Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
Sportovní vozy BMW - od historie až po současnost
Bartoš, Martin ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této práci je uveden chronologický přehled nejvýznamnějších sportovních vozů BMW od počátku automobilky až po současné modely, které se určitým způsobem zapsali do historie motoristického sportu. V první části práce je pojednáno o historii automobilky BMW. V další části se pak práce zaměřuje na jednotlivé vozy. U každého modelu je popsáno jeho konstrukční řešení, případně poukázáno na různé netradiční konstrukce. Dále velmi stručný výčet jeho úspěchů na závodních tratích a nakonec jsou uvedeny jeho nejdůležitější technické parametry.
Aerodynamic properties of different front wing specifications on formula race car
Šulík, Daniel ; Zemanová, Lucie (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis focuses on the aerodynamic properties of front wings on Formula 1 cars. The first chapter discusses the basic aerodynamic principles of fluids and gases. The second chapter discusses the historical evolution of front wings in Formula 1. Third chapter talks about the latest aerodynamic regulations and their benefits for the sport. In the last chapter there is a practical part with an air flow simulation on four different wings and their aerodynamic properties are compared.
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.
Vývoj vozů Formule 1
Šopík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem vozů formule 1 od počátku Mistrovství světa formule 1 a popisuje prvních 20 let tohoto vývoje. Toto období je charakterizováno jako přechod předválečných vozů s motory vpředu na vozy s motory za jezdcem, které jsou charakteristické pro současnou formuli 1. Jsou zde popsány hlavní konstrukční prvky a podskupiny, které se zlepšovaly za použití nových materiálů a technologií.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.
Motory formule 1
Kaňa, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem konstrukce některých funkčních částí motoru Formule 1. V první části práce jsem se zaměřil na klikové hřídele, ojnice, písty, ventilové rozvody a jejich porovnání se sériovými motory. Dále práce pokračuje uvedením několika netradičních řešení u motorů Formule 1 a porovnáním parametrů známých pohonných jednotek.
Historie a současnost aerodynamických prvků vozidel formule 1
Olšák, Jiří ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma historie a současnost aerodynamických prvků vozidel F1. Je zaměřena především na ty prvky, které významně ovlivnily aerodynamické vlastnosti a chování vozidel F1, jak v minulosti, tak i v současnosti. Zabývá se také kategorizací jednotlivých prvků současných vozů F1 a následným zhodnocením vhledem k celkovému aerodynamickému zatížení.
Historický přehled vývoje podvozků a motorů formule 1
Hrudík, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá pehledem hlavních milník v oblasti vývoje konstrukce závodního vozu. Pozornost je vnována vozm formule 1, které jezdí v závodech od roku 1950. Ped samotným popisem technických ešení vozu formule 1 je zaazena ást, která strun osvtluje postupné smování k formuli 1. V následující kapitole jsou v pehledné tabulce zpracovány technické omezení a pedpisy pro konstrukci voz Velkých cen. Tabulka je uspoádaná vzestupn podle jednotlivých let. Další ást se vnuje aktuální sezón 2008 svtového šampionátu. Je zde uveden výtah z technických regulí a také pehled všech tým, jezdc a voz v této sezón. Jeden z tým je v samostatné ásti popsán podrobnji vetn nkolika obrázk. Poslední oddíl má za cíl doplnit historii vývoje o konstrukní zvláštnosti a experimenty.
CFD při návrhu aerodynamiky závodních automobilů
Černík, Daniel ; Štefan, David (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá využitím CFD při návrhu aerodynamiky závodních automobilů, konkrétně Formule 1. V první kapitole jsou popsány základní pojmy mechaniky tekutin. V dalších kapitolách jsou zmíněny způsoby zjišťování aerodynamických vlastností vozů Formule 1, úvod do CFD a aerodynamické prvky vozu Formule 1. Následuje kapitola věnovaná využití CFD ve Formuli 1. Poslední kapitolou je praktická část, kde je řešeno obtékání zadního přítlačného křídla vozu Formule 1 ve 2D prostoru pomocí CFD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.