Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Svoboda, Petr ; Šoukalová, Gabriela (oponent) ; Kožik, Libor (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo statické a ekonomické srovnání tří variant železničních ocelových mostů s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115. Všechny mostní varianty měly přemosťovat překážku o délce 10,5 metrů. Pro všechny varianty byl vytvořen 3D model v programu RFEM. Mostní varianty byly posuzovány na stálá zatížení, zatížení od železniční dopravy a další podstatná zatížení. Varianta, která vyšla cenově nejlépe byla poté posouzena znovu podrobněji v rámci samostatného statického výpočtu.
Návrh dvounosníkového jeřábového mostu 8 t
Bobčík, Martin ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem mostu dvounosníkového mostového jeřábu o nosnosti 8 tun. Cílem je návrh hlavních parametrů jeřábového mostu. Nejdříve byla z katalogu vybrána jeřábová kočka. Byly navrženy předběžné rozměry hlavního nosníku a příčníku. Následovala pevnostní kontrola hlavního nosníku a příčníku. Pro spojení hlavního nosníku a příčníku jsou použity lícované šrouby. Byl proveden výpočet potřebného množství lícovaných šroubů M12. Z norem byla vybrána a zkontrolována kola na maximální kontaktní tlak a životnost. Z katalogu SKF byla vybrána dvouřadá kuličková ložiska a zkontrolována jejich životnost. Dále byl proveden návrh základních rozměrů hřídelí a provedena pevnostní kontrola. Z valivých a třecích odporů byl vypočten potřebný výkon motoru. Na závěr bylo navrhnuto kabelové vedení a ovládání jeřábu.
Návrh silničního spřaženého mostu na obchvatu Bytomi
Uhl, Milan ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce bude návrh spřaženého mostu o čtyřech polích. Diplomant prověří dvě varianty návrhu – konstrukci spojitou a konstrukci o čtyřech prostých polích.
Dřevěná lávka nad vlčím výběhem
Mynaříková, Alice ; Šmak, Milan (oponent) ; Straka, Bohumil (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je konstrukce dřevěné lávky přes vlčí výběh v NP Šumava. Celková délka lávky je 240 m se dvěma půdorysnými lomy. Součástí lávky jsou tři vyhlídkové terasy, z toho dvě zastřešené pultovou střechou. Lávka je rozdělena do 16 segmentů. Každý segment má rozpětí 15 m s šířkou 2,2m. Vyhlídkové terasy jsou půdorysného rozměru cca 15x7m a 15x11m. Jako hlavní materiál konstrukce bylo zvoleno lepené lamelové dřevo třídy GL28h, ostatní prvky jsou z rostlého dřeva třídy C24. V práci je zpracován úvodní dokument, analýza variant, technická zpráva, statický výpočet, výkaz materiálu a výkresová dokumentace.
Jeřáb mostový
Plášil, František ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem mostového jeřábu. V první části je provedena rešerše a popis jednotlivých částí jeřábu. Tu následuje volba vhodné koncepce s ohledem na zadané parametry diplomové práce. Je navrhnuta nosná konstrukce jeřábu, která je doplněna důležitými pevnostními a technickými výpočty. Ty jsou provedeny dle platných státních norem. V závěrečné části je proveden výpočet konstrukce pomocí metody konečných prvků a navrhnuta finanční rozvaha projektu. K práci je přiložena výkresová dokumentace obsahující sestavný výkres jeřábu a vybrané detailní výkresy.
Statický přepočet ocelového mostního provizoria ŽM 30
Tomčíková, Lucie ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je statický přepočet dvou variant ocelového mostního provizoria ŽM 30, první varianta má rozpětí 18 m, druhá varianta rozpětí 30 m. Cílem výpočtu varianty o rozpětí 18 m je také porovnání s výsledky zatěžovací zkoušky provedené na mostním provizoriu. Ocelová konstrukce je vyrobena z oceli pevnostní třídy S490. Výpočty jsou zpracovány podle platných normativů ČSN EN.
Jeřáb mostový jednonosníkový
Stanec, Stanislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a výpočtem jednonosníkového mostového jeřábu s požadovanými základními parametry: nosnost 10 000 kg, rozpětí jeřábu 12 000 mm, rozvor 2 500 mm a zdvih 7 000 mm. V diplomové práci je proveden rozbor konstrukčních řešení skříňových nosníků, vypracována technická zpráva s rozborem volby řešení konstrukce s důležitými technickými a pevnostními výpočty. Výpočty byly provedeny dle platných Českých státních norem a literatury. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Návrh ocelového železničního mostu s dolní mostovkou přes dálnici D35
Žáček, Libor ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a posouzení ocelového mostu přes dálnici D35 v úseku Opatovec – Staré Město, na stávajícím železničním traťovém úseku 017 Česká Třebová – Dzbel. Jedná se o jednokolejný most o jednom poli (prostý nosník). Most je navržen jako hlavní nosník ze svařovaného I profilu, vyztužen příhradovou konstrukcí (Prostasův nosník). Mostovka je navržena ortotropní, tvořena mostovkovým plechem, podélnými a příčnými výztuhami. Konstrukce je navržena s oceli S355. Teoretické rozpětí mostu je 37,1 m. celková délka ocelové konstrukce je 38,02 m. Příčná vzdálenost mezi hlavními nosníky je 5,8 m. Volná šířka na mostě je 5,3 m. výška hlavního nosníku uprostřed rozpětí je 5,0 m. Konstrukce je osazena na čtyřech hrncových ložiscích umístěných na opěrách Pro posouzení konstrukce a určení vnitřních sil byl vytvořen model konstrukce v programu Dlubal RFEM 5.31. Hlavní nosníky jsou modelovány jako pruty. Mostovkový plech, příčné výztuhy a podélné výztuhy jsou modelovány jako deskostěnové prvky.
SO 217 Most přes řeku Morávku v km 6.205
Hollý, Tomáš ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové nosné konstrukce spřaženého ocelobetonového silničního mostu. Jedná se o spojitý nosník o sedmi polích, jejichž rozpětí je 36,0 + 57,0 + 75,0 + 90,0 + 75,0 + 57,0 + 36,0 = 426 metrů. Nosná konstrukce sestává ze svařovaných nosníků průřezu tvaru I, které přecházejí do uzavřeného truhlíkového nosníku. Ve výpočtu jsou zohledněny fáze výstavby.
Lávka pro pěší a cyklistickou dopravu v Kunovicích
Boček, Michal ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh a posouzení nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklistickou dopravu přes vodní tok. Lávka je navrhována z důvodu plánovaného přeložení cyklostezky v obci Kunovice, okres Uherské Hradiště. Konstrukčně je tvořena dvěma hlavními nosníky spojenými dolní prvkovou mostovkou. Staticky je konstrukce modelována jako prostorová ocelová trubková příhradovina, včetně podélníků, se zatížením působícím ve všech směrech. Rozpětí konstrukce 26,550m , volná šířka 3,200m.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.