Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz ruské invaze na Ukrajinu ve vybraných českých médiích
Koubková, Dana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem ruské invaze na Ukrajinu ve vybraných českých online médiích. Cílem práce je porovnat změny formy, četnosti a prezentace konfliktu ve třech specifických časový úsecích a to: 24. února - 24 března 2022, 24. dubna - 24. května 2022, 24. července - 24. srpna 2022, tj. první, třetí a šestý měsíc invaze na Ukrajinu. Teoretická část práce se věnuje referování o válečných konfliktech, teorii mírového žurnalismu a popisu kontextu a událostí jednotlivých měsíců. V analytické části se věnuji popisu a intepretaci výsledků, kterých jsem dosáhla obsahovou analýzou. V závěru shrnuji výsledky zkoumání kvantitativní a kvalitativní metodou.
Internetové deníky na sociální síti Facebook
Smudková, Barbora ; Veselková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra žurnalistiky Internetové deníky na sociální síti Facebook Magisterská práce Autorka práce: Bc. Barbora Smudková Studijní program: Žurnalistika Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Veselková Rok obhajoby: 2018 Anotace Sociální sítě, které od počátku 21. století proměňují význam internetu, se staly důležitou platformou pro zpravodajská média. Přes sociální síť Facebook se k obsahům českých médií dostávají desetitisíce až statisíce uživatelů, pro něž tato média vybírají a plánují příspěvky nad rámec domácího webu, z nějž obsahy pocházejí. Cílem této práce je popsat specifika online žurnalistiky a na základě předchozích výzkumů zpravodajství na sociálních sítích představit Facebook jako distribuční kanál, v němž se zpravodajství mísí s osobními, komunitními a zábavními obsahy a ve kterém mají uživatelé rozšířené možnosti komunikace s médiem a dalšími čtenáři. Analytická část práce se zaměří na obsahy, které na svých facebookových profilech sdílí nejnavštěvovanější česká komerční média a média veřejnoprávní. Cílem je na základě kvantitativní obsahové analýzy a komparace výsledků vypozorovat, jak média pracují s tématy, možnostmi sdílení či časem a jak se facebooková produkce liší od celkové produkce primárních webových stránek...
Téma antisemitismu ve vybraných českých médiích
Pražák, Kryštof ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu tématu antisemitismu v článcích uveřejněných mezi lety 2019 až 2020 na pěti vybraných českých online zpravodajských serverech, kterými jsou iDNES.cz, Aktuálně.cz, Seznam Zprávy, iROZHLAS.cz a ČT24. Cílem práce je za pomoci kvantitativní a kvalitativní analýzy popsat, jakým způsobem média informují o tématu antisemitismus. Teoretická část práce se věnuje pojmům z oblasti mediálních studií, ze kterých práce vychází, kterými jsou nastolování agendy, rámování, gatekeeping, zpravodajské hodnoty a historie propagandy. Dále se teoretická část práce věnuje problematice antisemitismu, jeho definici, historické podobě jeho projevů s důrazem na české země a jeho roli v současnosti. Metodologická část popisuje vybraná média, historii jejich vzniku, vlastnickou strukturu, průměrnou čtenost a jejich ukotvení v současném českém mediálním světě. Kromě toho je v této části práce definována i metodologie použitého výzkumu, tedy kvantitativní a kvalitativní metody obsahové analýzy. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že jak sledovaná veřejnoprávní média, tak soukromá média o tématu antisemitismu reflektují nejčastěji formou zpravodajského článku, u všech sledovaných médií převažují zahraniční události a poněkud překvapivě nebyl mezi veřejnoprávními médii a soukromými médii výrazný...
Twitter jako zdroj novinářské práce ve vybraných internetových zpravodajských portálech během vládní krize v květnu 2017
Andree, Sabina ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá analýzou využívání informací ze sociální sítě Twitter při novinářské práci. Na událostech vládní krize v květnu 2017 zkoumám zapojení informací z Twitteru do zpravodajské produkce. Pro účely analýzy jsem zvolila tři zpravodajské servery: Aktuálně.cz, iDnes.cz a iRozhlas.cz. Cílem práce je zjistit, jakou mírou a jakým způsobem byly zapojeny informace z Twitteru do zpravodajství vybraných portálů během vládní krize. Dalším cílem je analyzovat výběr zdrojů z Twitteru. Zkoumání vychází z metody kvantitativní obsahové analýzy, která umožňuje přesně vyjádřit míru zastoupení informací ze sociální sítě ve sledovaném obsahu. Teoretická část bakalářské práce charakterizuje síťová digitální média a popisuje procesy digitální mediamorfózy a konvergence, které jsou spojeny s nástupem tzv. nových médií. Teoretická část dále představuje sociální síť Twitter, její vznik a principy fungování, se zvláštním důrazem na roli Twitteru jako zdroje novinářské práce. Praktická část kromě samotné analýzy obsahuje také představení výzkumné metody, tj. kvantitativní obsahové analýzy, popis politického kontextu sledovaného období a charakteristiku vybraných zpravodajských serverů. Výsledky analýzy jsou nejprve prezentovány pro každé zvolené médium zvlášť a následně práci uzavírá srovnání a reflexe zjištěných...
Internetové deníky na sociální síti Facebook
Smudková, Barbora ; Veselková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra žurnalistiky Internetové deníky na sociální síti Facebook Magisterská práce Autorka práce: Bc. Barbora Smudková Studijní program: Žurnalistika Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Veselková Rok obhajoby: 2018 Anotace Sociální sítě, které od počátku 21. století proměňují význam internetu, se staly důležitou platformou pro zpravodajská média. Přes sociální síť Facebook se k obsahům českých médií dostávají desetitisíce až statisíce uživatelů, pro něž tato média vybírají a plánují příspěvky nad rámec domácího webu, z nějž obsahy pocházejí. Cílem této práce je popsat specifika online žurnalistiky a na základě předchozích výzkumů zpravodajství na sociálních sítích představit Facebook jako distribuční kanál, v němž se zpravodajství mísí s osobními, komunitními a zábavními obsahy a ve kterém mají uživatelé rozšířené možnosti komunikace s médiem a dalšími čtenáři. Analytická část práce se zaměří na obsahy, které na svých facebookových profilech sdílí nejnavštěvovanější česká komerční média a média veřejnoprávní. Cílem je na základě kvantitativní obsahové analýzy a komparace výsledků vypozorovat, jak média pracují s tématy, možnostmi sdílení či časem a jak se facebooková produkce liší od celkové produkce primárních webových stránek...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.