Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role street-level byrokracie v procesu implementace inkluzivního vzdělávání se zaměřením na pracovníky školských poradenských zařízení
Hraničková, Lucie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání v České republice se zaměřením na pracovníky školských poradenských zařízení jako hlavní představitele street-level byrokracie v procesu inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je vyzkoumat situaci po implementaci novely zákona z pohledu pracovníků pedagogicko-psychologických poraden a speciálněpedagogických center a popsat jejich vztah k dalším aktérům. Text se také zabývá tím, zda je současná pozice street-level byrokracie v procesu inkluzivního vzdělávání vhodně legislativně podložena a zda současné nastavení systému odpovídá potřebám příjemců služby. K naplnění cílů práce je využito veřejněpolitických dokumentů a kvalitativního výzkumného šetření, které je založeno na osmi polostrukturovaných rozhovorech s pracovníky školských poradenských zařízení a dvou polostrukturovaných rozhovorech se zástupci neziskových organizací. Na základě kvalitativního výzkumu dospěla práce k závěru, že v současné podobě inkluzivního vzdělávání v České republice je prostor pro zlepšení v mnoha ohledech, především v personálním zajištění, finanční podpoře a vzájemné komunikaci a kooperaci mezi zúčastněnými aktéry.
Implementace Místní agendy 21 v ČR. Případová studie Prahy, Prahy 10, Prahy 14 a Chrudimi
Bahenský, Martin ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Bubeníček, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací metody místní Agenda 21 (MA21) v České republice a případnou reálnou změnou komunální politiky v důsledku této metody. Autor pro svůj výzkum zvolil čtyři případové studie (hl. m. Praha, MČ Praha 10, MČ Praha 14, město Chrudim) vybrané metodou tzv. "most different system design", tedy úspěšné municipality na straně jedné a neúspěšné na straně druhé. Do této dichotomie navíc autor přidává perspektivu různého typu obecního zřízení: město vs. městská část. Metodologie práce je vystavena na základě dvou pilířů - obsahové analýzy strategických dokumentů a dosavadních výstupů jednotlivých radnic a také autorem provedených polostrukturovaných rozhovorů, z nichž jasně vyplývá, že metoda MA21 je silně politické téma odvislé od aktuální míry politické podpory, jež zásadním způsobem ovlivňuje to, zda bude či nebude docházet k reálné změně politiky obce směrem k udržitelnému rozvoji na místní úrovni. Práce také přímo pojmenovává některé institucionální nedostatky metody MA21 tak, jak je dnes nastavena Pracovní skupinou pro MA21 při Radě vlády pro udržitelný rozvoj na principech globální iniciativy OSN z roku 1992. Současně se snaží najít možné návrhy řešení na efektivnější a důslednější směřování českých municipalit k udržitelnější lidské společnosti, neboť jen "takový...
Problémy implementace integrační politiky ve vztahu k migrantům prostřednictvím nestátních neziskových organizací na území hlavního města Prahy
Lazutkin, Jevgenij ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Tato práce je věnována roli nestátních neziskových organizací při implementaci integrační politiky ve vztahu k migrantům na území hlavního města Prahy. Integrační politikou se rozumí jak integrační politika České republiky, tak i vlastní integrační politika hlavního města, vyjádřená v pražské integrační koncepci. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu hrají nestátní neziskové organizace při procesu implementace této politiky, jejich postavení mezi ostatními aktéry integrační politiky. Především je ale práce zaměřena na fenomén implementačního deficitu, vznikajícího při implementaci politik. V teoretické části je uveden popis migrační a integrační politiky České republiky, pražské integrační politiky a teoretická východiska, na kterých je práce postavena. Práce je založena na údajích získaných bezprostředně z interview s vybranými zástupci neziskových organizací a také na sekundárních zdrojích o tvorbě a realizaci integrační politiky. Práce je vytvořena formou případové studie a zkoumá zaprvé to, jaký vhodný model se dá použít pro popis procesu implementace integrační politiky prostřednictvím nestátních neziskových organizací, a zadruhé to, jestli při tomto procesu vzniká implementační deficit. Závěrem práce je shrnutí poznatků z výzkumu, jejich kategorizace a další zjištěné detaily o tom, co dle...
Towards implementing the instruments of Bologna process in the area of recognition of foreign diplomas in the Czech Republic
Peterková, Michaela ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato studie se zabývá implementací jako stádiem politického cyklu, které může značně ovlivnit, jestli implementovaná politika bude mít požadovaný dopad. Autorka se zaměřuje na implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, v čem analýza implementace těchto konkrétních nástrojů může obohatit obecné znalosti o implementaci politiky. Pro zodpovězení této otázky je vytvořen koncepční a výzkumný rámec, na jehož základě autorka navrhuje teze, které slouží jako předběžné odpovědi na výzkumné otázky. Koncepční a výzkumný rámec je nadále použit v analýze dat, jejichž zdroje zahrnují dotazníkové šetření, analýzu dokumentů a polostrukturované rozhovory. Na základě analýzy dat autorka předloží doporučení pro implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. V závěru studie jsou pak vyhodnoceny výhody a nevýhody použitého koncepčního a výzkumného rámce. Hlavním přínosem této studie jsou doporučení v konkrétní oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice a vyhodnocení praktického použití koncepčního a výzkumného rámce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.