Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bilaterální asymetrie silových schopností dolních končetin u mladých snowboardcrossařů
Bohůnková, Marie ; Hank, Mikuláš (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo zjistit vztahy mezi výkonem silových schopností dominantní a nedominantní dolní končetiny vzhledem k preferované straně jízdy u snowboardcrossařů různého pohlaví na závodní úrovni. Snowboardcrossaři ve věku 19,16±4,63 let (11 žen a 9 mužů) elitní a sub-elitní úrovně se zúčastnili testování izokinetické síly v kolenním kloubu a izometrické síly v kyčelním kloubu. Sběr dat izokinetických parametrů síly flexe a extenze v kolenním kloubu byl prováděn na izokinetickém dynamometru Cybex Humac Norm (Cybex NORM®, Humac, CA, USA). Sběr izometrických parametrů síly abdukce a addukce v kyčelním kloubu byl prováděn systémem ForceFrame™ (Vald Performance, Australia). Postavení na snowboardu ovlivňovalo bilaterální asymetrii síly ve prospěch (p < 0,05) dominantní končetiny (přední na snowboardu) v některých parametrech. Velikost izokinetické síly mezi dominantní a nedominantní končetinou se signifikantně lišil (p < 0,05) při extenzi u skupiny mužů, ale nikoliv u skupiny žen. Při flexi byla opět zjištěna statistická významnost pouze u mužů (p < 0,05). Dominantní dolní končetina dosahovala signifikantně vyšší (p < 0,05) hodnotu izometrické síly abdukce v kyčelním kloubu než nedominantní končetina ve skupině žen, ale ne u skupiny mužů. U addukce nebyl potvrzen signifikantní rozdíl...
The gendered Human Being. Gender Difference from the Perspective of Helmuth Plessner's Philosophical Anthropology
Reinhardt, Charlotte ; Serban, Claudia (vedoucí práce) ; Sepp, Hans Rainer (oponent)
In Der vergeschlechtlichte Mensch. Geschlechterdifferenz aus der Perspektive der Philosophischen Anthropologie Helmuth Plessners wird die Geschlechterdifferenz im Zweigeschlechtermodell aus der Perspektive der Philosophischen Anthropologie untersucht. Hierzu werden drei sozialkonstruktivistische Geschlechterdifferenztheorien unter dem Prisma Leib-Körper-Person miteinander ins Gespräch gebracht. Die Arbeit nimmt sich vor, auf diese Weise einen Blick auf den vergeschlechtlichten Menschen erhaschen zu können; in allen seine Welt aufschließenden Sphären. Key words: Helmuth Plessner, Philosophische Anthropologie, Anthropologie, Geschlechterdifferenz, Genderstudies, Philosophie des zwanzigsten Jahrhunderts, Phänomenologie, Sozialphilosophie, Judith Butler, Doing Gender, Interaktionstheorie, Konstruktivismus
Genderové aspekty v bezdomovectví
Stuiberová, Vendula ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Genderové aspekty v bezdomovectví" je o mužích a ženách bez domova. Bakalářská práce je zaměřena na to, jak ženy a muži bez domova vnímají rozdílně svou situaci. Teoretická část pojednává o problematice bezdomovectví, jeho historii, rozdělení, genderové aspekty. Dále vysvětluje pojem genderu, sociálního vnímání a genderové stereotypy ve společnosti a v bezdomovectví. Cílem mého výzkumu je odpovědět na základní výzkumnou otázku "Jak ženy a muži bez domova rozdílně vnímají svou situaci a to s ohledem na jejich gender?". Klíčová slova Bezdomovectví, gender, stereotypy, osoba bez přístřeší, sociální vnímání, genderové rozdíly
Specifika vizuálních znaků v reklamách na parfémy
Šebetková, Jana ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Diplomová práce se na základě analýzy vizuálních prvků, které se nejčastěji objevují v obrazových jednostránkových reklamách na parfémy, zabývá metodami tvorby jejich významu. Cílem práce je nalézt nejčastěji využívané sémiotické vizuální prvky či stereotypy a zjistit, jak se jimi reklamy snaží potenciálním zákazníkům navodit představu o vůni a co jimi vyjadřují. Výchozí hypotézou je domněnka, že tvorba vizuálních znaků reklam na parfémy pro ženy a pro muže se obrací k rozdílným znakovým stereotypům a klade důraz na odlišné prvky. V teoretické části, která je provázena konkrétními příklady z praxe, se budu zabývat sémiotikou v reklamě, reklamou obecně, rozdíly mezi přístupem propagace produktů pro ženy a pro muže. V praktické části se zaměřuji na ukázky konkrétních jednostránkových reklam na parfémy. Popíši denotativní a konotativní významy, rozvržení prvků v prostoru, prvky, které se nejčastěji opakují, a poukážu na rozdíl mezi propagací parfémů pro obě pohlaví. Klíčová slova: sémiotická analýza, sémiotika v reklamě, reklama, stereotyp, vizuální znaky, genderové rozdíly, denotace, konotace, kódování, parfém.
Česká společnost 21. století z pohledu genderové statistiky
Tomsová, Tereza ; Langhamrová, Jitka (vedoucí práce) ; Holá, Bohdana (oponent)
Česká republika se přihlásila k závěrům 4. světové konference o ženách konané v Pekingu v roce 1995. Vzala tím na sebe závazky zabývat se a řešit otázky rovného postavení mužů a žen. V období 21. století je proto v centru pozornosti vlády, ministerstev i dalších státních orgánů problematika genderu. Údaje a informace rozdělené podle pohlaví jsou shromažďovány, analyzovány a prezentovány Českým statistickým úřadem v rámci genderové statistiky. Hlavním cílem diplomové práce je s využitím dat tohoto druhu statistiky porovnat postavení mužů a žen ve vybraných oblastech a pomocí zvolených ekonomických a sociálních indikátorů zmapovat stav a vývoj v české společnosti 21. století, to znamená zjistit, kde a v jakém rozsahu ke genderovým rozdílům především dochází. Součástí analytické části diplomové práce je dále prověřit, zda v dosud uplynulém období 21. století dochází resp. došlo k nějakému významnějšímu posunu, změně či vývoji u vybraných indikátorů genderové statistiky a pokud ano, ve které sledované oblasti, u jakého pohlaví a v jakém rozsahu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.