Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inkrementální induktivní pokrytelnost pro alternující konečné automaty
Vargovčík, Pavol ; Lengál, Ondřej (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
V tejto práci navrhujeme špecializáciu algoritmu inductive incremental  coverability, ktorá rieši problém prázdnosti alternujúcich konečných automatov. Experimentujeme s rôznymi návrhovými rozhodnutiami, analyzujeme ich a dokazujeme ich korektnosť. Aj keď je známe, že problém je sám o sebe PSpace-ťažký, zameriavame sa na to, aby bolo rozhodovanie prázdnosti výpočetne prijateľné v niektorých triedach automatov s praktickým využitím. Dosiahli sme niekoľko zaujímavýcch výsledkov v porovnaní so špičkovými algoritmami, predovšetkým v porovnaní s algoritmami založenými na protireťazcoch.
Ve vesmíru
Blatná, Hana ; Vítková, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Bakalářská práce je sérií čtrnácti kreseb vzniklých za výhradního použití grafitu. Kresby odrážejí subjektivní pohled na téma vesmíru, inspirovaný archaickými výklady o planetách a nebeských tělesech, konspiračními teoriemi, černobílými snímky textur, povrchů, hornin a meteoritů zachycených moderní technologií. Kresby jsou pokusem o vyjádření skrytých vnitřních pohnutek, osobní mytologie, energie krajiny, vztahu k přírodě. Papír je zde paralelou k obloze, projekční plochou, na které v otiscích, geometrických útvarech a za použití perspektivy vnikají snové vesmírné krajiny.
Beztvarost
Conde, Tamara ; Kohoutková, Karolína (oponent) ; Jamrichová, Kristína (vedoucí práce)
Hlavní část mé diplomové práce tvoří několik obrazů většího formátu. Jde o olejomalby, které zobrazují hybridní spojení dvou těl; lidského a těla houby. IKoncepčně obrazy odrážejí úvahy o křížení, míšení a hybridizaci bytostí různých ontologických povah. Akt zobrazení hybridního těla vyvolává otázky týkající se rétorického přirovnání těla modelů. Medium malby mi jako autorce, která se již v minulosti zabývala tělesností a tématem hranic vlastního těla, nabízí bezprostřednost. Centrální myšlenkou diplomové práce je, že hybridnost, existence “na půl cestě”, tím pádem i beztvarost, což je i název mé práce, není negativní, nýbrž pozitivní vlastnost. Jenomže současný svět tradičně není takovému pohledu nakloněn, naopak, všechno má existovat ve svých pevně danných kategoriích, jinak je to jen stěží bráno v potaz. Při prezentaci díla se neomezuji jenom na samotné malby, ale usiluji i o instalační řešení, ve kterém je zakomponován audio doprovod, ktery seznamuje diváka s problematikou hybridu a beztvarosti. Oba typy obrazu, které tvoří výslednou instalaci, malé formáty na dřeve i velké plátna, přiznávají a tématizují svou ilustrativní povahu a takřka se hrají na schovávanou s vysvětlujícím audiem v instalaci. Textová dokumentace diplomové práce je strukturována následovně: etymologická logika použitých slov (důvod, proč je pojem “beztvarý” nejvhodnějším slovem pro popis ambicí mé umělecké práce), dále filozofické implikace, které takové slovo vyjadřuje, a konečně vazba mezi mým dílem a vědeckými kontexty, ke kterým se jako autorka díla odkazuji. Text je psán v angličtině kvůli zjednodušení překladu mnoha slov, jako jsou rozdíly mezi výrazy “shapelessness” a “formlessness” které se do češtiny překládaji oba jako beztvarost, a slova jako je “blandness,” které se překládá zjednodušeně jako “mdlost”.
Beztvarost
Conde, Tamara ; Kohoutková, Karolína (oponent) ; Jamrichová, Kristína (vedoucí práce)
Hlavní část mé diplomové práce tvoří několik obrazů většího formátu. Jde o olejomalby, které zobrazují hybridní spojení dvou těl; lidského a těla houby. IKoncepčně obrazy odrážejí úvahy o křížení, míšení a hybridizaci bytostí různých ontologických povah. Akt zobrazení hybridního těla vyvolává otázky týkající se rétorického přirovnání těla modelů. Medium malby mi jako autorce, která se již v minulosti zabývala tělesností a tématem hranic vlastního těla, nabízí bezprostřednost. Centrální myšlenkou diplomové práce je, že hybridnost, existence “na půl cestě”, tím pádem i beztvarost, což je i název mé práce, není negativní, nýbrž pozitivní vlastnost. Jenomže současný svět tradičně není takovému pohledu nakloněn, naopak, všechno má existovat ve svých pevně danných kategoriích, jinak je to jen stěží bráno v potaz. Při prezentaci díla se neomezuji jenom na samotné malby, ale usiluji i o instalační řešení, ve kterém je zakomponován audio doprovod, ktery seznamuje diváka s problematikou hybridu a beztvarosti. Oba typy obrazu, které tvoří výslednou instalaci, malé formáty na dřeve i velké plátna, přiznávají a tématizují svou ilustrativní povahu a takřka se hrají na schovávanou s vysvětlujícím audiem v instalaci. Textová dokumentace diplomové práce je strukturována následovně: etymologická logika použitých slov (důvod, proč je pojem “beztvarý” nejvhodnějším slovem pro popis ambicí mé umělecké práce), dále filozofické implikace, které takové slovo vyjadřuje, a konečně vazba mezi mým dílem a vědeckými kontexty, ke kterým se jako autorka díla odkazuji. Text je psán v angličtině kvůli zjednodušení překladu mnoha slov, jako jsou rozdíly mezi výrazy “shapelessness” a “formlessness” které se do češtiny překládaji oba jako beztvarost, a slova jako je “blandness,” které se překládá zjednodušeně jako “mdlost”.
Ve vesmíru
Blatná, Hana ; Vítková, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Bakalářská práce je sérií čtrnácti kreseb vzniklých za výhradního použití grafitu. Kresby odrážejí subjektivní pohled na téma vesmíru, inspirovaný archaickými výklady o planetách a nebeských tělesech, konspiračními teoriemi, černobílými snímky textur, povrchů, hornin a meteoritů zachycených moderní technologií. Kresby jsou pokusem o vyjádření skrytých vnitřních pohnutek, osobní mytologie, energie krajiny, vztahu k přírodě. Papír je zde paralelou k obloze, projekční plochou, na které v otiscích, geometrických útvarech a za použití perspektivy vnikají snové vesmírné krajiny.
Inkrementální induktivní pokrytelnost pro alternující konečné automaty
Vargovčík, Pavol ; Lengál, Ondřej (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
V tejto práci navrhujeme špecializáciu algoritmu inductive incremental  coverability, ktorá rieši problém prázdnosti alternujúcich konečných automatov. Experimentujeme s rôznymi návrhovými rozhodnutiami, analyzujeme ich a dokazujeme ich korektnosť. Aj keď je známe, že problém je sám o sebe PSpace-ťažký, zameriavame sa na to, aby bolo rozhodovanie prázdnosti výpočetne prijateľné v niektorých triedach automatov s praktickým využitím. Dosiahli sme niekoľko zaujímavýcch výsledkov v porovnaní so špičkovými algoritmami, predovšetkým v porovnaní s algoritmami založenými na protireťazcoch.
O víře v moc
Smetana, Pavel ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
V této práci je fenomén (zejména lidské) moci zkoumán z hlediska principu, na kterém je člověkem přijímán - v tomto smyslu se práce zabývá uvěřitelností různých forem moci. Nejprve vychází z pojetí moci u Machiavelliho (Vladař), v němž se snaží upozornit na nebezpečí absolutizace tohoto principu. Ke vhledům do Machiavelliho myšlení využívá analýzy Ľubomíra Beláse, jakož i pohledů Anny Hogenové, Jana Patočky, Ernsta Jüngera, Václava Bělohradského a dalších autorů. Práce též uvádí Komenského kritiku Machiavelliho pojetí. Vzniká tak určité odhalení principu moci, který přehlíží jiné hodnoty a před nímž práce v tomto smyslu varuje. Dále práce zkoumá pojetí Václava Klause (Modrá, nikoliv zelená planeta), které s pomocí myšlenek zejména Jana Kellera a srovnání s vědeckými názory (Ravi Kumar Kooparapu) na ekologickou problematiku hodnotí jako uzavřené do jisté koncepce ekonomie, která v tomto smyslu vlastně slouží jako nástroj moci či jako nástroj zesměšňující některé druhy tázání. Práce dále zkoumá extrémní formu účelového pokroucení obrazu světa u ideologa Alexandera Dugina (Velká válka kontinentů), ukazuje zde nebezpečné mocensko-demagogické rysy, které porovnává s podobnými jevy u Rudolfa Goebbelse, jakož i vytváří obranu proti Duginovým metafyzicko-dualistickým spekulacím, a to především...
Dzogčhen a jeho filosofické aspekty v tradici Bön
KLOZAR, Karel
Práce se zabývá filosofickými aspekty Dzogčhenu, jenož náhled tvoří nejhlubší a nejvlastnější esenci tradice Jungdrung Bön. Dzogčhen je duchovní tradice se specifickým nedualistickým náhledem na svět a člověka. První část se zabývá historií Bönu a rozdělením jeho nauk, a také hlavními dzogčhenovými liniemi v této tradici předávaných. Další část cílí na vysvětlení rozdílů mezi sútrou, tantrou a Dzogčhenem z pohledu bönského Dzogčhenu zejména ve smyslu pojmů základu, cesty a plodu, prázdnoty a jasnosti, vědomí a mysli a jejich přirozenosti. Dále předkládá text Dvanáct malých tanter, který i důsledně vysvětlí a okomentuje. V poslední a klíčové kapitole se práce věnuje filosofickému prozkoumání některých klíčových aspektů Dzogčhenu, zejména pojmu autenticity, a to ve smyslu jak si můžeme být jisti zkušenosti přirozené mysli, když naše vědomí ji nejsou schopna nijak pojmout. Dále dojde na porovnání Parmenidových zlomků s některými východisky buddhistické a dzogčhenové filosofie a vyvozeny možné inspirativní závěry o pojmu myšlení o intencionalitě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.