Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výroba součásti "Pant"
Šidlák, Jaromír ; Lidmila, Zdeněk (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh výroby základního tělesa pantu. Společně s tvarovou podložkou tvoří sestavu, kterou lze využít například u poštovní schránky nebo u rozvaděčů. Součást je vyráběna z oceli DC01–A–m o tloušťce 3 mm a roční výrobní dávce 10 000 ks. Díl je povrchově upraven galvanickým zinkem. Po zvážení možných technologií výroby byla vybrána výroba v postupovém střižném nástroji. Výrobní postup byl navržen tak, že se pant bude vyrábět z ocelových plechů nastřihaných na pásy. Na základě výpočtů byl pak zvolen vhodný nástřihový plán a vypočtena potřebná lisovací síla a práce. Pro výrobu byl vybrán lis LEN 63 C od výrobce ŠMERAL Trnava. Součástí práce je i konstrukční návrh postupového nástroje, který byl podložen potřebnými výpočty. Samotný nástroj byl navržen převážně z normalizovaných součástí. Bylo provedeno i ekonomické vyhodnocení návrhu. V něm bylo stanoveno potřebné množství materiálu na výrobní dávku a prodejní cena základního tělesa pantu, která činí 11,9 Kč/ks.
Strojní zařízení pro letní údržbu příkopů
Lukeštík, Přemysl ; Malášek, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a vlastní koncepci strojního zařízení pro údržbu příkopů. Zařízení je řešeno jako nástavba obslužného stroje. Práce je zaměřena na konstrukční zpracování vybraného celku.
Návrh a výroba závěsů pro vertikální posuv dveří
Hroch, Jaromír ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na atypické otevírání dveří automobilu. Prvně byly popsány jednotlivé typy a poté se práce zabývá vertikálním otevíráním (scissor doors). Následuje navržení závěsů tohoto typu uzpůsobených na automobil Mazda 323f. Byla zpracována výkresová dokumentace, podle které byl vyroben prototyp. Ten byl poté instalován na konkrétní vůz pro ověření funkčnosti.
Výroba závěsu sedadla motocyklu
Hanych, Libor ; Peterková, Eva (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh technologie výroby závěsu sloužícího k fixaci sedla motocyklu. Závěs je vyráběn z konstrukční oceli 1.0038 ve formě plechu tloušťky 1 mm ve výrobní sérii 50 000 ks/rok. Z jednotlivých variant výroby byla vybrána technologie stříhání a ohýbání ve sdruženém postupovém nástroji. Na základě literární studie technologie stříhání a ohýbání byl navržen optimální postup výroby závěsu. Po provedení technologických, konstrukčních a kontrolních výpočtů pro tyto technologie byl zkonstruován sdružený nástroj, pro který byla zpracována technická dokumentace. Pro výrobu byl zvolen výstředníkový lis LKDR 200 od firmy ŽĎAS. Tento lis vyhovuje z hlediska potřebné tvářecí síly i rozměrům nástroje. Ekonomickým zhodnocením byly stanoveny náklady na výrobu jednoho závěsu 18,5 Kč zahrnujících 35 % zisk podniku. Dle vypočteného bodu zvratu se výroba stává ziskovou po vyrobení 24 187 ks.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Damage tolerance analysis of wing to fuselage joint of L 410 NG airplane
Duchoň, Peter ; Mališ, Michal (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Master's thesis deals with the damage tolerance analysis of wing-to-fuselage joint of L 410 NG airplane. Thesis includes determination of the load distribution to the individual attachments of wing-to-fuselage joint, residual strength analysis and residual fatigue life analysis of the most loaded attachment lugs, calculation of fatigue crack growth curves in the attachment solids and inspection program proposal. This analysis was performed using FE model of the wing and central part of the fuselage and AFGROW software.
Vliv dlouhých optovláknových tras na polarizační stav světla a jejich využití pro napájení polarizačních senzorů
Panascí, Marco ; Grenar, David (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší vliv dlouhých optovláknových tras na polarizační stav světla a jejich využití pro napájení polarizačních senzorů. Cílem diplomové práce bylo navrhnutí uspořádání optovláknových komponent tak, aby polarizační vlastnosti světla na konci trasy byly dále použitelné pro senzorické účely. Byly navrženy čtyři dílčí měření s dlouhou trasou (v laboratorním uspořádání, pokládkou v zemi, na závěse, při působení vnějšího vlivu) a jedno měření bez trasy při působení vnějšího vlivu. Celkové výsledky měření demonstrují, že pro funkční napájení senzorických systémů s dlouhou trasou lze použít vybudované stávající jednovidové vlákno (uloženo pokládkou v zemi), do kterého by se multiplexoval zdroj světla pro daný senzorický systém. V diskuzi jsou rozebrány všechny typy měření a porovnávány mezi sebou. V závěru je zrekapitulován celkový výsledek a jsou zde popsány aplikace, u kterých by takový senzorický systém mohl být použit.
Zavěšená lávka přes řeku Bečvu
Kavecký, Jakub ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá návrhom lávky pre chodcov a cyklistov cez rieku Bečva. Z troch vypracovaných variant premostenia je vybraná zavesená lavička. Konštrukcia bola podrobnejšie analyzovaná v programe Midas Civil kde bola zahrnutá aj časová os výstavby. Lavička bola zaťažená stálym zaťažením, premenným zaťažením od chod-cov, klimatickými od vetra a teploty. Na vnútorné sily bola konštrukcia posúdená na medzné stavy únosnosti a použiteľnosti. V programe bol posúdený pylón aj s účinkami II. rádu. Model lavičky bol podrobený aj dynamickej analýze. Grafický výstup práce tvoria prehľadné výkresy, výkresy výstuže, detail a výkres postupnej výstavby s vizualizáciou.
Půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Lachová, Alžběta ; Jurík,, Michal (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování studie půdorysně zakřivené lávky vedoucí přes řeku Svratku. Byly vytvořeny dvě varianty, z nichž k následnému vymodelování a posouzení byla vybrána zavěšená konstrukce. Lávka je tvořena monolitickou mostovkou z předpjatého betonu. Příčný řez mostovky je navržen jako nesymetrický komorový nosník, zavěšený na jedné straně na pylonu. Pylon se nachází na vnitřní straně mostovky na spojnici vrcholu a středu kružnice a je kotven závěsy do podloží.
Výroba součásti "Pant"
Šidlák, Jaromír ; Lidmila, Zdeněk (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh výroby základního tělesa pantu. Společně s tvarovou podložkou tvoří sestavu, kterou lze využít například u poštovní schránky nebo u rozvaděčů. Součást je vyráběna z oceli DC01–A–m o tloušťce 3 mm a roční výrobní dávce 10 000 ks. Díl je povrchově upraven galvanickým zinkem. Po zvážení možných technologií výroby byla vybrána výroba v postupovém střižném nástroji. Výrobní postup byl navržen tak, že se pant bude vyrábět z ocelových plechů nastřihaných na pásy. Na základě výpočtů byl pak zvolen vhodný nástřihový plán a vypočtena potřebná lisovací síla a práce. Pro výrobu byl vybrán lis LEN 63 C od výrobce ŠMERAL Trnava. Součástí práce je i konstrukční návrh postupového nástroje, který byl podložen potřebnými výpočty. Samotný nástroj byl navržen převážně z normalizovaných součástí. Bylo provedeno i ekonomické vyhodnocení návrhu. V něm bylo stanoveno potřebné množství materiálu na výrobní dávku a prodejní cena základního tělesa pantu, která činí 11,9 Kč/ks.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.