Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trees Have the Power
Mikušková, Nina ; Fajnor, Richard (oponent) ; Kovářová, Marta (vedoucí práce)
Trees Have The Power Projekt sa rozvýja od roku 2013 a zaoberá sa silou kontaktov, nadobudnutých počas života. Poukazuje na fakt, že všetci si okolo seba vytvárame svoj mikrosvet, ktorý sa každým novým človekom, ktorého spoznáme, rozširuje. V prvej časti projektu bol v galérii vystavený strom, ako metafora na organizmus, ktorý sa za dobrých podmienok neustále rozvetvuje. V druhej časti vznikla internetová platforma, na zmapovanie a prepojenie už nadobudnutých kontaktov. Tretím výstupom je poskytnutie priestoru na prezentáciu "stromu". Zapojením ľudí z mojej bezprostrednej blízkosti, vzniknú prednášky, interaktívne akcie, koncerty, premietania a diskusie so zameraním na rôzne sféry života. Zámerom je na jednej strane testovať schopnosti využitia vlastnej komunity ako hybnej sily pri získavaní skúseností a znalostí. Na strane druhej demonštrácia pôsobného poľa takejto aktivity. Neobvyklý spôsob stretnutia, poskytuje priestor pre vznik nových perspektív vo vnútri komunity, no zároveň jeho prezentácia dokáže obohatiť diváka.
"Západní" cizinci v normalizačním Československu
Mašková, Tereza ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Tato práce na základě archivního výzkumu a rozhovorů s jedenácti narátory popisuje aspekty každodenního života západních cizinců v Československu v 70. a 80. letech 20. století. Výpovědi narátorů jsou zasazeny do kontextu - zvláštní důraz je kladen na legislativu a interní předpisy převážně orgánů ministerstva vnitra, které se týkají československé vízové politiky a postavení cizinců ve vztahu k občanům Československa (sňatky) a policejnímu aparátu (rozpracování, sledování). Na základě výpovědí a archivních materiálů je možné vyvodit, že československý režim v západních cizincích nespatřoval a priori ideologické nepřátele a jejich přítomnost v Československu toleroval. Byrokratické procedury byly ovšem nastaveny tak, že bylo možné cizince důkladně kontrolovat. Obavy z neprodloužení pobytu, případně vyhoštění často vedly ty narátory, kteří chtěli v Československu žít trvale, k podvědomému vyhýbání se střetům s režimem. Všichni narátoři se k tehdejšímu režimu staví kriticky a dovedou přesně charakterizovat jeho podstatu a hlavní negativa, zároveň ale některé aspekty života v normalizačním Československu vnímají pozitivně (solidarita mezi přáteli, více volného času aj.). Klíčová slova každodennost, normalizace, orální historie, přistěhovalectví, vízová politika, zahraniční studenti, západní cizinci 2
Současné trendy ve vývoji televizní zábavy na příkladu pořadu Prostřeno
Honsová, Pavlína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce se zabývá zábavou v současném českém i zahraničním prostředí. Má dvě části, teoretickou a praktickou. Na začátku teoretické části se zabývá teoretickým zázemím potřebným pro tuto práci, a to především každodenností a televizí, která v každodennosti hraje svou úlohu. V teoretické části dále popisuje jednotlivé pořady, především ty, které nějakým způsobem (např. příslušností k určitému žánru) souvisí s pořadem Prostřeno, to znamená významné světové reality show a pořady o vaření. Stručně zde také zmiňuje podobné významné pořady v českém prostředí. Analytická část má také několik kapitol. Nejprve se zde vysvětluje postup, kterým bude pořad Prostřeno analyzován, a to obsahovou analýzou. Následně je tato analýza provedena a jsou zhodnoceny výsledky. Dále je pořad srovnáván s jednotlivými významnými pořady, které byly zmíněny v teoretické části. Dále jsou zmíněny výrazové prostředky pořadu Prostřeno (střih, hudba…). Následuje shrnutí a celkové zhodnocení práce.
Posouvání hranic v chápání pojmu/významu "populární kultura" jejími konzumenty (na příkladu ženského publika sledujícího televizní seriály pro celou rodinu)
Fišerová, Marie ; Dominik, Šimon (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá studiem populární kultury na příkladu televizních seriálů jako typického produktu této kultury a výzkumem jejich konzumentů. Zabývá se posunem v chápání významu pojmu populární kultura na příkladu ženského publika sledujícího seriály označované jako seriály "pro celou rodinu". Prostřednictvím tohoto vybraného publika sledující dané seriály v době normalizace a sledujícího současné seriály se snažím vysledovat vývoj, změny apod. v oblasti chápání popkultury. Cílem diplomové práce je zjistit, k jakému posunu, změnám v oblasti chápaní pojmu/významu populární kultury došlo během časového období od normalizace po současnost. V práci se věnuji společenskému a politickému kontextu, definování populární kultury, každodennosti a sledování televizních seriálů. Jedná se o kvalitativní výzkum ženského publika prostřednictvím hloubkových rozhovorů.
Trees Have the Power
Mikušková, Nina ; Fajnor, Richard (oponent) ; Kovářová, Marta (vedoucí práce)
Trees Have The Power Projekt sa rozvýja od roku 2013 a zaoberá sa silou kontaktov, nadobudnutých počas života. Poukazuje na fakt, že všetci si okolo seba vytvárame svoj mikrosvet, ktorý sa každým novým človekom, ktorého spoznáme, rozširuje. V prvej časti projektu bol v galérii vystavený strom, ako metafora na organizmus, ktorý sa za dobrých podmienok neustále rozvetvuje. V druhej časti vznikla internetová platforma, na zmapovanie a prepojenie už nadobudnutých kontaktov. Tretím výstupom je poskytnutie priestoru na prezentáciu "stromu". Zapojením ľudí z mojej bezprostrednej blízkosti, vzniknú prednášky, interaktívne akcie, koncerty, premietania a diskusie so zameraním na rôzne sféry života. Zámerom je na jednej strane testovať schopnosti využitia vlastnej komunity ako hybnej sily pri získavaní skúseností a znalostí. Na strane druhej demonštrácia pôsobného poľa takejto aktivity. Neobvyklý spôsob stretnutia, poskytuje priestor pre vznik nových perspektív vo vnútri komunity, no zároveň jeho prezentácia dokáže obohatiť diváka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.