Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvůrčí producentská skupina se zaměřením na diváka 65+
Slivoňová, Juliána Silvie ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Výstupem této práce je základ tvůrčí producentské skupiny samostatně fungující v prostředí tuzemské televize veřejné služby a úzce zaměřené na seniorského diváka. Obsahuje popis televizního prostředí a to jak ze strany producenta, tak se strany konzumenta. Je doplněna o detailní popis cílové skupiny na základě komparace dostupných sociologických výzkumů a o základní popis pěti doporučených pořadů, pro takovou konkrétní TPS.
Struktura obrazu jako výrazový prostředek kameramana
Ticháček, David ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Jiří (oponent)
Má bakalářská práce se zabývá strukturou filmového obrazu a jejím působením na diváka audiovizuálního díla. Snaží se předložit celkový pohled na jev struktury obrazu. V první části stručně popisuje historické milníky, které vedly ke vzniku fenoménu filmového zrna. Dále objas- ňuje podstatu pojmu struktura obrazu a zkoumá z fyzikálně-chemického hlediska zrno filmových materiálů. Zkoumá estetickou podstatu filmového zrna a poukazuje na způsoby, jakým lidské vidění zrno vnímá. Popisuje metody, jakými je struktura obrazu využívána v kameramanské praxi a pomocí empirického výzkumu zjišťuje skutečný vliv zrna v obraze na vnímání emocionální působnosti filmu a samotného obrazu divákem.
Současné evropské celovečerní animované filmy pro dospělé
Dohnalová, Kamila ; RYCHECKÝ, Tomáš (vedoucí práce) ; DĚCKÁ, Eliška (oponent)
Diplomová práce Současné evropské celovečerní animované filmy pro dospělé systematicky popisuje a analyzuje celovečerní animované filmy pro dospělé vyrobené v Evropě v letech 2009–2015. Je uveden historický kontext celovečerního animovaného formátu a dospělého diváka jako cílové skupiny. Práce vychází z předpokladu, že filmy Persepolis a Vals Im Bashir před deseti lety určily nový směr, kterým se současná evropská animace ubírá. Na základě stanovených a popsaných kritérií práce seznamuje s tím, jaké filmy v daném období vznikly a co mají tyto snímky společného; jaké náměty, žánry, animační techniky, způsoby financování a šíření převládají. Dané filmy jsou vsazeny do souvislostí evropského animačního průmyslu jako celku a na základě analýzy těchto filmů i nových připravovaných projektů jsou stanoveny současné trendy a tendence oboru.
Duální koncepce postavy
Šámal, Matěj ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; JECH, Pavel (oponent)
Diplomová práce duální koncepce postavy se zabývá existencí filmů, ve kterých protagonista není divákovou hlavní postavou. Práce zkoumá, na základě jakých principů ke zmíněnému efektu dochází. Jaký vztah k sobě tyto postavy mají a jak se v průběhu vyprávění ovlivňují. Na základě rozborů konkrétních filmových příkladů je vytyčeno několik pravidel, jejichž naplnění přispívá k tomuto efektu. Práce si klade za cíl vysvětlit rozdíl mezi funkcí protagonisty a funkcí hlavní postavy diváka. Zároveň klasifikuje typy příběhů, u kterých k efektu duální koncepce postavy dochází nejčastěji.
Analýza návštěvnosti českých filmů v letech 2010-2015
Králová, Monika ; DANIELIS, Aleš (vedoucí práce) ; Badač, Peter (oponent)
Kino patří stále k hlavním místům šíření audiovizuálního obsahu i navzdory jiným, rozvíjejícím se možnostem. Jeho návštěvnost měla v minulosti různé tendence a za poslední rok dokonce vzrostla. Jednou věcí je ale návštěvnost celková, kdežto další stránkou věci je návštěvnost tuzemské tvorby, přičemž právě tato problematika je tématem mé práce. První část práce se zaměřuje především na výsledky a statistiky týkající se návštěvnosti českých filmů. Konkrétně jde o výsledky návštěvnosti, tržeb a rozdíly mezi klasickými kiny a multiplexy. Jedna kapitola také reflektuje žánry v českém filmu. Následující část je věnována faktorům, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat a jejich posouzení s výsledky, uvedené v první části práce. Závěrečná část předkládá shrnutí této analýzy.
Na obranu diváka
Noll, Alžběta ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Na obranu diváka se věnuje různým pohledům na vztah k divákovi. V první části analyzuje čtyři divácky úspěšné filmy - Anděl Páně 2, Ženy v pokušení, Štěstí a Rok ďábla. Z hledisek marketingo-estetického, finančního a podle délky nasazení v kinech vyplývá, že postupy, které využívají nenáročné filmy i umělecké, jsou v lecčem obdobné. V druhé části se zaměřuje na vztah institucí, které by měly být garanty vyššího umění, k divákovi. Popisuje způsoby, kterými se prezentují v 10. letech 21. století. Konkrétně jde o Státní fond kinematografie, Českou televizi a artového distributora Film Europe a dochází k závěru, že všechny výše zmíněné subjekty líčí náročnou tvorbu jako něco, co je rezervované pro elitního diváka. Ten se vyznačuje tím, že vedle toho, že je vnímavý, tak má prostředky na to, aby se soustavně vzdělával a orientoval v oblasti. Díky svému vlivu soustavně dostávají diváky do pozice nevzdělaných konzumentů. Divák se nedostává do pozice záměrně, instituce pouze zneužívají jeho neorientace, která je způsobena jeho zaneprázdněním. Česká televize a Státní fond kinematografie kategorizují diváky a náročný obsah odsouvají od běžného člověka. Ivan Hronec se svou společností Film Europe naopak vyděluje z běžných diváků elitu, která je podle něj jediným možným konzumentem vysokého umění.
Rozvoj publika a práce s ním z pohledu kinaře a distributora
Lísalová, Anna ; Kameníková, Zuzana (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat, jak kina a filmoví distributoři pracují se svým publikem, jaké aktivity pro něj vytvářejí, jakým způsobem se ho snaží rozvíjet a kreativně k němu přistupovat. V první části této práce definuji pojem rozvoj publika, který je v současné době stěžejním a hodně diskutovaným pojmem z hlediska kulturních institucí. Další části této práce se pak konkrétně zaměřují na jednotlivé koncepce rozvoje publika – převážně na aktivity pro existující a potenciální publikum, na aktivity pro specifické divácké skupiny a na aktivity pořádané na netradičních místech a mimo tradiční organizace. V závěru se práce dotýká vyhlídek do budoucnosti pro tento obor.
Filmový průmysl a práce s publikem
Pojarová, Karolína ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Studie stavící na vlastním průzkumu a kulturních teoriích věnující se tématu zapojení aktérů filmového průmyslu v oblasti práce s publikem. Práce se orientuje na filmové profesionály a jejím cílem je představit potenciál filmové a audiovizuální výchovy a její užitek pro sektor filmového průmyslu. Příklady dobré praxe jsou ve studii zmíněny za účelem inspirovat prostředí českého filmového průmyslu. V neposlední řadě je navrženo několik modelů, jak by čeští filmoví producenti a distributoři mohli oblasti práce s publikem přispět.
Rozhodování pražských filmových diváků
Macháček, Ivan ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Zelený, Martin (oponent)
Cílem této práce je zmapovat postoje pražských filmových diváků ke sledování filmů v kině a doma a zjistit, podle jakých faktorů se rozhodují při výběru konkrétního filmu ke zhlédnutí. Prostředky k dosažení tohoto cíle jsou rešerše existující literatury spojené s tímto tématem a vlastní výzkum formou dotazníkového šetření na vzorku obyvatel Prahy s odpovídajícím demografickým složením. Nejzásadnější závěry tohoto šetření se týkají četnosti sledování filmů v kině a doma, postojů k původu a lokalizaci filmů, postojů k jednotlivým žánrům, faktorů ovlivňujících výběr filmu a porovnání výsledků jednotlivých demografických skupin (podle pohlaví, věku a vzdělání) v rámci těchto okruhů.
Vztah kognitivní agility, sociální inteligence a vkusu diváka
Zapletal, Vít ; Poláček, Vít (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Sociální inteligence a kognitivní agilita konkrétního diváka mohou být spolu s úrovní jeho obecného vzdělání nejdůležitějšími aspekty, jež ovlivňují průběh percepce a výsledné hodnocení díla. Obzvláště u modernistických snímků je výrazná nekompatibilita divákova vnímání a struktury díla důvodem jeho dezorientace a odmítnutí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.