Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 955 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Board Game User Interface with a Camera
Cihlářová, Dita ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system that would be able to substitute a real opponent in a board game Horse Races and Bets. The game is observed by a camera that transmits images to a computer. The image is then processed and game objects are identified. After that, the application can analyse a current status of the game and decide about the next move of the artificial player. The decision-making algorithm is able to react to every game situation and thus play the game to the end. The application can be used by players that like to play Horse Races and Bets, but currently do not have an opponent, and for demonstrating the possibilities of computer vision.
Algorithmic Evaluation of the Quality of Dactyloscopic Traces
Sloup, Ondřej ; Tinka, Jan (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Dactyloscopic traces are one of the critical aspects of biometric identification. They represent an element by which people can be authenticated and authorised. Nonetheless, it is necessary to evaluate if a given fingerprint is valid by the number of features it provides and decide if it is usable or useless. This analysis of features tells us how valuable the fingerprint is. We established a process that grades fingerprints based on contextual and statistical values using various enhancements and grading algorithms. These algorithms can determine if the fingerprint is good quality and whether it can be used for future processing or should be discarded. We divided fingerprints into groups based on the quality of their minutiae points, number of ridges, contrast, sinusoidal similarity and ridge thickness. We successfully evaluated fingerprints and grouped them similarly to the grouping in the NIST SD27 dataset. The algorithm's results allowed us to draw conclusions about graded fingerprints' quality and rate their usability.
Využití senzoru Kinect pro detekci osob
Janás, Lukáš ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o způsobech detekce osob za pomoci zařízení Kinect od společnosti Microsoft. Hloubkový obraz pořízený tímto zařízením je dále zpracováván pomocí stan- dartních algoritmů pro práci s obrazem za využití volně dostupné knihovny OpenCV. Všechny používané metody zpracování obrazu jsou podrobně popsány z hlediska jejich funkce a vlivu na změnu obrazu. Praktická část práce se zaměřuje na realizaci jednodu- chého programu sloužícího pro segmentaci obrazu a nalezení osob v něm.
Zobrazení virtuální grafiky a animací pro sportovní analýzu
Očenáš, Daniel Miloslav ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť súbor nástrojov použitých pri analýze videozáznamov športových podujatí, predovšetkým futbalových zápasov. Užívateľ môže nástroje použiť na zvýraznenie vybraných hráčov, ktorí sú ďalej trackovaní a zvýrazňovaní. Ďalej manuálne vytvárať smerovníky, znázorňujúce smer pohybu hráča alebo lopty. Trojrozmerné objekty sú vytvárané perspektívnym skreslením korešpondujúcim so scénou, ktorá je zachytená kamerou. Teoretická časť bakalárskej práce uvádza prehľad odbornej literatúry potrebnej na správne zobrazenie grafických objektov do videa v duchu rozšírenej reality. Praktická časť práce je zameraná na implementáciu a vizualizáciu grafických nástrojov s použitím knižnice OpenGL. 
Zpracování histogramu barevného obrazu
Kučera, Ondřej ; Číka, Petr (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zpracováním histogramu barevného obrazu. K pochopení dané problematiky popisuje jednotlivé metody, kterými se dá barevný obraz a jeho histogram upravovat. Dále podává návrh realizace programu který upožňuje zpracování barevného obrazu a jeho histogramu.
Časový snímek z obrazu stacionární kamery
Turek, Lukáš ; Bařina, David (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou časového snímku ze stacionárních kamer. Jsou zde analyzovány nežádoucí jevy, které v časovém snímku vznikají, a navrženy algoritmy pro překonání těchto omezení. Jednotlivé algoritmy byly implementovány a následně porovnány na pořízené sadě testovacích dat. Výsledná aplikace vytváří ze vstupního videa pokročilý časový snímek a obsahuje možnost výběru techniky zpracování včetně nastavení příslušných parametrů.
Detekce hran pomocí neuronové sítě
Janda, Miloš ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavní náplní této práce je popis a implementace metod detekce hran pomocí neuronové sítě, které jsou náhradou klasických metod detekce hran pomocí hranových detektorů. V prvních kapitolách je obecně diskutována problematika zpracování obrazu, detekce hran a neuronových sítí. Cílem hlavní části je návrh procesu generování syntetických obrazů, extrakce dat a představení variant vhodných topologií neuronových sítí pro účely detekce hran v obraze. Závěr práce je pak věnován vyhodnocení úspěšnosti detekce hran.
Aplikace pro zpracování CT/MRI snímků s podporou tvorby 3D geometrie
Konečný, Ondřej ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování medicínských snímků běžně dostupných v lékařské technice, jejich následnému zpracování základními obrazovými operacemi a zpětné 3D rekonstrukci ve vytvořeném programu.
Návrh a implementace funkčních celků aplikace pro demonstrování metod zpracování obrazu
Fadrhonc, Pavel ; Váňa, Jan (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací aplikace IMPRODEMO, demonstrující metody zpracování obrazu. Autor použije existující knihovny pro práci s obrazem a implementuje komplexnější aplikaci s moderním uživatelským rozhraním. Při vývoji použije framework WPF, metodu vývoje pomocí testů nazvanou Test Driven Development, dále návrhový vzor MVVM a prostředek pro jednoduché připojování rozšíření MEF. Popisem těchto použitých technologií a metodologíí se zabývá druhá kapitola. Třetí kapitola popisuje návrh aplikace a ukázuje diagramy tříd. Popisuje zároveň komunikaci mezi jednotlivými vrstvami MVVM. Čtvrtá kapitola popisuje vývoj pomocí testů a konkrétní úskalí objevená při aplikování této metodologie. Páta kapitola prezentuje způsob, jakým lze zakomponovat kód napsaný v jazyce C++ do prostředí frameworku .NET a jazyka C#. Závěrem je shrnuta veškerá práce, jsou definovány výsledky a navrhnuty možnosti pokračování a rozšíření práce.
Generování projevu kožního onemocnění do syntetických otisků prstů z generátoru SFinGe
Wildmann, Radek ; Drahanský, Martin (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem generování projevů kožních onemocnění, lupénky a suspenzační kolagenózy do synteticky generovaných otisků prstů. V rámci této práce je nejdříve toto téma teoreticky rozebráno, je navržena implementace programu pro generaci příznaků poškození a popsána samotná realizace programu spolu s výsledky experimentů. Pro generování syntetických otisků je použit nástroj SFinGe. Algoritmus zpracování obrazu a generování příznaků jednotlivých onemocnění je napsán v jazyce Python (2.7.6) s použitím knihoven OpenCV, Matplotlib, NumPy a SciPy. K vyhodnocení výsledků byl použit nástroj NFIQ a metoda Ing. Oravce. Výsledná aplikace je schopna generovat snímky otisků prstů s různou velikostí poškození způsobeného onemocněním lupénky, nebo suspenzační kolagenózy. Tato práce může být použita k dalším výzkumům v oblasti biometrických systémů pracujících s otisky prstů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 955 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.