Název:
Zavěšená lávka přes řeku Bečvu
Překlad názvu:
Suspension footbridge over the Bečva River
Autoři:
Kavecký, Jakub ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práca sa zaoberá návrhom lávky pre chodcov a cyklistov cez rieku Bečva. Z troch vypracovaných variant premostenia je vybraná zavesená lavička. Konštrukcia bola podrobnejšie analyzovaná v programe Midas Civil kde bola zahrnutá aj časová os výstavby. Lavička bola zaťažená stálym zaťažením, premenným zaťažením od chod-cov, klimatickými od vetra a teploty. Na vnútorné sily bola konštrukcia posúdená na medzné stavy únosnosti a použiteľnosti. V programe bol posúdený pylón aj s účinkami II. rádu. Model lavičky bol podrobený aj dynamickej analýze. Grafický výstup práce tvoria prehľadné výkresy, výkresy výstuže, detail a výkres postupnej výstavby s vizualizáciou.
The theme of this master thesis is the design of a footbridge for pedestrians and cyclists over the river Bečva. A suspended footbridge is selected from three developed bridge variants. The design was analyzed in more detail in the Midas Civil program where the construction timeline was also included. The footbridge was loaded with dead loads, live loads from pedestrians and climatic loads from wind and temperature. For internal forces, the structure was assessed for ultimate and serviceability limit states. The pylon was also considered in the program with 2nd order effects. The model of footbridge was subjected to dynamic analysis. The graphical output of the work consists of overview drawings, reinforcement drawings, detail and phased construction drawing with visualization.
Klíčová slova:
Lavička; medzný stav použiteľnosti; medzný stav únosnosti; predpätie; pylón; staticky výpočet; zavesená konštrukcia; záves; Footbridge; hinge; prestressing; pylon; serviceability limit state; static calculation; suspended structure; ultimate limit state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/244848