Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
České blogy jako součást reklamy?: analýza vybraných blogů a rozhovorů s jejich autorkami.
Cikánková, Vladimíra ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Tato práce tematizuje komerční vliv na blogery a jejím cílem je zjistit, jak svoji situaci interpretují autorky vybraných blogů ve stanovených kategoriích: módní, beauty, lifestyle a food blogy. Jedná se tedy o kritický pohled na české blogy ve vybraných kategoriích a o zjištění jejich souvislosti s komerčním průmyslem a propojením s informačními a PR obsahy. Mimo jiné se tato práce snaží porovnat na základě analýzy rozhovorů nezaujatost nebo naopak míru komerčních tlaků u zkoumaných českých blogů. Účelem tohoto výzkumu je zjistit, jaké jsou postoje blogerek vůči tlakům ze strany komerčních subjektů a jak se s těmito tlaky vyrovnávají. Výsledkem této práce by mělo být vyhodnocení osobního pohledu blogerek na problematiku propojení blogosféry s marketingovými záměry komerčních subjektů a reklamou. Zjištění, která z analýzy rozhovorů vyplývají, poukazují na uplatnění konceptu free labour, což tento výzkum vztahuje k širší problematice nedostatečně ohodnocené práce v prostředí Web 2.0.
Fan art v oficiální propagaci počítačových her
Veselá, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
S rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.