|
Vzdělávání zaměstnanců v bankovním sektoru
MATOUŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce pojednává o vzdělávání v bankovním sektoru České republiky. Vymezuje jednotlivé pojmy spojené se vzděláváním, metodami vzděláváním a dále zahrnuje charakteristiku bankovního sektoru ČR. V teoretické části je detailně rozepsáno firemní vzdělávání, jeho jednotlivé fáze a jejich díl-čí části. Tato část práce se zaobírám i jednotlivými metodami vzdělávání, které jsou posléze blíže a podrobněji popsány, a to včetně jejich hlavních výhod a nevýhod. Druhou polovinu bakalářské práce tvoří výzkumná část. Ta byla provedena během roku 2023 a její výsledky byly následně porovnány s dotazníkovým šetřením CVTS. Toto šetření provádí organizace Eurostat s pravidelnou pěti letou periodicitou ve státech Evropské unie, kam spadá i ČR. Ta se tohoto výzkumu účastní již od roku 2000. Nejaktuálnější data pocházejí z roku 2015, jelikož v roce 2020 ochromila svět pandemie Covid-19. Na základě inspirace dotazníkovým šetřením CVTS byl vytvořen vlastní dotazník, který se zabýval aktuálně používanými metodami ve vzdělávání, formami vzdělávání nebo tím, jaké další kurzy by chtěli absolvovat samotní zaměstnanci a kde oni sami cítí prostor pro zlepšení. V dotazníku se dále také objevili otázky týkající se financování vzdělávání, které je vel-mi nezanedbatelnou položkou v rozpočtech bank a zároveň investicí do jejich budoucnosti. Na závěr byl doporučen další postup vzdělávání na základě potřeb zaměstnanců bankovního sektoru a uveden výhled do budoucna, ve kterém by se mohl celý dosavadní systém vzdělávání rapidně proměnit díky rozšířené nebo virtuální realitě.
|
|
Aspekty vzdělávání pracovníků v sociální sféře
DOLEŽALOVÁ, Františka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na další vzdělávání pracovníků v sociální sféře, které je důležité pro obnovování, upevňování a získávání potřebných informací. Cílem práce bylo zmapovat aspekty vzdělávání sociálních pracovníků v okrese Jindřichův Hradec. K vypracování praktické části a dosažení cíle byl využit kvalitativní výzkum. Přesněji uvedeno zde došlo k využití metody dotazování za pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovoru se účastnilo osm pracovníků z různých organizací v okrese Jindřichův Hradec. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pracovníci v sociální sféře nejčastěji volí k dalšímu vzdělávání kurzy, školení a vzhledem k pandemii covid-19 také webináře. Pracovníci přitom mají možnost volby, na který kurz či školení se vydají. Rozhodují se podle několika kritérii, mezi ně lze zařadit téma, náplň, dostupnost a souvislost s prací. Zjištěné výsledky bakalářské práce poukazují na některé z pozitiv, které můžeme nalézt v oblasti vzdělávání pracovníků sociální sféry v okrese Jindřichův Hradec. Zároveň však poukazují, na některé ze stránek vzdělávání, které by měly být podrobeny více kritickému rozboru a v budoucnu lépe zvládnuty.
|
|
Systémy dalšího vzdělávání učitelů. Zaměřeno na území hlavního města Prahy
Janušková, Jindra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Profesní rozvoj učitelů, tedy i jejich další vzdělávání je jedním ze základních strategických cílů dnešního školství. Bakalářská práce zkoumá, jaké druhy a formy dalšího vzdělávání jsou nejčastěji voleny a jak toto vzdělávání je realizováno na jednotlivých stupních škol - mateřských, základních i gymnáziích. Teoretická část se postupně zaměřuje na historii, vysvětlení základních pojmů a cílů dalšího vzděláváním. V dalších kapitolách se práce zabývá právním rámcem, druhy a formami tohoto vzdělávání. Ve výzkumné části jsou na základě cíle výzkumného šetření stanovena tvrzení. Pro ověření těchto tvrzení byla zvolena kvantitativní obsahová analýza textu (výročních zpráv a záznamů o činnosti mateřských škol). Jako výzkumný vzorek byly metodou náhodného výběru vybrány zástupci mateřských a základních škol a gymnázií. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že ředitelé základních škol a gymnázií dodržují školský zákon, hodnocení dalšího vzdělávání učitelů je součástí všech jejich výročních zpráv. Nejčastějším realizovaným druhem dalšího vzdělávání na vybraných školách je průběžné studium, které slouží k prohlubování odborné kvalifikace učitelů. Klíčová slova: celoživotní učení, další vzdělávání učitelů, druhy vzdělávání, formy vzdělávání, gymnázium, mateřská škola, pedagogický pracovník, učitel,...
|
| |
| |
|
Motivace ke vzdělávání pracovníků ve vybrané organizaci
DITRICHOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce je zaměřená na motivaci pracovníků ve vybrané organizaci ke vzdělávání. V teoretické části jsou popsány pojmy vzdělávání, formy a metody vzdělávání, motivace a její metody. Empirická část je zaměřená na společnost Makro Cash & Carry ČR s.r.o., v níž jsou pomocí kvantitativního výzkumu s využitím dotazníkového šetření a analýzy dostupných dokumentů zjišťovány požadavky na potřebné vzdělávání zaměstnanců, motivace zaměstnanců k dalšímu vzdělávání, účast zaměstnanců na jednotlivých vzdělávacích akcích a oblasti vzdělávacích aktivit, o které mají zaměstnanci zájem.
|
| |
|
Systémy dalšího vzdělávání učitelů. Zaměřeno na území hlavního města Prahy
Janušková, Jindra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Profesní rozvoj učitelů, tedy i jejich další vzdělávání je jedním ze základních strategických cílů dnešního školství. Bakalářská práce zkoumá, jaké druhy a formy dalšího vzdělávání jsou nejčastěji voleny a jak toto vzdělávání je realizováno na jednotlivých stupních škol - mateřských, základních i gymnáziích. Teoretická část se postupně zaměřuje na historii, vysvětlení základních pojmů a cílů dalšího vzděláváním. V dalších kapitolách se práce zabývá právním rámcem, druhy a formami tohoto vzdělávání. Ve výzkumné části jsou na základě cíle výzkumného šetření stanovena tvrzení. Pro ověření těchto tvrzení byla zvolena kvantitativní obsahová analýza textu (výročních zpráv a záznamů o činnosti mateřských škol). Jako výzkumný vzorek byly metodou náhodného výběru vybrány zástupci mateřských a základních škol a gymnázií. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že ředitelé základních škol a gymnázií dodržují školský zákon, hodnocení dalšího vzdělávání učitelů je součástí všech jejich výročních zpráv. Nejčastějším realizovaným druhem dalšího vzdělávání na vybraných školách je průběžné studium, které slouží k prohlubování odborné kvalifikace učitelů. Klíčová slova: celoživotní učení, další vzdělávání učitelů, druhy vzdělávání, formy vzdělávání, gymnázium, mateřská škola, pedagogický pracovník, učitel,...
|
|
Další vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol znojemského regionu.
KOLŠTROMOVÁ, Dana
Předmětem bakalářské práce je zjištění, za jakých podmínek se uskutečňuje další vzdělávání pedagogických pracovníků znojemského regionu. V teoretické části se zaměřuji na současné legislativní požadavky na odbornou připravenost předškolních pedagogů a nastínila jsem některé možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.V druhé části jsem se zaměřila na specifika znojemského regionu, na počty a velikosti předškolních zařízení a informace o dopravní obslužnosti. Třetí, praktická část mojí práce, přináší zpracované názory pedagogů a vedoucích pracovníků mateřských škol.
|