Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh trasy VRT Rakvice - Kúty
Komora, Andrej ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh vysokorychlostní trati v úseku Rakvice – Kúty (Slovensko). Trasa slouží jako pokračování VRT Jižní Morava směrem na Slovensko, která patří do sítě TEN-T Core Network. Řešený úsek začíná u obce Rakvice. Návrh je vypracován v jedné hlavní variantě. Návrhová rychlost je 350 km/h a rychlost nejpomalejšího vlaku je 180 km/h.
Studie přeložky silnice III/42510 v Rajhradě
Kubík, Peter ; Pěknica, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh přeložky komunikace III/42510 Stará Pošta v Rajhradě kde dojde ke křížení s plánovanou výstavbou vysoko-rychlostní trati. Komunikace slouží jako obchvat obce Rajhrad pro nákladné vozidlá a proto se požaduje zachování provozu i počas výstavby VRT. Studie má vyhledat optimální variantu a dále ju vypracovat do výkresů situací, podélnych profilů a vzorových příčnych řezů.
Studie modernizace trati Hrušovany n/J - Znojmo
Dvořák, Dominik ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářská práce je modernizace trati Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo. Jedná se o zvýšení traťové rychlosti na 200 km/h a prověření možné realizace této rychlosti na stávajícím železničním tělese. Součástí práce byla úprava směrového a výškového řešení dle parametrů vycházejících z normy ČSN 73 6360-1 a jejich posouzení na návrhovou rychlost.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.
Vliv vysokorychlostních tratí na změny dostupnosti regionu Prahy
Randák, Jakub
VLIV VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ NA ZMĚNY DOSTUPNOSTI REGIONU PRAHY Abstrakt Předkládaná diplomová práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a dále s důrazem na změny dostupnosti. Dále si klade za cíl komplexně popsat změny dostupnosti Prahy po vybudování systému vysokorychlostní železnice v Česku s ohledem na dvě možná trasování úseku Praha - Brno. V neposlední řadě se tato práce věnuje studiu potenciální dostupnosti obcí Česka po vybudování vysokorychlostních tratí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu jsou analýzy dostupnosti v prostředí GIS. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, Česko, Praha, regionální a lokální dopady, časová dostupnost, potenciální dostupnost IMPACT OF HIGH-SPEED-RAILS TO CHANGE THE ACCESSIBILITY OF PRAGUE REGION Abstract The aim of this diploma thesis is to discuss regional impacts of the high-speed railways in the general context with the emphasis on the issue of accessibility changes. Furthermore, the thesis concentrates on comprehensively description of changes in availability of Prague after the high-speed rail system in Czechia will be...
Studie modernizace trati Hrušovany n/J - Znojmo
Dvořák, Dominik ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářská práce je modernizace trati Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo. Jedná se o zvýšení traťové rychlosti na 200 km/h a prověření možné realizace této rychlosti na stávajícím železničním tělese. Součástí práce byla úprava směrového a výškového řešení dle parametrů vycházejících z normy ČSN 73 6360-1 a jejich posouzení na návrhovou rychlost.
Vliv vysokorychlostních tratí na změny dostupnosti regionu Prahy
Randák, Jakub ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Ilík, Jan (oponent)
VLIV VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ NA ZMĚNY DOSTUPNOSTI REGIONU PRAHY Abstrakt Předkládaná diplomová práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a dále s důrazem na změny dostupnosti. Dále si klade za cíl komplexně popsat změny dostupnosti Prahy po vybudování systému vysokorychlostní železnice v Česku s ohledem na dvě možná trasování úseku Praha - Brno. V neposlední řadě se tato práce věnuje studiu potenciální dostupnosti obcí Česka po vybudování vysokorychlostních tratí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu jsou analýzy dostupnosti v prostředí GIS. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, Česko, Praha, regionální a lokální dopady, časová dostupnost, potenciální dostupnost IMPACT OF HIGH-SPEED-RAILS TO CHANGE THE ACCESSIBILITY OF PRAGUE REGION Abstract The aim of this diploma thesis is to discuss regional impacts of the high-speed railways in the general context with the emphasis on the issue of accessibility changes. Furthermore, the thesis concentrates on comprehensively description of changes in availability of Prague after the high-speed rail system in Czechia will be...
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.