Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přesahy
Golianová, Veronika ; Kopečková, Veronika (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na propojení literární, výtvarné a materiální formy. V knize Viktora Dyka Krysař je provedena celková grafická úprava a je doplněna autorskými papírovými ilustracemi. Papírové ilustrace tvoří fragmenty ze tří různých vydání stejnojmenné knihy. Výběr dalších dvou knih se obsahově vztahuje k legendě o krysaři. Všechny knihy se liší rozdílnou knižní úpravou napříč 20. století, typografií a použitým papírem.Výběr konkrétních papírových fragmentů pro jednotlivé kapitoly umožnil intenzivnější propojení vizuální stránky s literárním obsahem.
Rozbor vybraných pověstí Aloise Jiráska a problematika jejich ilustrací
ŠINDELÁŘOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými literárními pověstmi ze souboru Staré pověsti české zpracovanými Aloisem Jiráskem, které prvně vyšly v roce 1894. Dále porovnává ilustrace od Věnceslava Černého, Antonína Procházky, Jiřího Trnky a hlavně Mikoláše Alše. Zároveň bakalářská práce stručně nastiňuje Jiráskův život a dílo. Teoretická část je doplněna také částí praktickou, jež obsahuje vlastní výtvarné přetvoření vybrané pověsti dle inspirace Mikolášem Alše.
Knižní ilustrace pro děti a mládež a jejich využití v literární výchově ve volném čase
BOUDOVÁ, Adéla
Práce se zabývá využitím knižních ilustrací děl pro děti a mládež v literární výchově ve volném čase. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, jako jsou ilustrace, ilustrátor a literatura pro děti a mládež. Je zde podán přehled o výběru vhodných ilustrací z knih pro děti a mládež s cílem rozvíjet volnočasovou kompetenci. Tato část dále obsahuje představení významných osobností české knižní ilustrace a využití ilustrací pro různé obory výchovy. Praktická část práce obsahuje vytvoření literárního projektu, který vychází z dané problematiky a je koncipován jako motivační prvek k rozvoji čtenářství ve volném čase.
Autorská obrazová kniha pro děti
Bímová, Šárka ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Bímová, Š.: Autorská obrazová kniha pro děti. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 91 s. Jak byla vnímána kniha v historii a v dnešní době? Výběrem několika autorů se snažím přiblížit minulé i současné tendence v dětské knize a autorské knize pro děti. Didaktická část je zaměřena především na postavení knihy v rámci výtvarné výchovy, a to nejen v motivační části hodin, ale zároveň v oblasti námětu. Oba principy jsou využity v didaktickém projektu, který byl postaven na teoretickém obsahu práce. Vše uzavírá praktická část, která byla aplikována jako výsledek předchozích dvou částí. KLÍČOVÁ SLOVA autorská kniha, dětská kniha, knižní ilustrace, fantazie, materiál, představivost
Galerie Vincence Kramáře
Micka, Alois ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
4 ABSTRAKT Předmětem této diplomové práce je zdokumentování a prezentace programové náplně nové výstavní síně Svazu československých výtvarných umělců v Praze 6 v Dejvicích v letech 1964- 1972, která nesla název českého teoretika umění Vincence Kramáře. Základní rozdělení diplomové práce se koncentruje do třech nosných okruhů. První okruh se věnuje zakladatelským osobnostem galerie a osobnosti patrona galerie Vincenci Kramářovi. Druhý stěžejní okruh se zabývá výstavní činností galerie od roku 1964 do roku 1972. Poslední je věnován řešení otázky, jaké místo a postavení zaujímala Galerie Vincence Kramáře mezi ostatními pražskými galeriemi ve sledovaném období. Úvod práce komentuje kulturně-společenskou a politickou situaci počátku 60. let ve výtvarném umění, který byl ještě stále poznamenán oficiální tendencí socialistického realismu předchozího desetiletí a do tohoto období zasazuje proces založení a budování nové výstavní síně. První kapitola se krátce věnuje patronu galerie Vincenci Kramářovi a zakladatelským osobnostem nové galerie zejména Františku Doležalovi, komisaři a předsedovi výstavní komise a typografovi Františku Rocmanovi, dále tajemníkům a spoluzakladatelům galerie Antonínu Kuldovi, Aleně Novotné-Gutfreundové, Luďku Tichému a historikům umění úzce spolupracujícím s galerií Václavu Formánkovi a...
Česká avantgarda a knižní ilustrace
Dvorná, Zuzana ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
ČESKÁ AVANTGARDA A KNIŢNÍ ILUSTRACE Diplomová práce se zabývá knižní ilustrační tvorbou českých avantgardních tvůrců dvacátých a třicátých let 20. století. V první kapitole vymezuje pojem avantgarda a věnuje se vztahu českých avantgardních umělců ke knize. Zdůrazněna je proměna společenské funkce i vizuální podoby knihy. Následující kapitoly pojednávají knižní ilustrační tvorbu jednotlivých autorů. Nejprve je rozebrána ilustrační tvorba Jana Zrzavého, Josefa Čapka, Františka Muziky, Františka Tichého a Adolfa Hoffmeistera. Jejich tvorba je rozčleněna podle hlavních rysů do kapitol věnovaných modernistickému klasicismu, primitivismu a expresionismu, poetické figuraci a zjednodušení figury na znak. Samostatná kapitola je věnována ilustracím dětských knih. Vymezuje místo dětské knihy v českém meziválečném umění a věnuje se hlavním autorům ilustrací pro děti: Josefu Čapkovi, Toyen, Miladě Marešové, Františku Tichému a Františku Janouškovi. Dále se práce zabývá ilustrační tvorbou Karla Teige, Josefa Šímy, Toyen a Jindřicha Štyrského. Jejich ilustrační práce jsou členěny do kapitol z hlediska příslušnosti k uměleckému směru nebo podle tematického zaměření. Rozebrány jsou zde ilustrace konstruktivistické, artificialistické a surrealistické, samostatné kapitoly jsou věnovány tématu torzálního zobrazení...
Grafická tvorba Jana Jiřího Balzera inspirovaná Norbertem Grundem ve sbírkách Národní galerie v Praze
Kadlecová, Žaneta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zapletalová, Jana (oponent)
Cílem mé diplomové práce je nastínit charakter tvorby grafických děl Jana Jiřího Balzera uchovávaných ve sbírkách Národní galerie v Praze. Fond grafických děl J. J. Balzera dle námětů Norberta Grunda čítá přes pět a půl sta položek a zůstal do dnešní doby téměř nezpracován. Proto se pokusím o jejich utřídění a katalogizaci. V rámci své diplomové práce bych chtěla představit osobnost novodobého umělce, zakladatele ryteckého závodu a úspěšného podnikatele, který dokázal zaujmout český grafický trh 2. poloviny 18. století. Objasnit okolnosti, které vedly autora ke grafickému zpracování malířských děl Norbera Grunda na základě kritického zkoumání dostupných pramenů a literatury. Dále nastínit produkci Jana Jiřího Balzera v kontextu soudobé tvorby a sběratelství 18. století.
Dělník je smrtelný, práce je živá
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna 2021. Výstava byla prodloužena do 21. února 2021.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Ostravská výstava na téma práce ve výtvarném umění uakzuje řadu kontrastů
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna příštího roku.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.