Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Letové výkony soutěžního modelu letadla
Majtán-Černák, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom postupu overenia letových výkonov pre model lietadla postavený podľa špecifikácii súťaže Air Cargo Challenge 2015. Najprv je v nej predstavená súťaž so svojimi požiadavkami a pravidlami. Ďalej je predvedený letún s jeho základnými návrhovými parametrami. Ako základ do návrhu letových meraní, práca obsahuje teoretický úvod. Nakoniec sa v práci nachádza samotná metodika merania spolu s vyhodnotením nameraných výsledkov.
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.
Koncepční návrh hornokřídlého letounu s využitím konstrukčních prvků předchozího typu
Koudelka, Jaroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh nového hornoplošného letounu pro firmu TL ultralight s využitím konstrukčních prvků jejich předchozích typů. Návrh je tvořen s důrazem na komfort posádky a ergonomii kabiny. První část práce se zaměřuje na popis základních požadavků kladených na navrhovaný letoun a jeho zařazení v rámci leteckých předpisů. Dále obsahuje rešeršní část konkurenčních typů a aktuálně vyráběného typu, jenž by měl navrhovaný letoun v portfoliu firmy nahradit. Následuje charakteristika jednotlivých částí draku, specifikace částí, jenž budou využity z předchozích typů, a návrh zcela nových částí. Velký důraz je dále kladen na uspořádání interiéru a jeho designovou a ergonomickou podobu. Na navrhovaném letounu jsou poté provedeny teoretické výpočty základních výkonů a vlastností a předběžný hmotnostní rozbor. V závěru jsou vyhodnoceny přínosy nově navrhovaného letoun s ohledem na konkurenci.
Koncepční návrh letounu s elektrickým pohonem
Ševčík, Igor ; Sklenář, Filip (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce nového letounu s elektrickým pohonem dle zadání firmy Evektor, spol. s r.o. V první části jsou podrobněji zpracována statistická data malých letounů s různými typy pohonů a je uvedeno jejich vzájemné srovnání. V následující části se práce soustředí na zadané parametry a požadavky pro návrh letounu. Na předchozí navazuje nejdůležitější část práce, kterou představuje optimalizace křídla pro použití na letounu a analýza jeho parametrů. Poté je rozebrána problematika předběžného ověření letových výkonů, stejně tak určení návrhových rozměrů letounu a navazující hmotový rozbor s uvážením rozboru rozmístění bateriových článků. V rámci hmotového rozboru je uvažováno několik různých typů letové konfigurace. Závěrečná část obsahuje zhodnocení optimalizačního a návrhového procesu.
Koncepční návrh dvoumístného lehkého monitorovacího letounu
Kaňák, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o koncepčním návrhu lehkého monitorovacího letounu. Řeší přizpůsobení již vzniklého letounu VUT 001 Marabu, nově stanoveným požadavkům vycházejících z definice typické mise. Návrh nové geometrie a tvary. Návrh a pevnostní kontrolu lože zařízení pro monitoring. A také výpočty základních letových výkonů.
Conceptual design of training aircraft with electric propulsion
Seman, Matúš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
This thesis is focused on conceptual design of electric powered training aircraft, using certification guidelines CS-LSA. Designing process of geometrical and aerodynamic characteristics is primary based on statistics of certificated aircrafts in this particular category. The following calculation of performance stabilities and flight performances is based on knowledge of aerodynamic polar. The calculation of the polar is also part of this thesis. The last part of the thesis consists of construction design of the front part of fuselage and engine static structural analysis of engine mounts.
Remotorizace letounu EV-55 Outback
Puller, Tomáš ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Práce Remotorizace letounu EV-55 se zabývá možností náhrady tubrovrtulového motoru PT6A-21 pístovým vznětovým motorem. Je proveden výběr vhodného motoru a vrtule a vytvořen 3D model zástavby motoru do letounu. Dále je proveden hmotnostní rozbor, a na základě jeho výsledků a požadavku předpisu CS 23 ja stanoveno zatížení a proveden pevnostní výpočet motorového lože. V další části se práce zabývá návrhem úprav draku a výpočtem základních letových výkonů. V závěrečné fázi je pojednáno o předpokládané ekonomice provozu.
Koncepční návrh hornokřídlého letounu s využitím konstrukčních prvků předchozího typu
Koudelka, Jaroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh nového hornoplošného letounu pro firmu TL ultralight s využitím konstrukčních prvků jejich předchozích typů. Návrh je tvořen s důrazem na komfort posádky a ergonomii kabiny. První část práce se zaměřuje na popis základních požadavků kladených na navrhovaný letoun a jeho zařazení v rámci leteckých předpisů. Dále obsahuje rešeršní část konkurenčních typů a aktuálně vyráběného typu, jenž by měl navrhovaný letoun v portfoliu firmy nahradit. Následuje charakteristika jednotlivých částí draku, specifikace částí, jenž budou využity z předchozích typů, a návrh zcela nových částí. Velký důraz je dále kladen na uspořádání interiéru a jeho designovou a ergonomickou podobu. Na navrhovaném letounu jsou poté provedeny teoretické výpočty základních výkonů a vlastností a předběžný hmotnostní rozbor. V závěru jsou vyhodnoceny přínosy nově navrhovaného letoun s ohledem na konkurenci.
Koncepční návrh letounu s elektrickým pohonem
Ševčík, Igor ; Sklenář, Filip (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce nového letounu s elektrickým pohonem dle zadání firmy Evektor, spol. s r.o. V první části jsou podrobněji zpracována statistická data malých letounů s různými typy pohonů a je uvedeno jejich vzájemné srovnání. V následující části se práce soustředí na zadané parametry a požadavky pro návrh letounu. Na předchozí navazuje nejdůležitější část práce, kterou představuje optimalizace křídla pro použití na letounu a analýza jeho parametrů. Poté je rozebrána problematika předběžného ověření letových výkonů, stejně tak určení návrhových rozměrů letounu a navazující hmotový rozbor s uvážením rozboru rozmístění bateriových článků. V rámci hmotového rozboru je uvažováno několik různých typů letové konfigurace. Závěrečná část obsahuje zhodnocení optimalizačního a návrhového procesu.
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.