Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hodnotový systém žáků mladšího školního věku na základě čtenářských preferencí
Veselá, Tereza ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnotovým systém žáků 1. stupně základní školy vyplývajícího také z preferovaných čtenářských výběrů. V práci je charakterizován pojem hodnota prostřednictvím různých vědních disciplín a pojem hodnotový systém. Popisuje stupně mravního vývoje žáků. Je zde poukázáno na proces osvojování čtení a na místo čtenářství ve volnočasových aktivitách. Praktická část je orientována na dotazníkové šetření vztahující se k mapování hodnotového systému dětí ve spojitosti se čtenářstvím.
Vliv televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku
Benet, Tomáš ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku v českém prostředí a v kontextu dnešní společnosti, která se vlivem infosféry a kyberkultury výrazně modifikuje. Vliv souvisí jak s nadměrným sledováním televize, tak i s využíváním ostatních digitálních video zařízení. Video reklama, zpravidla totožná s televizní, se zde objevuje také. Sledování televizního vysílání výrazně podporuje pasivní a konzumní životní styl. Proto je důležitá role rodičů, aby děti vedli k aktivitám a ke kritickému uvažování o jejich skutečných potřebách. Důležité je i pedagogické působení prostřednictvím mediální výchovy, která je stále opomíjena. Cílem práce je ověřit, zda a do jaké míry tento hodnotový systém prezentovaný reklamami děti přijímají za svůj, protože hodnotový systém člověka je směrodatný pro jeho vývoj.
Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy
Šlapánková, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Název Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy Anotace Diplomová práce se zabývá hodnotovým systémem žáků 1. stupně základní školy. Stručně charakterizuje pojem hodnota z hlediska různých vědních disciplín a popisuje proces jeho utváření, dále se zabývá pojmem hodnotový systém. Zabývá se vlivem prostředí na utváření hodnotového systému žáků a mapuje současný stav učiva týkajícího se této problematiky. Praktická část poukazuje prostřednictvím dotazníkového šetření na aktuální stav hodnotové orientace dětí ve spojitosti s experimentem prováděným pomocí lekcí dramatické výchovy. Klíčová slova hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientace
Vysokoškolsky vzdělaní Romové - faktory ovlivňující jejich úspěšnost
Zoubek, Šimon ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá faktory, které během života ovlivňovaly úspěšné romské absolventy vysokých škol. Snaží se odhalit, z jakého důvodu se tito Romové dokázali vzepřít statistikám a získat univerzitní diplom. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části seznamuje čtenáře s odbornou literaturou a s východisky z ní vycházejícími. Jednotlivé kapitoly se věnují faktorům, které mají přímou souvislost se vzděláváním Romů. Konkrétně se jedná o romskou rodinu, která zásadním způsobem determinuje hodnotový systém dětí, dále se věnuje romským tradicím a zvykům, romskému jazyku, základnímu legislativnímu rámci a romským osobnostem. Praktická část se pomocí dotazníku snaží určit nejdůležitější faktory, které ovlivnily romské absolventy vysokých škol během jejich života. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda a do jaké míry jednotlivé faktory zasahovaly do rozhodování studijně úspěšných Romů. Z výzkumné části je zřejmé, že dvěma hlavními faktory byla pozitivní motivace ze strany rodičů a vidina lépe placeného zaměstnání.
Výchovné styly a priority z perspektivy vietnamských rodičů žijících v České republice.
LISAC, Jiří
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku rodinné výchovy v kontextu názorů a zkušeností vietnamských rodičů. Shromažďuje pohledy na různá pojetí výchovy, na preference výchovných stylů a na priority v souvislosti s hodnotovým a kulturním světem vietnamské minority v České republice. V praktické části práce na bázi kvalitativní metodologie jsou zhodnoceny názory rodičů z prostředí vietnamské komunity na výchovu vlastních dětí. V příslušných kategoriích jsou identifikovány relevantní údaje vycházející z popisu volby výchovného stylu a pojmenování priorit, které tito informanti považují za podstatné ve výchově svých potomků.
Subkultura gothic jako trend mládeže a způsob trávení volného času
OTTAVIANI, Michaela
Práce se zabývá subkulturou gothic jako trendu mládeže a způsobu trávení volného času. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje některé další činitele vztahující se k problematice subkultur mládeže. Blíže popisuje subkulturu gothic, její základní principy, rizika a jevy s ní spojované. Dále vliv gothické subkultury na životní styl a způsob trávení volného času mládeže jako příslušníků této subkultury. Zaměřuje se na období mládeže a na význam pedagoga jako důležitou osobu při výchovném ovlivňování volného času dospívajícího jedince. Praktická část obsahuje ilustrační polostrukturovaný rozhovor s jedním členem gothické subkultury s prvky kvalitativního způsobu vyhodnocení. Rozhovor popisuje další charakteristické znaky s pochopením souvislostí se životním stylem a způsobem trávení volného času příslušníků gothické subkultury.
Hodnota zdraví v subjektivních teoriích dospělých cvičících tai chi chuan
CAISOVÁ, Veronika
Práce se zabývá subjektivními teoriemi ke zdraví u dospělých lidí cvičících TCC. V teoretické části práce vymezuje základní pojmy k danému tématu. V praktické části za pomoci případové studie charakteristik respondentů a epizodických individuálních rozhovorů zkoumá, zda cvičení TCC zkvalitňuje zdraví a život respondentů v rámci jejich subjektivních teorií podle mnou navržených teoretických modelů procesu uvědomování si zdraví. Podstatou této pilotní studie je zjistit, zda dlouhodobé cvičení TCC pomáhá respondentům cvičícím TCC změnit přístup k jejich zdraví a životnímu stylu. A k jakým změnám u nich dochází.
Vliv televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku
Benet, Tomáš ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku v českém prostředí a v kontextu dnešní společnosti, která se vlivem infosféry a kyberkultury výrazně modifikuje. Vliv souvisí jak s nadměrným sledováním televize, tak i s využíváním ostatních digitálních video zařízení. Video reklama, zpravidla totožná s televizní, se zde objevuje také. Sledování televizního vysílání výrazně podporuje pasivní a konzumní životní styl. Proto je důležitá role rodičů, aby děti vedli k aktivitám a ke kritickému uvažování o jejich skutečných potřebách. Důležité je i pedagogické působení prostřednictvím mediální výchovy, která je stále opomíjena. Cílem práce je ověřit, zda a do jaké míry tento hodnotový systém prezentovaný reklamami děti přijímají za svůj, protože hodnotový systém člověka je směrodatný pro jeho vývoj.
Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy
Šlapánková, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Název Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy Anotace Diplomová práce se zabývá hodnotovým systémem žáků 1. stupně základní školy. Stručně charakterizuje pojem hodnota z hlediska různých vědních disciplín a popisuje proces jeho utváření, dále se zabývá pojmem hodnotový systém. Zabývá se vlivem prostředí na utváření hodnotového systému žáků a mapuje současný stav učiva týkajícího se této problematiky. Praktická část poukazuje prostřednictvím dotazníkového šetření na aktuální stav hodnotové orientace dětí ve spojitosti s experimentem prováděným pomocí lekcí dramatické výchovy. Klíčová slova hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientace
Hodnotový systém žáků mladšího školního věku na základě čtenářských preferencí
Veselá, Tereza ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnotovým systém žáků 1. stupně základní školy vyplývajícího také z preferovaných čtenářských výběrů. V práci je charakterizován pojem hodnota prostřednictvím různých vědních disciplín a pojem hodnotový systém. Popisuje stupně mravního vývoje žáků. Je zde poukázáno na proces osvojování čtení a na místo čtenářství ve volnočasových aktivitách. Praktická část je orientována na dotazníkové šetření vztahující se k mapování hodnotového systému dětí ve spojitosti se čtenářstvím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.