Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza nástavců pro uložení harvestorové hlavice na rypadlo
Popela, Dominik ; Struhal, Vít (oponent) ; Mergl, Václav (vedoucí práce)
Úvod diplomové práce se zabývá kompletní rešerší jednotlivých komponent, které jsou zapotřebí přimontovat k rypadlu tak, aby se jej dalo využít k lesní těžbě. Nedílnou součástí rešerše je podrobný průzkum trhu, díky kterému byla analyzována různá konstrukční provedení vyráběných nástavců. Po rešeršní části následuje popis zvolených komponent sestavy, které utvářejí přídavné zařízení rypadla pro jeho použití při lesní těžbě. Následující kapitola již popisuje vlastní návrhy konstrukčního provedení nástavců ve třech variantách. Stěžejní část diplomové práce se věnuje dynamické simulaci procesu těžby a pevnostním simulacím navržených nástavců. Pomocí dynamické simulace byl zjištěn průběh silových účinků působících na čep nástavce, které vznikají během procesu kácení stromu. Z výsledků dynamické simulace byly stanoveny maximální silové účinky, které byly dále aplikovány v pevnostní analýze. Pro výpočet pevnostní analýzy byla zvolena metoda konečných prvků. Finální podoba jednotlivých konstrukčních variant nástavců vznikla z provedených pevnostních analýz. Závěr diplomové práce hodnotí dosažené výsledky a podrobné porovnání vytvořených konstrukčních variant nástavců.
Jeřábová kočka mostového regálového jeřábu nosnosti 30t
Kolegar, Vojtěch ; Bartušek, Filip (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem jeřábové kočky mostového regálového jeřábu s nosností 30 000 kg určenému pro manipulaci s ocelovými svitky. Práce je členěna na několik hlavních kapitol. Úvodní kapitola je věnována stručné rešerši a definici mostových jeřábů. První z hlavních částí práce je věnována funkčnímu návrhu a výpočtu základních parametrů zdvihu, která je navázána volbou a kontrolou dílčích komponent zdvihového mechanismu. Ve druhé hlavní části se práce zabývá návrhem a popisem konstrukce horního otočného rámu jeřábové kočky, sloupu pevného vedení a uchopovacího mechanismu. Po rozboru konstrukce těchto celků následuje stanovení několika druhů zatížení, kterým jsou tyto celky vystaveny, a to včetně součinitelů zatížení potřebných pro správné dimenzování jejich konstrukce. Poslední hlavní kapitolou je statická pevnostní analýza výše zmíněných částí mostového regálového jeřábu. Je proveden popis postupu tvorby výpočtového modelu, scénářů zatěžovacích stavů a celá kapitola je zakončena vyhodnocením zjištěných výsledků statické pevnostní analýzy. Výstupem práce jsou výpočtová zpráva zdvihové ústrojí a jeho komponent, pevnostní výpočet horního otočného rámu kočky, sloupu pevného vedení a uchopovacího mechanismu. Dalším výstupem je výkresová dokumentace sestavy zdvihového ústrojí jeřábové kočky, výkres svařovací sestavy uchopovacího mechanismu a sestava horního otočného rámu se sloupem pevného vedení a uchopovacím mechanismem.
Zařízení pro manipulaci se skříní elektrorozvaděče
Brauner, Jiří ; Černohous, Josef (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem manipulačního zařízení, které slouží ke zvednutí, otočení a pojezdu s rozvaděčem. První část práce obsahuje rešerši technologií manipulace s rozměrnými břemeny. Druhá část obsahuje shrnutí legislativních předpisů pro případ manipulace s rozvaděčem. Dále práce obsahuje návrh manipulačního zařízení, a to návrh konceptu, konstrukční návrh a pevnostní verifikaci vybraných konstrukčních uzlů.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Návrh uložení předního kola Formule Student
Černý, Filip ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem uložení předního kola Formule Student. Součástí je nejprve krátká rešerše o závodech Formule Student a porovnání konstrukcí těhlic pro různorodá použití jak v závodních, tak i sériových silničních automobilech. Dále obsahuje konstrukční řešení těhlice a náboje v systému CAD a výpočtový model těhlice vytvořený pomocí programu využívajícího metody MKP a to konkrétně pro analýzu napjatosti ve vybraných zátěžných stavech. Součástí je také optimalizace celého návrhu.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun Z 143 LSi
Gregor, Jiří ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem záměny stávajícího pevného podvozku cvičného a turistického letounu Z 143 LSi novým podvozkem typu VUT 100 v zatahovatelném systému. Úvodní kapitoly jsou věnovány popisu samotného letounu Z 143 LSi, jeho stávajícího podvozku a popisu zatahovatelného podvozku typu VUT 100. V další části jsou popsány možné varianty zástavby podvozku VUT 100 do letounu Z 143 LSi, které jsou kriticky zhodnoceny. Následuje výběr finálních variant pro zástavbu příďového a hlavního podvozku, pro které je vypracován konstrukční návrh v programu Catia V5. Součástí zástavby nového podvozku je remotorizace letounu pohonnou jednotkou Lycoming IO-390 a návrh nového motorového lože. Pro navržené řešení je vypracován nový hmotový rozbor s výpočtem centráží, nové případy pozemního zatížení, nová letová obálka zatížení a dodatečné případy zatížení nového motorového lože. Navržené motorové lože je zanalyzováno výpočetní metodou konečných prvků v programu MS Patran. Na závěr je navrženo možné schéma systému zatahování podvozku.
Konstrukční návrh vahadla odpružení vozidla
Poláček, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí a pevnostní analýzou vahadla zavěšení autokrosového automobilu. V práci jsou popsány některé případy reálného použití zavěšení s tlačnou tyčí a vahadlem v automobilovém sportu. Dále se práce zabývá konstrukčním řešením dorazů zdvihu a měřením zdvihu kola. Úkolem konstrukční části je návrh tvaru, rozměrů a způsobu uložení vahadla s důrazem na nízkou hmotnost spolu se zachováním dostatečné tuhosti a pevnosti. Konstrukční řešení jsou následně podrobena deformačně napjatostní analýze za účelem optimalizace finálního tvaru.
Analýza trubkovnic na základě norem a MKP
Horniak, Patrik ; Vincour, Dušan (oponent) ; Pernica, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na pevnostní výpočet trubkovnice trubkového výměníku s pevnými trubkovnicemi. Trubkovnice uvažovaná ve výpočtu je integrální s pláštěm i komorou. První část práce pojednává o problematice tepelných výměníků, trubkovnic a norem pro jejich výpočet. Druhá část práce se věnuje samotnému pevnostnímu výpočtu trubkovnice podle norem: ČSN EN 13445, ASME BPVC VIII a TEMA, se zaměřením na porovnání těchto výpočtových metod. Poslední částí práce je provedení výpočtu za pomoci metody konečných prvků a porovnání získaných výsledků s provedenými analytickými výpočty, podle výše zmíněných norem.
Modernizace eskalátoru
Kobzík, Martin ; Šebesta, Luděk (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem konstrukce eskalátoru firmy Otis a koncepcí jeho modernizace s názvem „In-truss“. Tento typ modernizace spočívá v ponechání stávající nosné konstrukce eskalátoru typu 506, do které se vkládají komponenty novější řady 506-NCE. Taková operace vyžaduje modifikaci, nebo tvorbu dílů (adaptérů) k uchycení nových komponentů na konstrukci a také její úpravy. Tyto úpravy vedou na pevnostní kontrolu konstrukce, která je provedena pomocí metody konečných prvků v softwaru NX I-deas. Práce obsahuje návrh vybraných subsystémů eskalátoru, pevnostní kontrolu nosné konstrukce a tvorbu objemového modelu v programu CREO-Parametric pro další využití.
Deformačně-napěťová analýza tepny s ateromem
Janík, Rostislav ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
V této diplomové práci je rozpracována deformačně napěťová analýza kyčelní tepny s ateromem. Model tepny je vytvořen jako 3D a symetrický v podélném řezu. První část práce se zabývá rešerší, která zahrnuje zisk informací z oblasti medicíny potřebných k řešení dané problematiky. Další část se věnuje nelineární mechanice, konstitutivnímu modelování z hlediska biomechaniky a výpočtovému modelování tepen. V následující části je již provedena analýza pro zatížení tepny zvýšeným krevním tlakem. Nakonec byly specifikovány nejistoty použitého modelu a vyhodnoceno riziko ruptury aterosklerotického plátu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.