Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dielektrická relaxační spektroskopie kompozitních soustav
Holcman, Vladimír ; Liedermann, Karel (vedoucí práce)
Práce pojednává o vybraných dielektrických a elektrických vlastnostech plněného elastomeru niklovými kulovými částicemi. Byly vytvořeny sady vzorku s pěti různými velikostmi niklových částic. Na těchto vzorcích byly analyzovány následující vlastnosti permitivita, ztrátový činitel a ztrátové číslo v závislosti na kmitočtu a hmotnostním zastoupení plniva, dále vnitřní rezistivita v závislosti na teplotě a hmotnostním zastoupení niklového plniva. Hlavním cílem je zkoumání vlivu velikosti částic na všechny uvedené vlastnosti. Zkoumána je soustava kopolymer etylén-vinylacetát – nikl. Vzorky byly měřeny z velké části na fakultě Experimentální Fyziky V. University v Augsburgu. Měření bylo prováděno na přístrojích (Alpha-analyzer, HP 4284, E4991A) ve frekvenčním rozsahu 1 Hz – 1 MHz. Teplotní závislosti byly měřeny na kryogenickém zařízení jak v Augsburgu tak i na Ústavu Fyziky FEKT VUT v Brně v rozsahu 10-310 K. Koncentrace niklu ve sledovaném kompozitním systému byly v rozsahu 0-75 % a průměrná velikost částic niklu byla v rozmezí 35 – 115 m. Byla prokázána závislosti velikosti niklových kulových částic na dielektrické vlastnosti v kompozitním systému kulové niklové částice - polymer. Znamená to posun v oblasti výzkumu kompozitních materiálu resp. v oblasti výpočtů směsných vztahů. Bylo zjištěno, že přidáním plniva (kulových niklových částic) o různých velikostech a stejném objemovém zastoupení do polymerní matrice nebudou mít výsledné kompozity stejné vlastnosti. Byl vytvořen nový směsný vztah, který velmi dobře popisuje chování celého kompozitního systému.
Dlážděné vozovky a problematika jejich poruch
Vlk, Radomír ; Dašková, Jaroslava (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracovat základní charakteristiky dlážděných vozovek. Vyjmenovat jejich výhody a nevýhody a na konkrétních příkladech poruch těchto vozovek pak navrhnout jejich opravy.
Konstrukce prosévacího zařízení pro práškové kovy
Malý, Martin ; Koukal, Ondřej (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukcí zařízení na prosévání kovových prášků a problémy spojenými s touto technologií. Dále se práce zaměřuje na vibrace a jejich buzení. Na základě zadaných parametrů je v této práci vytvořen a popsán návrh prosévacího zařízení na kovy ve formě prášku.
Nestmelené podkladní vrstvy
Simkovič, Lukáš ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce provádí porovnání vhodnosti využití nestmelených podkladních vrstev z materiálu se zrny dvou velikostí. Práce hodnotí vlastnosti směsí a ekonomickou výhodnost.
Změna v porozumění různým modelům zlomků u žáků základní školy
Hillebrandová, Eliška ; Janda, David (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Zlomky patří mezi obávané téma nejen pro žáky, ale i učitele. Důvodem je, že se jedná o zlomové učivo na základních školách, bez něhož nelze s úspěchem pokračovat v navazujícím studiu. Proto se v první kapitole této práce zaměříme na porozumění zlomkům skrze vizuální modely (diskrétní a spojité - čokoláda, kruh, úsečka, obdélník), které je možné u nás běžně nalézt v učebnicích zaměřených na výuku zlomků. Ve druhé kapitole jsme s pomocí nástrojů akčního výzkumu zkoumali, jak se mění porozumění žáků v čase po provedených intervencích. Výzkum se skládal ze dvou pilotních testování a třech iterací testu v průběhu dvou měsíců ve třech sedmých třídách na pražské základní škole. V testu jsme se konkrétně soustředili na hledání části z celku a hledání celku zčásti u těchto tří modelů: diskrétní uspořádaný model, model zlomku jakožto části plochy v mřížové síti a model číselné osy. Všechny výsledky jsme graficky zpracovali pomocí tabulek, boxplotů a opírali jsme se i o statistické testy. Ve třetí kapitole jsme detailně tyto výsledky shrnuly a také poukázaly na nedostatky výzkumu a jejich možnosti odstranění. Ukázalo se, že u žáků došlo k pozitivní změně v porozumění modelům zlomků. Tato práce může pomoci dalším učitelům při výuce zlomků jako inspirace úloh a doporučení pro zařazování modelů i při operacích...
Žákovská řešení slovních úloh se zlomky a s procenty
ADAMCOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá tématem z matematiky, a to slovními úlohami se zlomky a s procenty. Konkrétně se tato práce věnuje žákovským řešením takových slovních úloh. Práce seznamuje čtenáře s tím, jak vybrané slovní úlohy se zlomky a s procenty řeší žáci 9. ročníků základních škol. Přibližuje čtenářům různé početní postupy, které žáci zvolili. Některé postupy se objevily častěji, jiné naopak pouze výjimečně. Každá slovní úloha je doplněna grafem, který znázorňuje úspěšnost žáků při řešení dané slovní úlohy. Dále jsou v práci zařazeny fotografie žákovských řešení pro čtenářovu lepší představu. V závěru kapitoly jsou některé slovní úlohy zpracované pomocí metody Concept Cartoons. Práce ukazuje především na úzké souvislosti mezi zlomky a procenty. A hlavně na to, jak to vidí žáci základních škol.
Pracovní listy pro výuku matematiky na druhém stupni ZŠ z vybraných témat
ONDRÁČKOVÁ, Kamila
Hlavním cílem diplomové práce je na základě pracovních listů ověřit znalosti z oblasti aritmetiky jednak žáků 2. stupně vybraných základních škol, jednak žáků vybraných víceletých gymnázií. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na znalosti, které by každý žák měl ovládat. Praktická část obsahuje 4 pracovní listy určené pro žáky šestého, sedmého, osmého a devátého ročníku základní školy, resp. pro žáky odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Řešení pracovních listů s podrobným postupem jsou uvedeny v příloze diplomové práce. Součástí praktické části jsou výsledky výzkumu, které ukazují na rozdíly ve znalostech žáků daných škol.
Badatelské vyučování matematice v tématu zlomek
Podhajská, Kristýna ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Teoretická část se zabývá přístupy k vyučování, konkrétně konstruktivistickým, instruktivním a transmisivním přístupem. Záměrem této části bylo porovnat tyto přístupy a zhodnotit je vzhledem k trvalosti poznání a aktivnímu zapojení žáka. Také je posoudit z hlediska formálních poznatků. V kapitole o badatelsky orientovaném vyučování se věnuji způsobu vyučování, který souvisí s konstruktivistickým přístupem. V další kapitole jsem charakterizovala úlohy typu concept cartoons, které lze využít jako prostředek k bádání. Teoretická část se také zaměřuje na téma zlomků, a to na interpretace zlomků a na modely a reprezentace zlomků. V praktické části popisuji šetření uskutečněné na základní škole. Průzkumem žákovských prací jsem výzkumný problém zúžila na interpretace a modely zlomků. Na základě této šetření jsem postavila další část výzkumu. Při naplňování cílů a hledání odpovědí na výzkumné otázky jsem zvolila výzkumnou strategii inspirovanou akčním výzkumem, protože hlavním cílem výzkumného šetření bylo zlepšit a obohatit mou dosavadní praxi. Výzkum byl zpracováván kvalitativně. Zpracování této práce mi pomohlo ujasnit si, proč jsou zlomky pro žáky tak problematické učivo. Jaké miskoncepce se u žáků objevují a jakých chyb se v důsledku toho dopouštějí. KLÍČOVÁ SLOVA Matematické vzdělávání, vyučování...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.