Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Prýmková, Petra ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ Petra Prýmková ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá operou Prodaná nevěsta Bedřicha Smetany a její didaktickou interpretací v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce definuje pojem didaktická interpretace, pro kterou je zásadní hudební analýza vybrané Smetanovy opery. Součástí analytické sondy je charakteristika skladatelovy hudební řečí a stručné představení skladatelova života. Hudební analýza uvádí vznik, provedení, libreto, obsazení a další historicko-společenské reálie opery. Zaměřuje se na ty části Prodané nevěsty, které jsou pro využití hudebního díla a jeho didaktickou interpretaci v hudebně výchovném procesu stěžejní. Praktická část diplomové práce přináší didaktickou interpretaci vybraných částí Smetanova díla. Jako vzorek je vybrána skupina žáků 1. stupně základní školy. Výsledkem práce jsou didaktické materiály, které poslouží jako inspirační zdroj budoucím i stávajícím učitelům hudební výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Prodaná nevěsta, Bedřich Smetana, opera, didaktická interpretace, hudební analýza, hudební výchova, mladší školní věk.
Koncertní ouvertury Příroda, Život a Láska op. 91-93 Antonína Dvořáka
Myslivcová, Eva ; Gabrielová, Jarmila (vedoucí práce) ; Ottlová, Marta (oponent)
Předkládaná práce se věnuje koncertním ouverturám Příroda, život a láska op. 91-93 Antonína Dvořáka. Po shrnutí stavu bádání v literatuře a zmapování notových i nenotových pramenů je pohlédnuto na ouverturu, a především koncertní ouverturu, jako hudební druh, dále také na ouverturu u Antonína Dvořáka. Nedílnou součástí práce je shrnutí okolností vzniku pojednávaných děl, a tak i jejich zasazení do kontextu skladatelovy tvorby. Těžiště práce však spočívá v hudebně-analytickém pohledu na každou ze tří ouvertur (V přírodě op. 91 (B 168), Karneval op. 92 (B 169), Othello op. 93 (B 174)), kde je zároveň přihlédnuto k dosavadním hudebním analýzám těchto kusů, a také k jejich genezi sledované v pramenech. Klíčová slova Antonín Dvořák, koncertní ouvertura, hudební analýza
Operní árie Giuseppe Sartiho v pražských fondech
Kalinová, Nikola ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Šedivá, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výskyt operních árií italského hudebního skladatele Giuseppe Sartiho v Praze. Výchozí bod práce tvoří průzkum archivních fondů hlavních pražských institucí a následné vytvoření soupisu všech dostupných pramenů. Na základě toho jsou vybrány tři nejčetněji zastoupené árie, jež jsou dále podrobeny hudebnímu a textovému rozboru. Díky těmto analýzám se lze blíže seznámit se Sartiho způsobem hudební kompozice, v obecné rovině pak získat doklady o podobě italské opery období klasicismu. Kromě toho však analýzy poskytují také možnost lepšího poznání hudební praxe a hudebního vkusu v Čechách v závěru 18. století. Součástí práce jsou také spartace vybraných árií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Oratorium Antonia Draghiho Santa Cecilia (1680)
Czerninová, Anna ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Veverka, Karel (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza oratoria Santa Cecilia Antonia Draghiho (1634 - 1700). Text shrnuje dosavadní poznatky o Draghiho životu a díle. Historicko-popisná část pojednává o vzniku oratoria v Itálii a převzetí a vývoji této tradice ve Vídni v 17. století. Prostor je věnován také legendě o Svaté Cecílii a jejímu zpracování v hudbě. Součást bakalářské práce tvoří spartace několika árií a jednoho ansámblu z tohoto díla. Klíčová slova Antonio Draghi, Santa Cecilia, oratorium, císařský dvůr, Leopold I., Vídeň, 17. století, hudební analýza
Philomela pia, sive missae sex F. V. Habermanna
Ostřanská, Kateřina ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Veverka, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mešním cyklem Philomela pia od Františka Václava Habermanna (1706-1783), skladatele, kterého současná literatura zmiňuje převážně v souvislosti s G. F. Händelem, jež použil některé Habermannovy hudební myšlenky ve svých dílech. Práce shrnuje dosavadní poznatky o Habermannově životě a díle a popisuje současnou pramennou situaci v souvislosti se sledovaným mešním cyklem, jejím těžištěm jsou však dvě analytické kapitoly. Ta první z nich se snaží postihnout základní parametry Habermannových mší a dát je do dobového (středoevropského a italského) kontextu, druhá se zaměřuje na detailní průzkum způsobu a míry Händelova přepracování Habermannova hudebního materiálu a na porovnání skladatelské práce obou skladatelů. Součástí práce je i spartace pěti mší z cyklu. Klíčová slova F. V. Habermann, Philomela pia, mešní kompozice, koncertantní mše, 18. století, G. F. Händel, Jephtha, výpůjčky, hudební analýza
Písňová tvorba anglických autorů první poloviny 20. století
Dufek, Václav ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce obrací pozornost k významným osobnostem první poloviny 20. století, kterými jsou Ralph Vaughan Williams, Gerald Finzi a Benjamin Britten. Zachycuje písňovou tvorbu na území tehdejší Anglie a srovnává přínos vybraných autorů. Částečně se tato práce zaměřuje na interpretační složku a pěveckou stránku.
Forma (tradiční) vs hudební řeč (nová)
Molin, Andrzej ; BEZDĚK, Jiří (vedoucí práce) ; KREJČA, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá fugami Johanna Sebastiana Bacha v cyklu Dobře temperovaný klavír a Dmitrije Šostakoviče v cyklu 24 preludií a fug. Analyzuje jednotlivé součásti a časový průběh vybraných skladeb. Následně nabízí srovnání a hlubší charakteristiku hudebního jazyka D. Šostakoviče.
Friedrich August Kummer a jeho skladby pre dve violončelá
Ivanecká, Jana ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Táto magisterská práca pojednáva o violončelistovi Friedrichovi Augustovi Kummerovi, predstaviteľovi drážďanskej školy, a jeho skladbách pre dve violončelá. Súčasťou práce sú informácie o nemeckej violončelovej hudbe 19. storočia, predstaviteľoch drážďanskej školy, životopis a metodika Friedricha Augusta Kummera, ďalej popis niektorých skladieb pre 2 violončelá a rozbor určitých častí z jeho 3 violončelových duetov op. 22. Informácie som čerpala z internetových článkov, kníh a notového materiálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.