Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah ekonomických rubrik deníků Právo, Hospodářské noviny a MF Dnes
Beránek, Jan ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Diplomová práce "Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah ekonomických rubrik deníků Právo, Hospodářské noviny a MF Dnes " pojednává o vlivu zpráv české zpravodajské agentury ČTK na mediální produkci ekonomických redakcí tří tuzemských celoplošných deníků. Výledky výzkumu, prováděného obsahovou analýzou, popisují způsob práce redakcí se agenturním servisem. V jaké formě se zprávy z ČTK nejčastěji v novinách objevují, jaký jim redakce dávají prostor a nakolik přiznávají autorství při přebírání zpráv z agentury. Sledovány byly deníky Právo, Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes během prvních dvou měsíců roku 2006. Jako teoretický základ autor uvádí základní exkurs do jednotlivých etap zkoumání mediálních účinků, základních tezí a principů teorie agenda setting a na závěr se věnuje výběru zpráv do zpravodajství a vztahu zdrojů a redakcí.
Procesy intermediálního nastolování agendy na příkladu zpravodajství Českého rozhlasu
Czech, Jan ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy popsat základní charakteristiky procesů intermediální agendy ve zpravodajské a publicistické složce vysílání Českého rozhlasu. Teoretická část práce, která předchází samotné analýze, zasazuje koncept intermediální agendy do širšího kontextu výzkumu nastolování agendy, představuje nejzásadnějších studie uskutečněné v této oblasti, a poskytuje výklad příbuzných konceptů, jako je gatekeeping nebo zpravodajské hodnoty. V empirické části práce jsou nejprve analyzována data týkající se frekvencí odkazů na jednotlivé české mediální tituly, poté jsou prezentovány výsledky korelačních analýz, popisujících vztah mezi těmito intermediálními odkazy a tematickou agendou zpravodajství Českého rozhlasu.
Budování mediální agendy v českých médiích na příkladu zpravodajství o zdravotnictví
Ciborová, Kateřina ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat budování mediální agendy v českých zpravodajských médiích na příkladu zpravodajství o zdravotnictví. Tato práce vychází z koncepce nastolování agendy, která pracuje s pojmem mediální agenda. Základní otázkou budování mediální agendy je, jak a proč se některá témata dostávají do médií, zatímco jiná nikoli. Pro potřeby této práce vznikly dva výzkumy, kvantitativní obsahová analýza popsala, jakým způsobem se zdravotní a zdravotnická témata objevovala ve vybraných českých zpravodajských médiích v roce 2013. Konkrétně se jedná o Mladou frontu Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo, Českou televizi a Český rozhlas. Rozhovory s novináři, kteří se věnují nebo věnovali zdravotnictví, následně přiblížily mediální rutiny, které stojí za sledovanými mediálními obsahy. Výsledkem je popis, jak v českém mediálním prostředí vznikají zdravotnická témata, jak a kde novináři získávají podněty, co je motivuje věnovat se konkrétnímu tématu, kdo zpravodajství o zdravotnictví dále formuje, jakou roli v něm hraje intermediální agenda, PR materiály, lidské příběhy apod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.