Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami očima učitelů základní školy
Bartošová, Miroslava ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na vybrané základní škole z pohledu učitele běžné základní školy. Předmětem jejího zájmu jsou učitelé dané základní školy, kteří denně poskytují podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami ve společném vzdělávání. Cílem práce je prozkoumat a zhodnotit pohled učitelů na probíhající proces vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Analyzovány jsou jejich přístupy k žákům, metody a způsoby výuky, sledována je podpora školním vzdělávacím programem, vedením školy v rámci strategických vizí, a to právě z pohledu učitelů působících na 1. stupni. K získání odpovědí na výzkumné otázky byla zvolena kombinace metod kvantitativního a kvalitativního šetření. V první fázi proběhl sběr dat pomocí dotazníku vlastní konstrukce, ve druhé etapě byly realizovány polostrukturované rozhovory s učiteli, které přinesly podrobný vhled do práce pedagogů v heterogenních třídách. Získaná data z dotazníků byla vyhodnocena pomocí medy otevřeného kódování a kategorizací. Z odpovědí v dotaznících je patrná spokojenost učitelů s přístupem vedení školy ke společnému vzdělávání. Rozhovory odhalily specifické přístupy učitelů a míru jejich nasazení při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími...
Mediální vzdělávání optikou odborné učitelské veřejnosti
Píšová, Denisa ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Mediální vzdělávání optikou odborné učitelské veřejnosti je vytyčit otázky a témata, která se objevují v diskurzu o mediálním vzdělávání v České republice, a to zejména pohledem pedagogů a odborníků zabývajících se touto problematikou. Na teoretických základech opírajících se především o rámcové vzdělávací programy a o průzkumy z posledních let a pomocí obsahové analýzy online diskuzí pod zpravodajskými články bude zjišťován stav mediálního vzdělávání/mediální výchovy v České republice. Tato zjištění budou následně ověřována a dotazována prostřednictvím hloubkových rozhovorů se stakeholdery z prostředí škol a školských institucí. V analytické části budou tedy využity dvě kvalitativní metody, čímž se zvýší reliabilita výsledků výzkumu. Vedlejším účelem výzkumu je možnost dalšího ověřování výsledných hypotéz či otázek například formou dotazníkového šetření. Díky hloubkovým interview je také možné získat širší vhled do problematiky současného mediálního vzdělávání, kterému se v posledních letech v České republice věnuje jen několik málo studií či průzkumů. To je důležité i z toho důvodu, že se chystají revize rámcových vzdělávacích programů, které by měly zlepšit kvalitu výuky na školách i tím, že budou klást důraz na rozvoj klíčových kompetencí, mezi nimiž má mediální...
Všeobecné vzdělání v otázkách televizních soutěží
Domnosil, Michal ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Tématem bakalářské práce je na základě analýzy otázek, která jsou kladena účastníkům vybrané televizní soutěže, poodkrýt představu autorů o všeobecném vzdělání v České republice. Podkladem pro obsahovou analýzu otázek se stal pořad Míň je víc (v anglickém originále Pointless), vysílaný Českou televizí v roce 2015. Koncepce tematických kategorií, do kterých jsou otázky umisťovány, vychází z platných rámcově vzdělávacích programů (Framework Educational Programmes) pro základní a střední školy, struktura je však pro účely práce změněna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.