Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Seltenhoferová, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním, konkrétně rodiči jako spoluaktéry inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jakou roli zaujímají rodiče ve spolupráci se školou s inkluzivním pojetím, jaké mají názory na inkluzi, a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na současné změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, na sociální heterogenitu v inkluzivní škole, na vzdělávací přístupy a potřeby v inkluzivním vzdělávání a na učitele a rodiče jako aktéry inkluzivního vzdělávání. Praktická část obsahuje případové studie ve třech vybraných školách s inkluzivním vzděláváním v Praze. Součástí případových studií jsou rozhovory s učiteli a rodiči o zapojování rodičů do inkluzivního vzdělávání.
Inkluzivní vzdělávání v současné základní škole
Miltrová, Martina ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v současné základní škole. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy jako inkluze a inkluzivní vzdělávání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, asistent pedagoga, školská poradenská zařízení. Snažím se přiblížit inkluzivní vzdělávání a shrnout podmínky, které jsou důležité pro začlenění žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do základní školy. Jako cíl jsem v praktické části stanovila specifikaci výhody popřípadě nevýhody inkluzivního vzdělávání na konkrétním případě školy, která se touto formou vzdělávání zabývá. Podrobněji je popsána třída vybrané školy, kde je začleněno devět žáků vzdělávaných podle individuálního vzdělávacího plánu. Podpůrným šetřením, technikou řízeného rozhovoru, je v další části ukázáno inkluzivní vzdělávání z pohledu zákonných zástupců - matek žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dotazníkovým šetřením bylo zjišťováno, jak s inkluzivním vzděláváním pracují školy v okrese Kladno. klíčová slova: inkluze; inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, individuální vzdělávací plán, inkluzivní učitel, asistent pedagoga
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Seltenhoferová, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním, konkrétně rodiči jako spoluaktéry inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jakou roli zaujímají rodiče ve spolupráci se školou s inkluzivním pojetím, jaké mají názory na inkluzi, a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na současné změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, na sociální heterogenitu v inkluzivní škole, na vzdělávací přístupy a potřeby v inkluzivním vzdělávání a na učitele a rodiče jako aktéry inkluzivního vzdělávání. Praktická část obsahuje případové studie ve třech vybraných školách s inkluzivním vzděláváním v Praze. Součástí případových studií jsou rozhovory s učiteli a rodiči o zapojování rodičů do inkluzivního vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.