Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití odporového cvičení u osob s diabetem mellitem 2. typu
Kučírková, Natálie ; Pichlerová, Dita (vedoucí práce) ; Knoppová, Tereza (oponent)
Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo porovnat účinky aerobního a odporového cvičení na glykemickou kontrolu a celkové zdraví u jedinců s diabetem mellitus 2. typu (DM2T), kteří užívají perorální antidiabetika. Metody: Kvůli omezením při náboru účastníků byla studie provedena jako případová studie zahrnující 12týdenní program odporového cvičení pro 50letou ženu. Měření zahrnovala změny glykovaného hemoglobinu (HbA1c), celkové a LDL hladiny cholesterolu, fyzickou zdatnost, svalovou hmotu, svalovou sílu a psychické zdraví. Výsledky: Program odporového cvičení přinesl smíšené výsledky. Zatímco byly pozorovány významné zlepšení fyzické zdatnosti, svalové hmoty, svalové síly a psychického zdraví, došlo k neočekávanému zvýšení hladiny HbA1c, což naznačuje možné zhoršení dlouhodobé glykemické kontroly. Navíc došlo ke snížení celkového a LDL cholesterolu, což naznačuje pozitivní vliv na kardiovaskulární zdraví. Závěr: Tato případová studie odhaluje složitou povahu vlivů cvičení na jedince s DM2T a zdůrazňuje potřebu rozsáhlejšího výzkumu s větší kohortou, aby bylo možné odvodit definitivnější závěry o roli cvičení v řízení DM2T. Klíčová slova: Diabetes mellitus 2. typu, odporové cvičení, aerobní cvičení, glykemická kontrola, fyzická zdatnost, psychické zdraví.
Korelace vybraných kondičních ukazatelů a výkonnosti ve vrhačských disciplínách
Drábková, Eliška ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Vostatková, Pavlína (oponent)
Autor: Eliška Drábková Název bakalářské práce: Korelace vybraných kondičních ukazatelů a výkonnosti ve vrhačských disciplínách Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Radim Jebavý, Ph.D. Rok obhajoby bakalářské práce: 2024 Cíle: Stanovit minimální limitní úrovně pro rychlostně-silové kondiční testy u výkonnostních českých vrhaček Metody: Nejprve jsme v bakalářské práci aplikovali komparační analýzu týkající se kondičních testů ve vrhačských disciplínách. Následně jsme se zaměřili na využití kvantitativní metody dotazování, kdy jsme prostřednictvím ankety zkoumali především úroveň rychlostně-silových kondičních testů u jednotlivých probandek. Základní pravidla výběru probandek se týkala věku (od 19 let), minimálně 650 bodů v IAAF bodovacích tabulkách a minimální závodní zkušenost 4 roky. Dále jsme si vymezili pojem "reprezentantky" dle stanovených limitů SCM reprezentace U19. Vytvořili jsme sloupcové grafy pro jednotlivé rychlostně-silové kondiční testy a limitní úroveň pro české vrhačky jsme stanovili podle dvou kritérii: doporučená hranice uvedená v německé odborné literatuře (Killing a kol., 2011; Strüder a kol., 2017) a hodnoty testů nacházející se nad průměrem ze všech probandek českých vrhačských disciplín. Výsledky: Korelace vybraných kondičních ukazatelů a výkonnosti je potvrzená několika studiemi a...
Adipózní estrogenizace a další antropologické aspekty obezity
Novák, Jan ; Sedlak, Petr (vedoucí práce) ; Bezdíček, Ondřej (oponent) ; Bendlová, Běla (oponent)
Tato práce představuje antropologický pohled na obezitu. V práci je uveden koncept adipózní estrogenizace a popsán vztah k morfologii pánve. Dále jsou popsány sekulární změny v prevalenci latentní obezity, konsekvence a etiologie tohoto stavu. Práce rovněž ověřuje validitu nástrojů pro hodnocení chronotypu, následně tyto metriky dává do souvislosti se sociodemografickými faktory včetně obezity. Stěžejní část představuje studie zaměřená na změnu morfologie kostěné pánve v kontextu pubertální historie obezity. Jde o logitudinální studii (n = 238) s antropometrickým vyšetřením po 8 letech a stanovením pohlavních hormonů. Dospělí muži s historií obezity měli více gynoidní (relativně širší) morfologii kostěné pánve a alteraci hladin pohlavních hormonů, tj. snížení hladin testosteronu a zvýšení relativního podílu estradiolu vůči testosteronu, tzn. estrogenizaci. Jejím odrazem byla habituální feminizace pánve, která funguje jako marker estrogenizace a retrospektivní marker obezity. V kontextu této studie je doplněn Letter to Editor jako korekce k publikaci, která tyto výsledky interpretuje jako možné vysvětlení kratší 2. doby porodní u žen s historií obezity. Další část se zaměřuje na etiologii, konsekvence a sekulární trend latentní obezity. V této oblasti jsou představeny 2 studie. První sledující...
Sportovní příprava pro studenty oboru Zdravotnický záchranář
ŠTENCLOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá sportovní přípravou studentů oboru Zdravotnický záchranář na vysokých školách v České republice. V současné době je zdravotnický záchranář fyzicky zatížen používáním přístrojové techniky, která je součástí vybavení výjezdového vozidla Zdravotnické záchranné služby, a také manipulací s pacienty. Studenti jsou na vysokých školách připravováni nejen vědomostně, ale výuka zahrnuje i fyzickou přípravu. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je definována práce zdravotnického záchranáře a základní složky Integrovaného záchranného systému. Dále se zabývá teorií sportovního výkonu, náplní sportovní přípravy a sportovních kurzů oboru Zdravotnický záchranář na Jihočeské univerzitě. Empirická část byla provedena kvantitativní metodou dotazovaní, technikou dotazníku vlastní konstrukce. Výzkumný soubor tvořili studenti oboru Zdravotnický záchranář z jednotlivých vysokých škol v České republice. Cílem bylo analyzovat náplň sportovní přípravy a zjistit subjektivní hodnocení náročnosti sportovní přípravy a fyzické připravenosti studentů oboru Zdravotnický záchranář. K těmto cílům byly vytvořeny dvě hypotézy. H2: Subjektivní hodnocení náročnosti sportovní přípravy pro studenty oboru Zdravotnický záchranář na jednotlivých vysokých školách v České republice se liší a H3: Subjektivní hodnocení fyzické připravenosti na sportovní přípravu oboru Zdravotnický záchranář se mezi ženami a muži neliší. K prvnímu cíli byla stanovena výzkumná otázka, která se dotazuje na rozdíly v náplni sportovní přípravy na jednotlivých vysokých školách v České republice. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že náročnost sportovní přípravy se na jednotlivých vysokých školách v České republice podle hodnocení studentů liší a hodnocení mezi ženami a muži se výrazně neliší. Rozdíly v náplni sportovní přípravy mezi jednotlivými školami nejsou významné. Tato práce může být použita pro návrh úpravy akreditace oboru Zdravotnický záchranář na jednotlivých školách v České republice.
Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let v městě Litoměřice
Techlovský, Jiří ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Rychtecký, Antonín (oponent)
Název: Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9-14 let v městě Litoměřice Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda rozdílné koncepční zaměření (esteticko-hudební, sportovní) u vybraných základních škol v městě Litoměřice má významný vliv na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let. Metody: Studie představuje empirický kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen 202 žáky z dvou vybraných základních škol z města Litoměřice. Pro určení úrovně obecné tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60) a pro zjištění skladby volnočasových aktivit byly použity vybrané faktory sociologického dotazníku COMPASS II. Pro analýzu získaných dat jsme použili deskriptivní statistické metody, t-testy, analýzu rozptylu ANOVA, test dobré shody chí-kvadrát a míru věcné významnosti vyjádřenou Cohen d, z-test, Hays omega a Effect size etha - η2 . Výsledky: Významný vliv rozdílného koncepčního zaměření se projevil pouze v jedné ze sledovaných oblastí a sice v úrovni obecné tělesné zdatnosti, ne však ve skladbě volnočasových aktivit. Škola se sportovním zaměřením dosahovala významně lepších výsledků p < 0,05 a Cohen d > 0,5 nebo z-test > 0,30 ve většině...
Sledování fyzické zdatnosti u volejbalových dívek ve věku 15 - 18 let.
Neureiterová, Petra ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Sledování fyzické zdatnosti u volejbalových dívek ve věku 15 - 18 let Cíle: Cílem práce je zjištění a porovnání změn zprůměrovaných výkonů fyzické zdatnosti u vybraných volejbalových družstev dívek na základě testování z roku 2014 s výsledky měření z roku 2017 Metody: V práci bylo využito metody sumarizace a kompilace, komparace, popisu a vyhodnocení výsledků Výsledky: Nejlepší výkony byly naměřeny u volejbalového družstva SK Dansport Praha. Největší zlepšení v porovnání s minulým měřením je vysledováno u týmu VK Kavčí hory. Všechny zkoumané týmy prokázaly lepší výkonost testování než v roce 2014 Klíčová slova: sledování, testování, volejbal, mládež, zdatnost, kondice, pohybová aktivita, pohybové zatížení, pohyb
Vztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia
Holanová, Markéta ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Vztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia Tato práce porovnává úroveň životního stylu pravidelně sportujících žáků gymnázia s životním stylem žáků, kteří pravidelně nesportují. Dále zjišťuje vliv této skutečnosti na jejich fyzickou zdatnost a preference související se zdravým životním stylem. Zkoumá a porovnává také rozdíl úrovně fyzické zdatnosti a životního stylu chlapců a dívek. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část definuje zdraví, životní styl a jeho komponenty, tělesnou zdatnost a volný čas, charakterizuje období puberty. Výzkumná část hodnotí výsledky testování tělesné zdatnosti a zpracovává dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit kvalitu životního stylu u žáků gymnázia. Klíčová slova: fyzická zdatnost, životní styl, UNIFITEST 6-60, pubescence, zdraví, pohybová aktivita.
Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku
Jelínková, Šárka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Malá, Jitka (oponent)
Název práce: Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku Vymezení problému: Otázka proč hodnotit posturální zralost dětí po jednom roce života je čím dál častější. Přibývá dětí, jejichž rodiče z nich touží mít vrcholové sportovce, ale ne vždy je časná cílená sportovní aktivita ku prospěchu. V této otázce by mohlo pomoci hodnocení posturální zralosti a provádění specifických testů k posouzení vhodnosti začátku cílené sportovní aktivity. Práce se zabývá hodnocením posturální zralosti dětí mladšího školního věku, které se věnují volejbalu, použitím sady jednoduchých motorických testů, jejich vyhodnocením a srovnáním s výkonností ve fyzických testech a s hodnocením dle trenérů. Cíle práce: Předložená práce má za cíl zhodnotit posturální zralost skupiny dětí mladšího školního věku, které se pravidelně, minimálně rok, věnují volejbalu. Hodnocení proběhne pomocí baterie jednoduchých klinických testů. Zároveň má za cíl zhodnotit fyzickou zdatnost dětí a porovnat výsledky fyzických testů s testy posturální zralosti a s výkonnostním rozdělením dle trenérů. Metody práce: Bylo provedeno testování vybrané skupiny dětí pomocí baterie 7 klinických testů hodnotících posturální zralost. Následovalo testování stejné skupiny pomocí testů hodnotících sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost, ohebnost a...
Porovnání tělesné zdatnosti s prospěchem u dětí na základní škole
Sýkorová, Alžběta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Úvod: Fyzická zdatnost a úspěch ve škole mohou tvořit vzájemně propojené proměnné. Žáci s vyšší fyzickou zdatností mohou dosahovat lepších studijních výsledků. Cíl: Cílem práce je zjistit, zda žáci s lepším studijním prospěchem podávají vyšší výkony v testech fyzické výkonnosti ve srovnání s žáky s horším studijním prospěchem. Metody: 167 žáků (věk 11,06 ± 2,4) z toho 92 dívek a 75 chlapců se zúčastnilo komparativní průřezové studie. Ke zjištění úrovně tělesné zdatnosti byla použita speciální testová baterie skládající se ze sedmi položek. Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle celkového studijního prospěchu. Výsledky: V jednotlivých testech fyzické zdatnosti byli ve většině případů lepší žáci s lepším studijním prospěchem. Statistická analýza normovaných Z-bodů odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u všech žáků s lepším studijním prospěchem ve všech věkových skupinách s výjimkou chlapců na druhém stupni (p = 0,268). Závěr: Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci s lepším studijním prospěchem mají také vyšší fyzickou zdatnost. Klíčová slova: studijní výsledky, fyzická zdatnost, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.