Název:
Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah ekonomických rubrik deníků Právo, Hospodářské noviny a MF Dnes
Překlad názvu:
Influence of press agency ČTK on the economical columns of Czech dailies Právo, Hospodářské noviny and MF Dnes
Autoři:
Beránek, Jan ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah ekonomických rubrik deníků Právo, Hospodářské noviny a MF Dnes " pojednává o vlivu zpráv české zpravodajské agentury ČTK na mediální produkci ekonomických redakcí tří tuzemských celoplošných deníků. Výledky výzkumu, prováděného obsahovou analýzou, popisují způsob práce redakcí se agenturním servisem. V jaké formě se zprávy z ČTK nejčastěji v novinách objevují, jaký jim redakce dávají prostor a nakolik přiznávají autorství při přebírání zpráv z agentury. Sledovány byly deníky Právo, Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes během prvních dvou měsíců roku 2006. Jako teoretický základ autor uvádí základní exkurs do jednotlivých etap zkoumání mediálních účinků, základních tezí a principů teorie agenda setting a na závěr se věnuje výběru zpráv do zpravodajství a vztahu zdrojů a redakcí.This graduation thesis: Influence of press agency ČTK on the economical columns of Czech dailies Právo, Hospodářské noviny and MF Dnes deals with press agency ČTK news influence on the national dailies. The first two months of the year 2006 of three dailies Právo, Hospodářské noviny and Mladá fronta Dnes were being observed. The author features basic excursus into particular stages of research, basic theses and agenda setting principles as a theoretical base. The final part of the work deals with news selection into news service and affinity between resources and editorial staffs. The result of the research, which used content analysis as the researching method, describes the way how editors work with services of press agencies. In which form ČTK news appear in newspapers and how much space they are given there by editors and to which degree they mention authorship while taking news from agencies.
Klíčová slova:
agenda setting; agenturní zpravodajství; framing; gatekeeping; hodnota zprávy; intermediální agenda; priming; agenda building; agenda setting; framing; gatekeeping; inter-media agenda; news values; priming