Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv pohybové aktivity na žáky s SPU na 1. st. základní školy (dle par. 16)
Vatľaková, Veronika ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Vliv pohybové aktivity na žáky s SPU na 1. stupni základní školy (dle par. 16) předkládá čtenářům základní informace a vhled do problematiky specifických poruch učení. Diplomová práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola je věnována definicím a příčinám specifických poruch učení. Je zde také vymezeno vzdělání a legislativní rámec v České republice. Druhá kapitola se věnuje přístupům a reedukacím jednotlivých specifických poruch učení. Text samotné třetí kapitoly rozebírá rozvoj pohybu jako důležité složky života a podrobněji popisuje jednotlivé terapeutické aktivity aplikované na základní škole. Cílem diplomová práce je pomocí aplikace souboru hudebně-pohybových aktivit na podporu jemné a hrubé motoriky ovlivnit kvalitu výuky. Výzkum je v praktické části diplomové práce realizován pomocí kvalitativního výzkumného šetření a je popsán ve čtvrté kapitole. Závěr práce uvádí hodnocení pozorovaných oblastí, ve kterých žáci selhávají a ve kterých došlo vlivem aplikace hudebně-pohybových aktivit ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dysgrafie, dyslexie, pohybová aktivita, jemná a hrubá motorika
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku s mentálním postižením testovou baterií MABC-2 v Českých Budějovicích
ŠEJNOHA, Martin
Cílem práce bylo zhodnotit úroveň motoriky dětí mladšího školního věku s mentálním postižením testovou baterií MABC-2 v Českých Budějovicích. Prostřednictvím rešerše literatury byl vypracován analyticko-syntetickou metodou teoretický podklad zaměřený na poznatky z oblasti mentálního postižení, motorických schopností a dovedností a baterie MABC-2. V rámci výzkumného šetření bylo testovou baterií MABC-2 otestováno 6 dětí s mentálním postižením ve věku 7-10 let, navštěvujících základní školu speciální v Českých Budějovicích po informovaném souhlasu zákonných zástupců dětí. Na základě dosažených výsledků a jejich následné komparace se standardizovaným souborem MABC-2 pro českou populaci bylo zjištěno, že průměrný standartní skór je o 7,2 nižší než průměrná hodnota standardizační normy u dětí stejného věku. Nejmenší rozdíl byl zaznamenán v komponentě Míření & chytání, 4,84 bodu a největší v komponentě Manuální dovednost 6,5 bodu standartního skóru. Všechny testované děti vykazovaly na základě výsledku motorické obtíže. Zároveň byly v rámci kvalitativního hodnocení pozorovány časté odchylky od standartního provedení jednotlivých úkonů.
Úroveň motorických dovedností, tělesné zdatnosti a tělesného složení u dětí předškolního věku
Parachin, Jiří ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Title: The level of motor skills, physical fitness and body composition in preschool children Objectives: 1) To find out the current level of selected motor skills, physical fitness and body composition in preschool children. 2) To find out the interrelationship between selected parameters from the area of motor skills, physical fitness and body composition in preschool children. Methods: The main research method was observation - measurement. The research sample included 35 preschool children (4 - 6 years, M 5.8 ± 0.7 y). Motor skills were measured using the MABC-2 test battery and physical fitness using the Unifittest 6-60 test battery. Furthermore, the body composition was evaluated by BMI index and the skinfold thickness. Obtained data were processed in Microsoft Excel 2007, subjected to descriptive statistical procedures and further analyzed by correlations and Cohen's d. Results: The MABC-2 "aiming and catching" subtest level of preschool children exceeded the population average (10.23 ± 2.2). On the contrary, in subtest "balance" children remained below the population average with a result of 9.5 ± 2.6. Overall, the results indicate average level of fundamental motor skills of our experimentee. We didn't find any statistically signifiant relationships between motor skills, physical fitness...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.