Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sportovní hala
Hindráková, Kateřina ; Mazánek, Pavel (oponent) ; Moudrý, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh sportovní haly s ubytováním v Hradci Králové. Sportovní hala je situována v městské části Věkoše. Navržená stavba je třípodlažní s kobinovaným sloupovým a stěnovým nosným systémem. Stavba je založená na tuhé základové desce a opřených pilotách. Sloupy jsou ocelové, stěny z keramických tvárnic a střecha oblouková z plnostěnných a příhradových vazníků s krytinou z hliníkového systému Kalzip. Dále jsou navrženy dvě ploché jednoplášťové střechy. Objekt je zčásti podsklepený. Pro diváky jsou navrženy dvě oddělená hlediště z ocelových nosných konstrukcí. V objektu se nachází deset pokojů pro ubytování dvaceti osob. Stavba je řešena bezbariérově pro sportovce i diváky.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Semela, Ladislav ; Borák, Martin (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Řešením nové scény Slovinského Národního Divadla v Lublani sleduji i motto projektu „TACE“ (Theatre Architecture in Central Europe), tedy hledání formy a typu objektu pro "Nové Divadlo 21. století“. V rámci Workshopu konaného v březnu 2009 v Lublani, vznikly různé směry řešení včetně utopistických. Konfrontuji tedy tři témata: 1/ konvenční kukátkovou koncepci pro činohru „Národního Divadla“, 2/ nekonvenční řešení „Nového Divadla pro 21. století“ a 3/ urbanistický koncept dané lokality, tzv. „Jižní náměstí“, zpracovaný slovinským architektem Josipem Plečnikem začátkem 20. století. Ad 1/ pocit serióznosti a klasickosti v konvenční formě kukátkového divadla si vyžaduje fakt, že se jedná o scénu Národního Divadla. Slovinsko se jako poměrně mladý stát snaží o dobudování a upevnění své historické a národnostní existence, je proto nasnadě upřednostnit kukátko, pro nějž je psána většina národnostně identických her, nad nekonvenčním tzv. „performance“ reprezentujícím spíše internacionální umění. Ad 2/ hledání prostorových forem pro nekonvenční a interaktivní zpracování ať už tradičních námětů jako jsou balet, opera, muzikál či činohra, tak i nových forem jako je „performance“, vyústilo v jasný závěr – „black box“. Ideální divadlo budoucnosti je nekonečný a neomezeně multifunkční neutrální prostor disponující technologií a umožňující pružnou proměnu v prakticky cokoliv. Princip nejvíce se blížící filmovému studiu – prázdné hale s černými stěnami a stropem, ovšem na bázi divadla s jeho a další technologií. Ad 3/ kontroverzní lokalita v centru Lublaně, pro niž se již 70 let hledá vhodná zástavba. Je situována na konci jakéhosi Plečnikova „lublaňského diametru“, jemuž činí protipól obelisk na náměstí Francouzské revoluce. Je zde patrná nedokončená osa obelisk–náměstí–divadlo. Lokalita se sestává z proluky a vnitrobloku s nevhodnou zástavbou, nachází se zde ovšem společensky dobře fungující část – tzv. Knafijov prehod s řadou restaurací, ten zachovávám a navrhuji jeho doplnění menším objektem. Diametr měl podle Plečnikova konceptu pokračovat dále severovýchodně a navázat na nám. Osvobozenecké fronty. Toto navrhuji částečně realizovat pasáží pod divadlem. Budova je členěna do 2 funkčních celků – na divadlo s vlastními sály, foyerem, galerií a kavárnou a na obchodní pasáž s administrativní částí divadla. Čelní fasáda je kompozitem z několika prvků: zleva z dekoru - prolamovaného sloupu se sochou herce, jemuž dělá pozadí věž provaziště, dále z „opony“ v křivce sestupující pod skleněným „nebem“ divadelního sálu čnícího nad pasáž, z které stoupá pevný pylonu galerie z poloprůsvitného materiálu LitraConTM. Tato kompozice posouvá osu foyer vpravo mimo osu parku na osu diametru a tvoří tak prostor pro zásobování spolu s uvolněním stávající fasády kasina. Divadelní prostor s pasáží pod ním spojuje řada vřetenových schodišť, které se pootočením kolem své osy mohou uzavřít a spolu s odtažením opony tak umožnit změnu režimu provozu pasáže z foyer na veřejný prostor. Koncept divadelního prostoru kombinuje výše zmíněné body 1/ a 2/. Sestává z klasického jeviště s propadlem, portálem a provazištěm, které buďto může fungovat jako klasické kukátko až pro 800 diváků a nebo při uzavření železné opony jako komorní scéna pro postranní hlediště s cca 100 sedadly. Zbylý prostor poté funguje jako experimentální a sestává z točny a 4 jevišť, jejichž zadní stěny tvoří panoramatická okna. Jejich odcloněním je tak možno děj na jevišti obohatit o autentický horizont za ním.
Sportovní centrum Brno
Havlíková, Terezie ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je architektonická studie fotbalového stadionu v Brně za Lužánkami. Navržený stadion má vytvořit zázemí pro brněnský fotbal, pro sportovce i pro fanoušky. Kapacita stadionu je 23 tisíc diváků. Objekt je organického tvaru a je tvořen dvěma hlavními částmi. První část je betonová superkonstrukce tribun, druhá část je ocelová konstrukce nesoucí transparentní fasádu z ETFE fólie.
Kulturně-společenské centrum Brno-přehrada /téma "Brno-město uprostřed Evropy"/
Mikulka, Petr ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce je řešeno téma Brněnské přehrady a jejího efektivního využití. Samotným předmětem diplomové práce je kulturně-společenské centrum (dále jen centrum). Projekt sleduje široký urbanistický kontext a poskytuje nový pohled na provoz a využití této lokality. Obsahuje návrh koordinace pohybu a efektivního využití nejatraktivnějších ploch, které bezprostředně souvisí s vodní hladinou. Kulturně-společenské centrum je koncipováno jako součást krajiny. Navazuje a propojuje dvě úrovně stezek/komunikací, které vedou kolem objektu. Toto propojení je vyjádřeno prostřednictvím dominantního schodiště. Program centra doplňuje nabídku vybrané lokality o volnočasové aktivity, zároveň centrum nabízí velmi netradiční pojetí prostoru. Digitální systém snímá RGB spektrum aktuálního počasí a výsledky převádí do grafických a scénických promítání. Tím se tvoří neustále nové pojetí prostoru, jeho atmosféry, teploty, struktury a intenzity. Návštěvník tedy nikdy nebude součástí stejné „expozice“. První patro, úroveň 1.NP (+0,000) kolem vodní hladiny, je přednostně využito jako kulturně-společenské centrum. Obsahuje tři hlavní lodě centra, foyer s kavárnou a drobným občerstvením a dále objekt kabeláže DPMB. Fasáda objektu je na určených místech posuvná; díky tomu nic nebrání návštěvníkům být v přímém kontaktu s vodní plochou. Úroveň 2.NP (+3,500) navazuje na převýšený prostor foyer spolu s relaxační částí kavárny. Z velké části je tato úroveň využívána k technickému zabezpečení budovy. Úroveň 3.NP (+7,000) navazuje na horní komunikaci kolem objektu. Na této úrovni se odehrává volnočasové a vzdělávací centrum, které je doplněno multifunkčním sálem a menším administrativním zázemím. Okolí stavby je doplněno outdoorovým sportovním vybavením a je upraveno parkovým způsobem a la Miralles park.
"Hudební scéna" - koncertní sál pro město Brno
Zatloukalová, Veronika ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh konceptu architektonické studie koncertního sálu, konkrétně se jedná o návrh „HUDEBNÍ SCÉNY“ – koncertní sál pro město Brno. V rámci této studie je tedy navržen sál pro 591 návštěvníků. Sál umožňuje účinkování až 90 ti členného orchestru nebo pěveckého sboru. Součástí řešení jsou také provozní a servisní prostory nutné jako zázemí sálu. Hlavní důraz byl však kladen na akustické řešení, dále pak na celkovou přehlednost provozu v budově a návaznost objektu na okolní zástavbu a hlavně na stávající komunikační systém, který se snaží respektovat.
Sportovní centrum
Machač, Matěj ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem zpracování diplomové práce je zhotovení dokumentace pro provedení stavby. Navrženou stavbou je Sportovní centrum, které se využívá pro hraní tenisu. Stavba se nachází v katastrálním území Holostřevy, což je malá obec u města Plzeň. Stavba bude viditelná z dálnice D5, která je hojně využívána německými, rakouskými ale i českými řidiči a zefektivní se tak její návštěvnost a návratnost. K tomu by také mělo přispět celkové architektonické vzezření. Projektová dokumentace byla zpracována v souladu s platnými zákony, vyhláškami a normami. Objekt je funkčně, provozně i staticky rozdělen do dvou částí. První část je nazvaná „zázemí“. Je to skeletová konstrukce z železobetonu s křížem vyztuženou deskou. Obalová konstrukce je pouze výplní mezi základovou deskou a stropem. V zázemí se nachází šatny, hygienické prostory, ale také kavárna. Druhá část je „hala“. Ta slouží pouze k hraní tenisu. Nosná konstrukce je z dřevěných lamelových vazníků, které dosedají na středové sloupy části zázemí. Zajímavostí je, že v 2. NP které slouží jako tribuna, jsou vytvořeny dvě části, z nichž jedna slouží jako hlediště pro interiérový kurt a druhá jako hlediště pro exteriérový kurt.
Koncertní sál v Brně
Špondrová, Hana ; Šrubař, Pavel (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Studie řeší návrh nového kulturního centra na Moravském náměstí – polyfunkčního objektu s velkým koncertním a malým víceúčelovým sálem s příslušným provozním a technickým zázemím, parkováním, servisním zázemím pro návštěvníky a prostory pro zaměstnance a hudebníky. Doplňkovým programem je restaurace s kavárnou. Nové prostory nahrazují nevyhovující podmínky stávajícího sídla brněnské filharmonie v besedním domě – malá kapacita, špatná akustika a složitý provoz. Kulturní centrum slouží zároveň jako centrum kongresové, které v Brně jako veletržním městě v současné době chybí. Návrh respektuje stávající charakter parku. Objem navrženého objektu je ze zapuštěný pod terén a uvolňuje tak místo zeleni a prostorům pro pěší. Skládá se z jednoho nadzemního a dvou podzemních podlaží. Má jednoduchý tvar s plochou zelenou střechou a je dynamicky začleněn do prostoru náměstí. Výrazným prvkem je otevřené venkovní atrium v prvním podzemním podlaží. Fasáda je obložena deskami z materiálu Corian® v bílém odstínu Glacier White v kontrastu s velkoformátovým zasklením. Nosná konstrukce je navržena z monolitického železobetonu.
Cinema point
Hrůza, Jiří ; Klubalová, Pavlína (oponent) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh kina s kavárnou na území města Humpolec v kraji Vysočina. Obsahuje kompletní dokumentaci pro provádění stavby, posouzení z hlediska požární bezpečnosti a z hlediska stavební fyziky. Dále návrh vzduchotechniky pro kinosál, foyer a kavárnu. V objektu se nachází jeden kinosál a jedna kavárna, která je umístěna v druhém nadzemním podlaží. Kinosál je navržený s kapacitou 196 míst, z toho je vyhrazeno 5 míst pro osoby s omezenou schopností pohybu. Promítání je zajištěno jak ve 2D formátu, tak pro 3D projekci. Zmíněná kavárna je určená pro návštěvníky kina i pro širokou veřejnost. Kapacita kavárny je 36 míst. Budova je navržena jako dvoupodlažní s členitým půdorysem s oblými tvary bez ostrých rohů s vystupující částí střechy kinosálu, která se nachází na severní straně objektu a má funkci rozčlenění budovy na jednotlivé celky. Budova má rozměry 39,15 m x 29,45 m. Nosnou konstrukci objektu tvoří vyztužené železobetonové monolitické stěny a stropy. V jižní části objektu u místností Foyer, kavárna je navržena prosklená fasáda z LOP. Nosná konstrukce zastřešení nad kinosálem je tvořena dřevěnými příhradovými vazníky spojované styčníkovými prolisovanými deskami.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Kuklínková, Klára ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín - Ohrada". V této předdiplomové práci jsem se zabývala především analýzami a předběžným návrhem území. Nově navržené objekty mají za úkol přetvořit celé území, které v dnešní době chátrá a postrádá vzájemné vazby. Řešené území je oddělené mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Celý sportovní areál je koncipován, jako samostatný urbanistický celek, především s návazností na okolní přírodu. Areál je orientován podél cyklostezky souběžné s řekou, která je velkým lákadlem pro okolí. Centrum je navrženo vzhledem k narůstajícím potřebám obyvatelstva města Vsetín a jeho spádovým oblastem. Sportovní, rekreační a relaxační vyžití je určené pro všechny věkové kategorie. Travnatý val rozděluje řeku od města a vytváří klidovou zónu u řeky a zároveň člení velké rovinaté plochy. Území nabízí kromě sportovního vyžití, také wellness, gastro a místa pro setkávání. Výhodou tohoto místa je již zmiňovaná cyklostezka souběžná s řeknou a blízkost krásné přírody. Travnatý val je navíc využíván pro ukrytí obslužné komunikace a parkovacích stání. Tím je zajištěna skvělá dopravní dostupnost a zásobování, avšak nenarušuje sportovní areál. Val vytvořený z výkopů jednotilivých staveb a z bouracích prací původního stadionu docílí bezpečný přechod z jednoho sportoviště na druhé, vytvoří přirozené pozorovací stanoviště a začlení budovy a sportoviště, tak aby se staly součástí valu a vytvářely jeden celek. Zapuštěním budov do valu, stavby opticky zmenšuje. Vsazené sportoviště je ohraničené ze dvou stran valem a ze třetí pobytovým schodištěm. To může být využíváno jako tribuna, nebo pro vstup na hřeben valu. Tím je minimalizovaná potřeba nevzhledného oplocení každého hřiště. Novým konceptem naplníme požadavky návštěvníků v dané lokalitě a především se zvýší atraktivita celého území.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Kuklínková, Klára ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín - Ohrada". V této předdiplomové práci jsem se zabývala především analýzami a předběžným návrhem území. Nově navržené objekty mají za úkol přetvořit celé území, které v dnešní době chátrá a postrádá vzájemné vazby. Řešené území je oddělené mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Celý sportovní areál je koncipován, jako samostatný urbanistický celek, především s návazností na okolní přírodu. Areál je orientován podél cyklostezky souběžné s řekou, která je velkým lákadlem pro okolí. Centrum je navrženo vzhledem k narůstajícím potřebám obyvatelstva města Vsetín a jeho spádovým oblastem. Sportovní, rekreační a relaxační vyžití je určené pro všechny věkové kategorie. Travnatý val rozděluje řeku od města a vytváří klidovou zónu u řeky a zároveň člení velké rovinaté plochy. Území nabízí kromě sportovního vyžití, také wellness, gastro a místa pro setkávání. Výhodou tohoto místa je již zmiňovaná cyklostezka souběžná s řeknou a blízkost krásné přírody. Travnatý val je navíc využíván pro ukrytí obslužné komunikace a parkovacích stání. Tím je zajištěna skvělá dopravní dostupnost a zásobování, avšak nenarušuje sportovní areál. Val vytvořený z výkopů jednotilivých staveb a z bouracích prací původního stadionu docílí bezpečný přechod z jednoho sportoviště na druhé, vytvoří přirozené pozorovací stanoviště a začlení budovy a sportoviště, tak aby se staly součástí valu a vytvářely jeden celek. Zapuštěním budov do valu, stavby opticky zmenšuje. Vsazené sportoviště je ohraničené ze dvou stran valem a ze třetí pobytovým schodištěm. To může být využíváno jako tribuna, nebo pro vstup na hřeben valu. Tím je minimalizovaná potřeba nevzhledného oplocení každého hřiště. Novým konceptem naplníme požadavky návštěvníků v dané lokalitě a především se zvýší atraktivita celého území.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.