Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě
Vávrová, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Název: Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě Autor: Bc. Tereza Vávrová Katedra (ústav): Katedra psychologie Vedoucí práce: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá vlivem školy v přírodě na školní třídu a následky absence žáků na škole v přírodě. V teoretické části je školní třída pojata jako sociální skupina a vysvětlena teorie sociálních skupin. Následně je nastíněna problematika klimatu školní třídy a její struktura. Jelikož školní třída se mění s věkem a vývojem žáků, je věnována kapitola i této problematice. Samozřejmě je také pojednáváno téma školy v přírodě jako jedinečné součásti českého školství. Cílem práce bylo zjistit, zda se mění struktura a klima třídy v souvislosti se školou v přírodě a zda neúčast žáků na škole v přírodě ovlivňuje jejich následné postavení ve třídě. Praktická část se proto zabývá změnami školních tříd v oblasti struktury a klimatu v závislosti na škole v přírodě, absencí žáků na škole v přírodě a jejími dopady na postavení žáků ve třídách a očekáváními žáků od školy v přírodě. Závěry jsou vyvozovány na základě komparace dat získaných formou dotazníkového šetření před a po škole v přírodě ve třídách druhého stupně základní školy. Použité dotazníky zahrnovaly sociometrickou část, část věnovanou klimatu třídy, otázky týkající se...
Souvislost mezi výukou sociálních dovedností a vztahy žáků ve třídě
Balážová, Daniela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Michalová, Zdeňka (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit souvislost mezi vývojem vztahů ve třídě a pravidelnou výukou sociálních dovedností. Jedná se o zjištění, zda výuka sociálních dovedností přispívá k pozitivnímu vývoji vztahů mezi žáky a zda pod jejich vlivem dochází také ke zlepšení klimatu ve třídě. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu pedagogická diagnostika, jejími metodami a typy, zvláště s orientací na sociometrii v pedagogickém výzkumu a na sociometrické metody a techniky. V závěru teoretické části je popsán výukový program CESTY s vyučovacím předmětem Sociální dovednosti se zaměřením na problematiku rozvoje pozitivních vztahů u žáků s ADHD, ADD. Empirická část je postavena na výzkumu, který byl prováděn pomocí sociometrického ratingového dotazníku Vladimíra Hrabala (S-O-R-A-D). Tento dotazník byl zadáván ve třech pátých ročnících základní školy pro děti se specifickými poruchami chování a ve třech třídách běžné základní školy. Vyhodnocení získaných dat pomocí sociometrických indexů a sociogramů je podkladem pro porovnávání vývoje vztahů ve třídách žáků s ADHD, kteří mají pravidelnou výuku sociálních dovedností se třídami žáků z běžné ZŠ bez výuky tohoto předmětu. Dotazník byl zadáván dvakrát v každé třídě, poprvé na začátku školního roku a podruhé na konci I. pololetí. Summary: This dissertation is...
Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě
Vávrová, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Název: Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě Autor: Bc. Tereza Vávrová Katedra (ústav): Katedra psychologie Vedoucí práce: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá vlivem školy v přírodě na školní třídu a následky absence žáků na škole v přírodě. V teoretické části je školní třída pojata jako sociální skupina a vysvětlena teorie sociálních skupin. Následně je nastíněna problematika klimatu školní třídy a její struktura. Jelikož školní třída se mění s věkem a vývojem žáků, je věnována kapitola i této problematice. Samozřejmě je také pojednáváno téma školy v přírodě jako jedinečné součásti českého školství. Cílem práce bylo zjistit, zda se mění struktura a klima třídy v souvislosti se školou v přírodě a zda neúčast žáků na škole v přírodě ovlivňuje jejich následné postavení ve třídě. Praktická část se proto zabývá změnami školních tříd v oblasti struktury a klimatu v závislosti na škole v přírodě, absencí žáků na škole v přírodě a jejími dopady na postavení žáků ve třídách a očekáváními žáků od školy v přírodě. Závěry jsou vyvozovány na základě komparace dat získaných formou dotazníkového šetření před a po škole v přírodě ve třídách druhého stupně základní školy. Použité dotazníky zahrnovaly sociometrickou část, část věnovanou klimatu třídy, otázky týkající se...
Vliv primární prevence na klima ve třídě
Bednářová, Jaroslava ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze KATEDRA PEDAGOGIKY BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Jaroslava Bednářová VLIV PRIMÁRNÍ PREVENCE NA KLIMA VE TŘÍDĚ Influence of primary prevention on class atmosphere 2011 Doc. PhDr. Jiří Pelikán, CSc. ABSTRAKT Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku primární prevence a jejího vlivu na klima ve třídě. V teoretické části se podrobně zabývá primární prevencí, její historií na území České republiky a formami. Zmíněny jsou i zásady efektivní primární prevence a hodnocení preventivních programů. Druhá kapitola se zaměřuje na klima ve třídě. Jsou zde vymezeny důležité pojmy a faktory, které klima ve třídě ovlivňují. Pozornost je věnována také diagnostice klimatu a možnostem jeho ovlivňování, jednou z nichž jsou právě i programy primární prevence. Empirická část představuje projekt primární prevence, který pořádá Křesťanská pedagogicko- psychologická poradna. Jsou zde zpracovány výsledky výzkumu efektivity preventivních programů, který tato poradna pořádala v roce 2008. V této části vycházím i z vlastních zkušeností s vedením programů primární prevence. Klíčová slova: Efektivní primární prevence, klima školy, klima ve třídě, primární prevence, nespecifická primární prevence, sociální klima, specifická primární prevence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.