Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití konceptu funkční analýzy chování u předškolních dětí s narušenou komunikační schopností v mateřské škole speciální
Hanušová, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Tirpák, Jan (oponent)
Diplomová práce je speciálněpedagogická a zabývá se možnostmi využití konceptu funkční analýzy chování u předškolních dětí s narušenou komunikační schopností ve vybrané mateřské škole speciální. V teoretické části je představena problematika narušené komunikační schopností a vývoj sociálně emočních dovedností dítěte. Teoretická část také popisuje náročné chování a koncept funkční analýzy chování. Praktická část se zabývá čtyřmi případovými studiemi předškolních dětí s projevy opakujícího se náročného chování. Cílem kvalitativního výzkumu diplomové práce je ověření využití konceptu funkční analýzy chování v souvislosti s řešením náročného chování dětí s narušenou komunikační schopností ve vybrané mateřské škole speciální. Hlavní výzkumnou otázkou diplomové práce je zjistit, jaké jsou možnosti využívání principů funkční analýzy chování ve zvolené mateřské škole speciální. Výzkum zjišťuje, jaké projevy chování dětí považují pedagogičtí pracovníci zvolené mateřské školy speciální za náročné chování. Výzkum dále zjišťuje, zda pedagogickým pracovníkům pomáhá funkční analýza chování ke snižování projevů náročného chování u dětí a jak sami aplikují principy funkční analýzy chování. Použitými metodami a výzkumnými nástroji jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, otevřené kódování, záznamové...
Funkční analýza chování žáků s nevhodným chováním
KRUPICOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se věnuje problematice nevhodného chování žáků ve škole a představuje funkční analýzu chování (FACH) jako nástroj pro diagnostiku a intervenci. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení zásadních pojmů a principů souvisejících s nevhodným chováním a FACH. Empirická část, která má podobu kvalitativního výzkumného šetření, si za hlavní cíl klade vytvořit funkční analýzu žáka s projevy nevhodného chování, na jejímž základě jsou vytvářena doporučení a intervenční postupy přímo pro žáka, respektive žáky třídy a pedagogické pracovníky.
FACH - funkční analýza chování u žáků s ADHD na 1. stupni ZŠ
ŠKOCHOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem a to problematikou žáků s ADHD na prvním stupni základních škol, diagnostickými a následnými intervenčními přístupy k takovýmto žákům za využití Funkční analýzy chování. Teoretická část diplomové práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována tématu ADHD, druhá část je zaměřena na Funkční analýzu chování (FACH). V empirické části jsme ověřovali, jak probíhá spolupráce učitele a žáka s ADHD na 1. stupni ZŠ. Praktická část je zpracována na základě kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém jsem zvolila metodu FACH pro vytvoření intervencí. Jedná se o akční výzkum. Cílem výzkumného šetření bylo využít a ověřit diagnostický a intervenční přístup FACH při práci učitele s žáky s ADHD.
Problémové chování žáků s autismem a střední mentální retardací
Jarošová, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematikou problémového chování u žáků s autismem a střední mentální retardací ve výchovně vzdělávacím procesu. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat zkušenosti pedagogických pracovníků s výskytem a způsoby řešení problémového chování u těchto žáků. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s autismem, mentální retardací, nastíněn je historický kontext autismu, etiologie, jeho klasifikace a charakteristické projevy. Věnujeme se také diagnostickému procesu v psychologické a speciálně pedagogické diagnostice, uvádíme přehled základních obligatorních diagnostických nástrojů. Dále se zabýváme legislativním rámcem vzdělávání žáků s autismem a střední mentální retardací, popisujeme nejčastěji užívané výchovně vzdělávací metody a terapeutické přístupy ve speciálních školách. V další samostatné kapitole definujeme pojem problémové chování, nastiňujeme diagnostická posouzení a některé specifické postupy nápravy takového chování. Praktická výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty získanými z 11 polostrukturovaných interview realizovaných se zástupci ředitelů škol, speciálními pedagogy - učiteli, asistenty pedagoga - vychovateli ze tří základních škol samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.