvořeny příhradovými nosníky. Volná šířka lávky je 3,2m. Lávka bude sloužit pro spojení místní části Havířov - Šumbark s vlakovým nádražím.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Návrh konstrukčního řešení aretace bazénového zastřešení
Machýček, David ; Čudek, Vladimír (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se v rešeršní části zabývá možnostmi zakrytí či zastřešení vodní hladiny bazénu. Po uvedení možností zakrytí bazénu je proveden rozbor efektivnosti bazénového zastřešení a nalezeny hlavní pozitiva tohoto zastřešení. Konstrukční prvky bazénového zastřešení jsou v rešerši také popsány a je rozebrán a vysvětlen současně nejrozšířenější systém aretace bazénového zastřešení. V části práce, která se zabývá novým řešením aretace bazénového zastřešení, je nejprve proveden návrh jednotlivých řešení. V návrhu se vyskytují dvě řešení. První řešení vzešlo z myšlenky kolejnicového vedení všech segmentů, což je v podstatě jeden z nejužívanějších systémů na dnešním trhu. Druhý návrh je navržen pro částečně kolejnicové vedení segmentů. Pro konstrukční řešení byl vybrán návrh částečně kolejnicového vedení, ke kterému byl vytvořen 3D digitální model a z něj vygenerovány a upraveny výkresy sestav v otevřeném a uzavřením stavu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.