Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Exploring the Functioning of Peer-to-peer Online Marketplace Platforms in France and Germany
PLENZ, Rikarda Dorothea Ariane
Purpose - To study the habits and preferences of P2P online marketplace platform users overall and also with regard to national differences between a German and a French P2P platform in the context of the sharing economy and sustainable consumption. Methodology - A literature review identified specific items of interest related to sustainable consumption on P2P online marketplace platforms in the con-text of the sharing economy. A questionnaire was developed and self-administered by two groups of respondents: users of the German platform eBay Kleinanzeigen and users of the French platform leboncoin. Findings - There were some distinct differences between user preferences and habits of both platforms, as well as overarching findings about general use and motivations for P2P platform use. ANOVA results, Chi-square Tests of Independence, as well as t-tests identified amongst other things connections between sustainable intentions and higher use frequency, which in turn was connected to a stronger willingness to increase product life cycles by buying, selling, gifting or receiving broken things. Research limitations/implications - The samples for this study were assembled through snowball and convenience sampling. This limited sampling frame may affect the generalization of findings. For some of the hypotheses, the sample size was insufficient to obtain conclusive results. Practical implications - Both researchers on the topic of sustainable consumption in the sharing economy and managers the P2P platforms in question, as well as similar platforms or those who plan to implement similar platforms with the goal of sustainability, can benefit from the findings of this study. Value - This research contributes to the literature by studying user behaviour and preferences regarding P2P online marketplace platforms in the context of sustainable consumption.
Hybridizace konceptu TV stanic na příkladu CNN Prima News
Soldátová, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem a adaptací konceptu televize CNN Prima NEWS na českém trhu a jeho možné hybridizace. Expanze globálních mediálních korporací je fenoménem 20. století, jehož vliv přetrval do současnosti. Televizní společnosti zřizují centrály, pobočky či prostřednictvím prodeje licencí oslovují publikum pomocí lokalizovaných stanic. Tato práce přibližuje teorii globalizace se zaměřením na koncepty globální kultury, glokalizace a hybridizace. Standardizací úspěšných vzorců si společnosti posilují postavení na globálním trhu, rozšiřují svůj vliv a v neposlední řadě jde o výnosnou prosperující činnost nevyžadující nepoměrně vysoké náklady. V práci je zachycen příchod licenčního konceptu globální televizní stanice na český mediální trh. Práce rozvíjí spojení globální zpravodajské značky CNN s českou komerční televizí. Tato spojení a odchylky jsou rozpracovány a porovnávány na základě třech konfrontovatelných oblastech. Zároveň je vyhodnoceno, čím se tento koncept vyznačuje a jaké jsou jeho možné formy hybridizace.
Adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi od 90. let do současnosti
Chudárková, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Teoretickým východiskem této práce je fenomén globalizace, který pronikl do všech domén včetně mediální, jejíž součástí jsou právě televizní formáty, o kterých tato neboť v sobě mísí prvky globální a zároveň lokální kultury, kdy na základě zakoupení zahraniční licence vzniká celá řada lokálních verzí, jež jsou lokálními specifiky dané kultury. Jedná se o stále vzrůstající h počátků, spojených s formáty, rozštěpil mezi všechny žánry, včetně dramatické tvorby. Tato práce se soustředí na adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi. Mapuje nejen vývoj tohoto trendu v jediném českém veřejnoprávním televizním médiu, ale taktéž se věnuje důvodům, které vedou ke koupi zahraničních licencí pro médium, jehož výsadou by měla být původní tvorba. Právě otázka veřejnoprávnosti a s ní se pojící specifika výběru obsahu pro toto médium jsou pilířem této diplom
Globální televizní formáty a jejich adaptace v zemích střední Evropy
Vachová, Kateřina ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá úspěšností adaptace globálních televizních formátů v regionu střední Evropy. Mediální systémy v České republice, Maďarsku, Polsku a Slovensku prošly v devadesátých letech výraznou transformací, v jejímž rámci byly utvářeny i jednotlivé televizní trhy. Na tyto trhy začaly postupně působit globální vlivy. Tato práce přibližuje teorii globalizace se zaměřením na koncepty kulturního imperialismu a kulturní globalizace. Jedním z nejvýraznějších procesů v rámci globalizace médií je vznik globálních televizních formátů. V současné době převažuje názor, že tyto globální formáty napomáhají kulturní heterogenizaci a pluralizaci. Lokální adaptace televizních formátů získávají zároveň národní kulturní významy, důležité pro daný region. S pronikáním globálních televizních formátů na lokální trhy je spojen termín glokalizace, který je v současnosti používán v souvislosti s formáty častěji než pojem globalizace. Tato práce zachycuje adaptaci formátů v jednotlivých zemích středoevropského regionu. Na základě sledovanosti je porovnávána popularita globálních formátů v tomto regionu. Zároveň je vyhodnoceno, který formát má v rámci regionu nejuniverzálnější dopad a zdali mají diváci těchto zemí podobné kulturní preference. Následně jsou popsány další tendence typické pro televizní trhy...
Fenomén jihokorejské kulturní vlny v kontextu globalizace
Roupcová, Michaela ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá analýzou jihokorejské kulturní vlny (známé jako Hallyu) v kontextu globalizace a rozvoje Internetu. V teoretické části se autorka věnuje nejprve definování základních pojmů v oblasti globalizace, přičemž se zaměřuje na globalizaci kulturní a roli Internetu v rámci tohoto fenoménu. Dále je zde objasněn vznik a rozšíření korejské populární kultury s důrazem na její glokalizaci a také na roli sociálních médií. V kapitole jsou dále uvedeny přínosy této vlny pro zemi. Praktická část se věnuje přítomnosti korejské vlny v České republice. Součástí je vlastní výzkum autorky ve formě dotazníkového šetření zaměřeného na české fanoušky korejské kultury. Poslední část práce obsahuje vyhodnocení šetření, interpretaci výsledků a zjištěné závěry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.