Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Pešatová, Ilona (oponent) ; Přinosilová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Syndrom CAN v krizové intervenci
IGNATIDISOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce je zaměřena na syndrom CAN (syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte) v krizové intervenci. Pozornost je věnována bližšímu rozebrání jednotlivých forem CAN ? především fyzickému týrání, psychickému týrání, sexuálními zneužívání a zanedbávání. Představuje základní legislativní úpravu problematiky a nejvýznamnější instituce, které se dětem postiženým syndromem CAN věnují v rámci krizové intervence.
Monitoring informovanosti veřejnosti pro problém syndromu CAN
HANZÁLKOVÁ, Simona
Má bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsem stručně popsala nejdůležitější informace o syndromu CAN. Při psaní teoretické části jsem pracovala jak s psanými zdroji, tak i s internetovými odkazy. V empirické části práce jsem pomocí dotazníkového šetření zjišťovala informovanost pro problém syndromu CAN veřejnosti města Kolín starší osmnácti let. V dotazníku bylo celkem 16 otázek, z toho 8 uzavřených, 4 otevřené a 4 polootevřené. Výzkumné šetření bylo realizováno v lednu 2010. Rozdala jsem 135 dotazníků, v průběhu 14 dnů se mi vrátilo 120 dotazníků, návratnost tedy činila 88,8 %. Výsledky mého dotazníkového šetření jsem znázornila pomocí grafů. Všechny dotazníky jsem vyhodnotila dvěma způsoby - podle věku respondentů a podle jejich nejvyššího dosaženého vzdělání. Ve své práci mám stanoveny dvě následující hypotézy: H1: Informovanost veřejnosti pro problém syndromu CAN souvisí s věkem. H2 : Informovanost veřejnosti pro problém syndromu CAN souvisí se vzděláním. Myslím si, že informovanost veřejnosti pro problém syndromu CAN je na obstojné úrovni. Moje práce může být v budoucnu využita pro zdokonalení informovanosti veřejnosti, např. na které skupiny obyvatel by se měla propagace informací o syndromu CAN zaměřit a jakým komunikačním médiem informace šířit. Při zvyšování informovanosti veřejnosti jsou dle výsledků výzkumu nejdůležitější internetové zdroje, televizní přijímače a přednášky pro žáky a studenty ve školách. Proto bych se v budoucnosti zaměřila na tvorbu internetových stránek s kvalitními informacemi o syndromu CAN, pořady a diskuze s odborníky v televizi a zajímavé přednášky pro děti a mladé lidi ve školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.