Název:
Duální koncepce postavy
Překlad názvu:
Dual Conception of the Character
Autoři:
Šámal, Matěj ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; JECH, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce duální koncepce postavy se zabývá existencí filmů, ve kterých protagonista není divákovou hlavní postavou. Práce zkoumá, na základě jakých principů ke zmíněnému efektu dochází. Jaký vztah k sobě tyto postavy mají a jak se v průběhu vyprávění ovlivňují. Na základě rozborů konkrétních filmových příkladů je vytyčeno několik pravidel, jejichž naplnění přispívá k tomuto efektu. Práce si klade za cíl vysvětlit rozdíl mezi funkcí protagonisty a funkcí hlavní postavy diváka. Zároveň klasifikuje typy příběhů, u kterých k efektu duální koncepce postavy dochází nejčastěji.This thesis called dual concept of a character deals with the existence of films where the protagonist is not the main character of a viewer. The work examines on the basis of which principles this effect occurs. Then it is described, what kind of relations these characters have with each other, and how they influence each other during the narration. A few rules are set on the basis of the particular film examples, which fulfilment contributes to this effect. The aim of this work is to explain the difference between the function of a protagonist and the main character of a viewer. It also classifies types of stories, where the effect of a dual concept of a character occurs most often.
Klíčová slova:
americká kinematografie; analýzy filmových děl; empatie; filmová dramaturgie; filmová teorie; filmové postavy; filmoví diváci; psychologické aspekty
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10002